Page 3.1

520 85 28
                                    

Take note: imagine this story before clap era

************

Kata orang setiap yang berlaku dalam hidup kita ada hikmah disebaliknya. Tuhan ambil sesuatu dari kita untuk beri yang lebih baik. Sesungguhnya dia yang maha berkuasa.

Begitu lah hidup ini. Kadang-kadang diatas kadang-kadang di bawah. Hidup ini bagaikan roda yang bergolek. Senang untuk berada dibawah tapi susah untuk ke atas.

Memang sudah ditetapkan dalam hidup setiap orang sebegitu rupa. Jadi tentulah bagi kumpulan SEVENTEEN yang terdiri dari 13 manusia normal. Menjalani hidup seperti manusia lain juga.

Kadang-kadang mengarut tapi Best :)

Seventeen telah pulang ke dorm sederhana besar mereka. Setiap mereka mula berkemas barang masing-masing untuk segera mengosongkan dorm yang dimilik Pledis Entertainment. Bekas tempat kerja mereka.

Sesekali mereka mengeluh meretapi nasib mereka. Apa yang akan berlaku di masa depan? Macam mana mereka hendak meneruskan hidup? Duit? Kerja? Hidup?

Better die than suffering

Lagi-lagi mereka harus berpisah. Meninggalkan rakan kerja, teman serumah, kawan baik. Keluarga. Ya keluarga. Keluarga yang sudah mengharungi liku-liku kehidupan bersama-sama.

"HAHAHAHAHAHAHA HIDUP AKU MAKIN MENARIK" Dk yang sudah selesai berkemas terduduk di lantai ruang tamu. Dia ketawa terbahak-bahak dengan kepala mendongak keatas.

"Ka..kau hiks ok tak ni?" Seungkwan yang tidak dapat berhenti menangis sejak CEO -sorry- BEKAS CEO mereka mengatakan khabar yang tidak pernah dibayangkan akan berlaku.

"HAHAHAHAHAHAHAHA AKU OK HUH!!  LEPAS NI NAK TERJUN SUNGAI HANGANG HAHAHAHAHAHAH-- ADUHH WAE ㅠㅠ " Tangan Dk menggosok pipinya yang baru di tampar woozi sebentar tadi. Dia memandang hyung nya itu dengan linangan air mata membasahi pipi cekungnya itu.

"Sapa suruh jadi gila -_- geram aku tengok" satu jentikan keras hinggap di dahi Dk. Pemuda itu kembali meraung-raung kesakitan. Jentikan Woozi bagai membelah tengkorak kepalanya.

"Hikss Hahahaha hiks" Seungkwan tertawa pelan. Masih dengan sisa air mata di kelopak matanya. Vernon yang berada tidak jauh terkehel pelan. Sekurang-kurangnya mereka masih boleh tertawa.

"Aku dengar kau nak terjun sungai.. Ni ajak Joshua sekali.. Dia pun nak balik kelaut dah ni" Jeonghan yang baru selesai mengemas berjalan sambil menarik beg rodanya. Dia menyertai Woozi, Seungkwan, Dk dan Vernon yang berada diruang tamu.

"Humm aku jelah yang hidup dalam laut tu ⊙︿⊙" kata-kata Joshua disahut dengan gelak tawa dongsaeng nya. Joshua tersenyum. Dia mencuri pandang member lain melalui pintu bilik yang sedikit terbuka.

"SO EVERYBODY~ SEMUA NAK BALIK KE HABITAT MASING-MASING KE~" Hoshi tiba-tiba terlompat-lompat diruang tamu. Agaknya hamster jelmaan ini kegilaan sebentar.

"Oooo?  Buat apa tu? NAK JOIN!!!" The8 yang entah muncul dari mana turut terlompat-lompat bersama Hoshi. Sempat juga dia flip beberapa kali dengan penuh swag.

S.coups mahu sahaja membaling beg rodanya ke makhluk dua orang itu. Mana tak nya. Baru sahaja dia keluar dari bilik dengan hati yang penuh duka, tiba-tiba ada yang sibuk bergembira seperti tiada apa yang berlaku.

"Aku confuse kadang-kadang.. Diorang ni ada otak ke tak -,-"

" NAK JOIN GAK!!!!!!" ini dinosaur yang tersesat di zaman moden yang berkata. Dia memeluk Hoshi dan The8 lalu melompat bersama-sama.

"AHHHHHHH TAK AJAK DUHHHH PERFORM TEAM!!!" kedengaran tapak kaki Jun dari tingkat atas. Jun terjun dari tangga dan menyertai kegiatan tanpa tujuan itu dengan senang hati.

"Ehem-ehemm? Adakah itu calon-calon rumah sakit metal?" Wonwoo dan Mingyu muncul dari dapur. Mungkin mereka berdua berada di situ dari tadi lagi. Berdua berbicara apa yang patut.

"GEBUS NAK JOIN JOM WONU HYUNGIE~" Mingyu tergedik-gedik bersama perform team. Tidak lupa ditariknya Wonwoo untuk ikut bersama.

"WELL TUNGGU APA LAGI!!  SERANG!!!!!!"

Akhirnya kesemua mereka berpelukan membentuk satu bulatan. Berpusing-pusing sambil melompat diruang tamu. Menghiraukan nasib mereka selepas ini yang masih tidak tentu.

Selepas beberapa pusingan, mereka kelelahan. Mereka terduduk di atas lantai masih dalam bulatan. Meratapi muka masing-masing sebelum mereka melangkah keluar. Mengikut haluan hidup baru.

"Nak tau tak apa yang paling sedih?" kesunyian sementara itu diganggu dengan suara yang tiba-tiba terngiang-ngiang ditelinga mereka.

Hembusan-hembusan halus dapat dirasai ditelinga mereka. Suara garau tadi kedengaran amat dekat. Seperti hanya disebelah mereka. Bulu-bulu roma mereka mula meremang. Ditambah lagi dengan lampu dorm yang tiba-tiba berkelip-kelip.

"HAHAHAHAH DONT WORRY ABOUT A THING!!!!"

Tidak mahu perasaan takut menguasai diri. Akhirnya mereka tanpa perlu berpakat tertawa keras. Berusaha menyorok ketakutan dari suara yang semakin menguat.

**********************

Short cus next chap gonna be individual point of view <PoV>

Sebenarnya author hilang semangat nak menulis.. Entah lah whats wrong with me.. So author ambik masa motivasi diri balik.. And now rasa semangat balik HAHAHAHAHAHA BIASALAH MOOD SWING

K Bhaiii

GotNoFeel_

[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]Where stories live. Discover now