Take note: Imagine this story before clap era
*****************
"WEHHH TENGOK TU DINOSAUR TERBANG"
"MANA??!!"
"Percaya bodoh ㅋㅋㅋ"
Para member Svt menatap maknae kesayangan mereka dengan tatapan datar. Aura seram keluar membuak-buak daripada badan mereka sehingga menakutkan si kecil yang besar itu. Dino sepertinya dapat melihat aura berwarna ungu itu menguasai diri Svt yang lain.
"Erm.. Mi.. Mianhae " Dino berkata takut-takut. Suaranya kedengaran bergetar dengan nada yang boleh dikatakan amat perlahan.
Lain pula Seventeen. Selepas Dino berpaling menghadap jendela mereka semua tersenyum dengan jahil. Membuat muka bodoh yang sulit diertikan.
"HAHAHAHAHAHAHA DINO PABO"
"Mwo?" dengan tidak bersalahnya mereka akhirnya ketawa terbahak-bahak. Lagi-lagi apabila melihat muka merajuk dino. Mencebik seperti kanak-kanak 5 tahun meminta gula-gula.
Comel je auww Mr.gebus suka tau~ = ̄ω ̄=
"Asyik aku je kena buli.. Nanti lah korang WAHAHAHAHAHA"
Dino's evil laugh mode on
"Dino.. Dino kau memang layak duk kat sini... Boleh kawan ngan diorang semua ni.. Kesian hyung tengok" Jun membuat muka sedihnya. Tatapan matanya disayukan sambil bibirnya dimuncung kehadapan.
Dino ingin sahaja mencekik -cekik Jun sehingga mati. Kedua belah telapak tangannya sudah di gempal menahan perasaan.
Kecik beso kecik beso je aku tengok -Dino
"Cehh hyung tu lagi sesuai.. Muka dah macam badak pfftt menyampah"
"HAHAHAHAHAHA AKU SETUJU" secara refleks mereka semua berpaling kepada The8 yang tertawa sehingga bergolek-golek diatas lantai seramik. Tidak kesah dengan pandangan orang ramai yang seolah-olah ingin membunuhnya dengan amat kejam.
"Hao.. Sampai hati kau... (ಥ_ಥ)" Jun terduduk disudut bilik. Dia menyisir rambutnya ke belakang. Hatinya terluka dengan kata-kata Minghao tersayang.
"Uhukkss broken heartue" Seungkwan menahan tawanya. Dia melempiaskan segalanya dengan memukul lengan tak-berapa-nak berotot Vernon secara kasar sehingga membuatkan pemiliknya merintih pelan.
"Hey seungkwan my english become wellER.. I NOT speak brokin any morrrreee.. Fight mehhh if you THEREE" Dk berkata dalam slang english terbarunya. Berkat ajaran Eomma nya dia semakin 'berbisa' dalam bahasa inggeris malahan tidak segan-silu berbicara dengan pelancong asing.
"Stfu" dengan santainya Joshua membalas. Dia menaik turunkan keningnya sambil menatap Dk.
Who's the fish now donkey (─‿─)
"WOAHHH WHAT THE HYUNG WOAHOOO" Vernon memekik kegirangan. Dia menjerit-jerit sambil mengoncang badan Seungkwan yang berada disisinya.
"Dah lah wehh.. Korang tengok nurse tengok kita lain macam je"
Wonwoo menunding ke arah pintu kaca. Kelihatan beberapa nurse perempuan disitu sedang melihat mereka sambil berbisik-bisik sesama sendiri.Ya diorang semua ber-13 sekarang berada di wad Jeonghan berada. Di hospital jiwa terbesar di Seoul. Berkumpul secara abstrak disekeliling katil Jeonghan.
Well guys cita-cita nak masukkan Svt dalam hospital gila dah terkabul? What's next :P
Sebenarnya S.coups telah menghubungi mereka semua semalam. Bercerita panjang lebar bermula dari pukul 11 malam hingga 5 pagi. Non-stop weh sebab S.coups memang mulut murai pun.
Selain mendengar bebelan S.coups, mereka turut bercinta typo uhokss bercerita tentang asam garam kehidupan baru mereka. Mula bekerja secara kecil-kecilan, dikutuk dicemuh oleh beberapa syaitan bertopeng manusia dan pelbagai kisah lagi.
Tapi bersyukur lah sekarang sang leader akhirnya ingin membina kembali mahligai hidup yang sudah roboh dibuat orang. Berkali-kali bergoyang ditiup angin tapi akhirnya ada tekad untuk kembali teguh bertahan dalam badai.
"HELLO NURSE COMELL I LOBE U KWON FIRE IS HEREEE HURRICANE WHATSS UP" dan nurses tadi hilang dalam sekelip mata tanpa sedikit pun meninggalkan jejak. Fufff~
"HAHAHAHA KWOFF SOONDIE TAK LAKU SOTONG KURITA SILA NINGGAL" Woozi tertawa bersama Mingyu. Mereka berdua memegang perut masing-masing. Geli dengan riaksi nurse tadi. Nasib kau lah Kwon Hoshi.
"Takpe Hoshi.. Woozi ada tunggu kau"
"Dafu-----" kata-kata Jeonghan itu terus dibalas dengan separuh sumpah seranah kerana terus disekat oleh Wonwoo. Dia menutup mulut Woozi yang sedang meronta-ronta kuat.
"Btw siapa-siapa ada idea for lagu baru kita?"
"AKU ADA!! DENGAR EHH"
Sekali lagi Hoshi menjerit sambil berposing seperti superman. Yang lain hanya menatap malas hoshi. Menunggu bila lah makhluk ini akan berhenti menggila.
"HUJAN RINTIK-RINTIK AIR BERGELORA MAK BAGI SEPOSESN AYAH BAGI SEPOSEN CIKGU TANYA 3 TAMBAH 3 JAWAPANNYA 6 CIKGU RIGHT TERUS PERGI SEKOLAH TERUS PERGI SEKOLAH"
"DIAM LAH KAU!!!!!"
'Whyy mehhh (ಥ_ಥ)'
**************
Di cepat kan cuz some personal reason.. Thanks for semua yang wish birthday aku 24/1
Yang tak wish masih sempat HAHAHAHAHAHHA
sis: dik kau dah 15 ke?
Me: yes whySis: rasa baru semalam kau darjah 2
Me: teruk sangat ke perangai aku (ಥ_ಥ) sampai samakan ngn dak2 darjah 2?Wuhuuu dapat hadiah kek ngn pergi makan ngn ramen ngn lampu tido he huhu
Kbhaii see ya very soon.. Nk g rantau panjang jap bederak
GotNoFeel_
YOU ARE READING
[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]
HorrorA Sequel To Diary ~ Dalam Season lepas, seluruh warga dunia telah dikejutkan dengan khabar kumpulan boy group terkenal SEVENTEEN yang dikatakan telah koma atas sebab-sebab yang tidak dapat diberitahu secara detail. Selama beberapa minggu dunia muzik...