Page 16

485 69 57
                                    

Take note: Imagine this story before clap era

****************

Televisyen diruang tamu sebuah rumah di bandar Anyang itu memamparkan drama collaboration antara negara Indonesia dan Malaysia. Drama yang berjudul Dia itu dibintangi Irwansyah dari Indonesia manakala dari Malaysia pula Janna nick.

Seorang jejaka dari tadi asyik menangisi drama tersebut. Selimut tebal membungkus badannya yang terduduk diatas sofa single. Ruangan tersebut samar-samar cerah kerana tiada sumber pencahayaan.

"Uhuuu sedih banget sih.. Bisa ambyar gue sih uhuu hiks" jejaka yang memegang helaian tisu ditangan kanannya tidak henti-henti berceloteh panjang. Mulutnya terkumat-kamit dari tadi mengeluarkan segala isi hatinya pada drama yang ditayang.

"HUWAAA BEST KE IDOK CITE NI?? AKU PUN TARAK FAHEMM" dia melemparkan tisu tadi ke lantai. Dia terasa menyampah dengan tv dirumahnya yang tiba-tiba memamparkan drama dari negara yang amat asing bahasanya.

"Guysss lepas ni aiii patut melamar youuuu ehh speako dengan sengaja = ̄ω ̄= maksud aii melamar jadi pelakon" Mingyu tersenyum seorang diri diruangan yang gelap itu. Fikirannya mula melayang-layang membayangkan dirinya berlakon dengan jejaka tampan lain seperti Lee Minho, Choi Minho, Lee Hyunwoo, Shin Wonho dan ramai lagi.

"Meleleh air liur diorang nanti bila tengok ketampanan aku hehehe" gelak tawa kecilnya dapat didengari sayu-sayu sahaja. Mujurlah hanya dia seorang sahaja berada dirumah. Jika tidak pasti eomma, appa dan si dongsaeng nya Minseo sudah bersangka bahawa dirinya gila tahap perasan nak meninggal.

"Hahahahaha"

"HAHAHAHAHA LAWAK KE SIAPA KETAWA KAN AKU??!!" mendengarkan suara ketawa itu Mingyu naik darah. Dia memang tidak suka orang lain kecuali keluarga dam members Seventeen mempermainkan ketampanannya. Tanpa berfikir terlebih dahulu, dia berpaling ke belakang, memandang kawasan dapur yang sunyi sepi tanpa satu pun manusia.

Szhuphksjsksjwqkqhwhsjjzh

Televisyen didepannya tiba-tiba bertukar siaran dengan cepat sehingga menimbulkan bunyi yang tidak difahami manusia normal. Mingyu memandang pelik. Dia mencapai remote TV untuk mematikannya tapi gagal.

"Apa kau nak keluar dari Tv ke? -,- please jadi lain dari lain sikit~ aiii ni gebus tau!! Uolss belum tau lagi kehebatan aiii!!" Mingyu melemparkan remote tersebut lalu bangun untuk naik ke biliknya ditingkat atas.

"Mingyu-shi... Wae?" suara itu tiba-tiba memecahkan kesunyian. Dari atas tangga Mingyu dapat melihat seorang lelaki terduduk di sofanya tadi. Mukanya tidak kelihatan kerana posisi nya membelakangi Mingyu.

"W-wae wae? Yah!! N-nugayo?!!" kaki Mingyu terketar-ketar diatas tangga. Lututnya mula melemah. Jikalau dia tidak berpaut ke dinding pasti dirinya sudah lama rebah ke atas tangga.

Namja tersebut tidak menjawab. Dia hanya terdiam ditempatnya tanpa mengeluarkan sedikitpun bunyi. Tidak kelihatan satu pun anggota badannya bergerak termasuklah pergerakan dadanya.

Ohh maiii geddd vampire nak gigit aiiii maii gedddd habislah leher aku yang mulus lagi menggoda ni auww -Mingyu

"Mingyu-shi nak tengok kematian?"

"MWO??!!"

Mata Mingyu membulat terkejut. Bukan sekali dua dia pernah diuji dengan kematian. Bukan dia tidak pernah merasai nyawanya bagai telur dihujung tanduk. Bukannya dia tidak pernah merasai kesakitannya. Jadi tidak salahkan dia terkejut dengan perkataan 'mati' yang tidak dapat dielak?

Mingyu tidak dapat berfikir dengan betul. Jantungnya sudah berdebar-debar sejak tadi. Rasanya Mingyu perlu melakukan pemeriksaan jantung kerana sering kali dikejutkan oleh makhluk ghaib yang tidak henti-henti menganggu hidupnya.

"WOII KAU NAK TENGOK AKU JADI MR.GEBUS VERSION 2 KE??!!  SIAPA KAU!!  CAKAP!!  AKU NAK PERGI JUMPA WAK MISAI SUH HAPUSKAN KAU!!"
Entah dari mana Mingyu mendapat keberanian. Dia sepantasnya menerkam ke namja tersebut. Tapi malangnya namja itu hilang begitu sahaja dengan senyuman yang sulit diertikan.

"Oooo tahu pun takut bila Mr.Gebus mengamuk!  Apa? Kau ingat gebus tahu nyanyi lagu ayamku handsome je ke? " Mingyu bercekak pinggang sambil mulutnya tidak henti-henti membebel. Sekali pandang jejaka gebus yang terkenal dengam sifat gedikssss nya sudah bertukar menjadi mak cik tua. Tiada lagi sifat 'perempuan korea terakhir' dalam dirinya.

"Kalau kau datang lagi siap lah!!  Aku dah sedia kan bawang putih dan semua jenis bahan makanan nak masak kau jadi sup! Nampak je gebus ayu semacam tau! Dalaman gebus belum kenal lagi!! " ohhh nampaknya mulut Mingyu sudah tidak dapat dihentikan. Mungkinkah ini gabungan mulut Mr.Gebus dan Diva Boo? Diva Gebus? ㅋㅋㅋ

Sementara itu disisi lain. Minseo, Kim Minseo, dongsaeng kesayangan Mingyu kaku diluar pintu. Telinganya sudah dicemari dengan kekotoran mulut Mr.Gebus yang tidak pernah disangka. Plastik yang berisi sarapan pagi terjatuh dari genggaman tangannya.

"Eomma (ಥ_ಥ) Mingyu oppa dah jadi macam eomma huwaaa habislah hidup aku"

*******************

Patutnya update semalam.. Tapi semalam tulis half chap. Jari ibu ni tetiba sakit lak. Rasa keras tak boleh nak duduk selaras dengan jari lain.

Kan kita guna jari ibu nak main phone.. Jadi aku nasihatkan buatlah renggangan supaya kita tak cacat ㅋㅋㅋ

Mianhae lah ye.. Aku tak sangka benda ni boleh jadi

GotNoFeel_

[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]Where stories live. Discover now