Luahan hati Bell aka GotNoFeel_ ❤
Dear my love, readers,
Hari ni last 2017, aku tulis ni for myself actually tapi aku nak kongsi dengan semua orang yang duk baca penulisan aku sepanjang 2017.
2017. A great year for me. Bermula 2017 aku mula membaik. Insomnia aku hilang masa bulan 3/5 tahun ni. Syukur aku dah boleh berhenti jadi panda gergasi dah. Kemurungan aku dah berkurang tahun ni kalau nak dibandingkan dengan 2016.
Aku dah tak nak stress lagi dah tapi aku tak boleh elak. Aku tak nak rasa sunyi lagi dah tapi benda tu lah asyik aku rasa. Aku nak jadi diri aku sebelum aku berubah. Tapi masa dah tak boleh nak diundur.
Aku struggle tapi bukan semua orang tau. Aku tak nak orang lain rasa sedih sebab aku. Kalau korang sedih pun aku mati-mati sedih jugak.
Korang mungkin tak tau tapi biasanya aku check profile korang, tengok korang buat apa. Rasa apa. Masih ada ke. Walaupun aku tak pernah nak tegur. Action speaks louder than words . Lagipun aku buat tu sebab aku rasa nak buat. Tak ada alasan lain. Aku ambil kisah dengan semua benda / orang yang masuk dalam kisah hidup aku walaupun bukan lama.
Walaupun aku sakit hati sekalipun aku still ambil tahu.
Kenapa aku tiba-tiba nak luah ni? Pftt aku rasa sedih sangat ni. Tak nak 2018 〒▽〒 tapi nak buat macam mana kan.. Jadi aku nak tinggalkan kesedihan aku di chapter ni so nanti masa depan aku boleh baca balik dan menyesal tak nak masa depan Hahahahahahaha lawak ke? (─‿─)
Aku malas nak mention semua orang jadi for all yang baca ni.. Aku nak korang tau aku sayang korang.. Aku suka baca komen korang yang gila-gila tu. Gaduh berebut husbands lah apa lah... Kat komen tu jadi drama panjang nak mampos!
Mianhae ff aku dah kurang lawak.. Aku bukan kelakar pun.. Lawak tu aku ambil dari friends and family
Sini je tempat aku nak menggila lebih pada pesakit mental. Kat sekolah? Harap lah deskmates aku pun tak percaya dengan aku..
Just sebab aku tak social sangat
Or mungkin sebab aku tak cantik? Who know right?
Aku jenis phobia bila orang tanya pasal perasaan aku. Jadi sorry kat semua yang tanya aku kenapa tu.. Aku bukan tak nak share.. Aku just tak boleh. Kalau boleh tu means aku rasa selesa.
Apa lagi aku nak luah humm ⊙▽⊙
Oh ye aku lapar lah HAHAHAHAHAHAHAHA *kena slap dengan beg mr.gebus*
Nak tau tak benda yang kalau boleh aku nak semua classmate aku berhenti cakap? Nak ke ? Nak kan ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Please berhenti cakap kat aku
"Kau takpe lah pandai"
Aku dah mula benci dengan semua orang yang cakap ni kat aku.. Dah ingat aku tak perlu belajar ke? Ingat aku tak usaha ke? Ingat aku lahir tu dah boleh jawab exam ke? Please aku nak pindah sekolah... Korang tak faham apa aku rasa.. Almost everyday aku tahan diri.. Aku tersakiti huwaaaaa (ಥ_ಥ)
Aku dah mula type kat sini sebab aku dah tak nak ganggu Best friend aku ..biarlah dia tahu aku happy bila dengan dia :))
Walaupun kerja sekolah masih ada tak siap aku tak kesah huhuhuhuhuhuhu
Aku rasa dah rebah banyak kali. Tapi masih ada bff aku tolong angkat. Asyik dia angkat aku.. Bila aku berjoget dengan dia an? Bila nak happy ngn dia an?
HUWAAAAAAAA KENAPA AKU RASA NAK NANGIS???
Sebelum 2017 menutup tirai, aku harap korang setia bersama aku. Aku ni sape lah sangat kan.. Hanya makhluk Allah yang banyak dosa..
Makin lama aku makin rasa kosong.. Jadi sempena tahun baru aku akan lebihkan amal. Aku akan cari erti kehidupan yang baru. Bukan dengan manusia tapi dengan Allah.
Tapi tak bermakna aku nak tinggalkan manusia yang jadi peneman aku sepanjang hidup ni.
Korang ingatlah. Dunia dah tua. Esok lusa mana tau kita dah kembali ke alam yang abadi? Masih ada masa nak berubah kalau korang mulakannya.
Ayah dengan adik aku pun dah pergi sana. Sebelum aku sempat kenal diorang lagi. Sampai hati tinggal aku tau (ಥ_ಥ) kenapa? Aku tak layak nak kenal korang ke? Takpe-takpe.. Nanti lah korang!! Ingat kita dah tak boleh jumpa ke??! Just wait and see aku akan menyusul korang nanti!!
Dah lah malas nak cakap pasal korang. Merajuk seumur hidup! :P
For semua.
Tahun baru ni teruslah berusaha. Jangan sesekali berputus asa. Rezeki dan kebahgiaan pasti ada. Mintalah dengan Allah. Bukan dengan manusia. Belajar lah rajin-rajin for students :) . Yang dah kerja atau pergi universiti aku harap korang sentiasa gembira. Ada masa pergi lah bersama keluarga atau bersama alam semulajadi.. Ketenangan perlu dicari. Aku harap kita survive sama-sama. Doa aku sentiasa bersama orang Islam didunia ni.
For Bell in the future ..
Tetapla macam ni. Jangan nak jadi dewasa sangat lah. Kau menggila lagi Best an? Tapi jangan tak ingat Allah pulak ye. Lalai banyak kau ni. Aku tak nak kau sedih-sedih. Please be happy! Cari kawan ramai-ramai! Beban yang berat lebih ringin jika diangkat bersama.
Sorry kalau aku buat silap ye semua.. Sayang korang mehh aku kiss ciket tak payah malu sangat lah aku tau korang nak ( ͡° ͜ʖ ͡°)
311217
GotNoFeel_
YOU ARE READING
[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]
HorrorA Sequel To Diary ~ Dalam Season lepas, seluruh warga dunia telah dikejutkan dengan khabar kumpulan boy group terkenal SEVENTEEN yang dikatakan telah koma atas sebab-sebab yang tidak dapat diberitahu secara detail. Selama beberapa minggu dunia muzik...