Page 14

483 72 57
                                    

Take note: Imagine this story before clap era

****************

Dino Point Of View <Pov>

Dunia ni. Dunia yang kita semua duduki penuh dengan pelbagai jenis cerita yang pasti berbeza. Setiap kisah pastilah akan dipenuhi dengan suka dan duka.

Eomma appa aku selalu sokong semua benda aku buat. Diorang bagi aku kebebasan. Diorag cakap setiap orang ada pilihan masing-masing. Takdir kita dah ditetapkan tapi kita sendiri yang perlu merangka kehidupan.

Jadi ini lah pilihan aku. Aku pilih untuk bersendirian buat sementara waktu. Aku perlu kan masa untuk tenangkan diri. Kembali kan balik mood savage maknae.

Masalah diibaratkan seperti beban yang berat. Dan kita memikul beban tersebut walaupun sukar setiap hari. Mencari-cari dimana dan bagaimana nak buang beban yang amat menyakitkan diri kita sendiri.

Dalam perjalan tersebut, pastilah kita kadang-kadang terhenti. Jatuhkan beban tersebut untuk sementara waktu. Rehatlah. Buanglah semua kesakitan.

Tapi kemudian bangunlah kembali. Angkatlah kembali. Hiduplah kembali.

Aku kan. Kadang-kadang terfikir jugak. Asal aku ni matang dan mengancam sangat HAHAHAHAHAHA ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Korang~ Dino rindu hyung semua :( Dino rindu nak kena buli. Dino rindu nak buli diorang balik.

Dino rindu bila kacau S.coups hyung mengorat Jeonghan hyung

Dino rindu bila Jeonghan hyung cakap 'nugu aegi' tak guna betul

Dino rindu nak gelakkan Joshua hyung bila member lain cakap dia ikan josh dengan muka ikan dia sekali

Dino rindu nak buli Jun hyung dengan maknae line yang lain. Seronok tau buli dia :')

Dino rindu Hoshi hyung. Dia selalu buat lawak bodoh. Ingat dia handsome sangat ke nak ngorat Woozi hyung tu? Perasan sungguh dia kan

Dino rindu Wonwoo hyung. Rindu nak curi semua buku dia. Then sorok dalam almari Mingyubus hyung

Dino rindu WOOZI HYUNG!! WALAUPUN DIA SELALU MARAH AKU DIA KANNNNNNNN BAIK SANGAT!!!  ehh tertinggal lah (─‿─)

Dino rindu nak tengok The8 hyung buat-buat bodoh. Hao hao hao hao hao hao~ ⊙▽⊙

Dino tak berapa nak rindu dengan Mingyu hyung dengan perangai gebus dia bhaiii

Dino rindu Dk hyung :( dia kan selalu hyper..  Lompat sana-sini.. Sejibik macam kuda ヽ(^。^)ノ
Tapi dia cakap nak jadi Kuda laut.. Boleh teman ikan josh

Dino rindu nak rasa menyampah dengan kedivaan Diva Boo yang mintak penyepak dan sewaktu dengan dia. Sumbat spender Vernon hyung baru tau :P

Vernon hyung pun Dino rindu (ಥ_ಥ) suka sangat bila panggil dia without hyung.. Then dia buat muka Σ( ° △ °|||)︴tapi dia tak marah pun.. Dia suka ada..  SEBAB DIA KATA FEELING MUDA DATANG BALIK

Walaupun diorang amat penyampah aku rindu wehh (ಥ_ಥ)

Macam mana tak rindu? Diorang dah jadi sebahagian dari hidup aku. Macam mana aku nak teruskan hidup kalau diorang tak ada? Macam mana? Diorang tu separuh dari kehidupan aku.

How can i live As one when half of me is gone -Dont Wanna Cry

"UGHHHHHH ULJIMA!!" aku menjerit sekuat hati kepada pantulan aku sendiri di cermin ruangan latihan. Hanya ada aku disini. Seorang diri. Hanya ada satu lampu yang bernyala betul-betul di atas ku.

Aku tiada rasa untuk melihat cahaya lagi. Kegelapan bagai ubat yang mampu merawat kesedihan dalam hatiku.

Bib Bib

Satu mesej masuk. Aku menyeluk poket untuk mengambil IPhone pemberian salah seorang peminat aku. Satu mesej dari WhatsApp group aku bersama para member yang lain.

" Seungcheol Jeonghan Jisoo Junhui Soonyoung Wonwoo Jihoon Myunhao Mingyu Seokmin Seungkwan Hansol Chan. 13 names 13 people but one group.

Please enjoy your life"

"Mwo? Sape lak speaking english ni alahaiii~ malas nak layan" aku menutupnya dan meletakkan di tepiku.

Aku memandang pantulan diri sendiri dicermin tapi bayang-bayangan member lain mula muncul silih berganti dengan pelbagai riak wajah. Senyum. Ketawa. Sedih. Gembira. Marah. Cemburu. Merajuk. Banyak lagi lah.

Tanpa sedar aku mengukirkan senyuman tulus. Memori ini terlalu indah untuk dilupakan. Segala kesedihan dan kegembiraan ini tak patut dilupakan begitu sahaja.

Korang tau tak? Memori suatu hari nanti akan bertukar menjadi tangisan rindu?

Tak kira kah memori indah atau duka. Suatu hari nanti kita sendiri akan merinduinya. Menyesalinya. Masa tak akan bergerak kebelakangan supaya kita dapat merasainya kembali. Jadi hargai lah masa kita dengan orang tersayang. Siapa tahu suatu hari nanti kita akan memeluk jasadnya yang sudah sejuk? Menitiskan air mata kepadanya yang sudah tak bernyawa lagi?

Tanpa sedar titisan air mata mula jatuh membasahi pipiku. Jatuh tanpa sedikitpun halangan.

Dulu diorang selalu cakap.. Tak salah nak menangis yang salahnya bila kau taknak berhenti menangis.

****************

Kalau boleh korang nak putar balik tak masa?

Aku tak nak. Aku nak terus melangkah kedepan dan ubah masa lampau yang sukar menjadi masa hadapan yang membanggakan.

Lagipun kalau masa berputar kembali, dia akan tetap jadi diri dia sendiri.

Aku sakit kepala and panas badan :(

Dah bbye :P

NUEST W X SEVENTEEN HEAVEN DAH KELUAR WUHUUU

GotNoFeel_

[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]Where stories live. Discover now