Note: This Story is before Clap Era
*******************
Suasana bangunan Pledis Entertainment mendadak tegang sejak beberapa minggu yang lalu. Suasana yang dulunya selalu sibuk dengan kedatangan peminat yang ingin memberi hadiah kepada para artis kini sudah bertukar.
Beberapa orang pengawal ataupun bodyguard berbadan kekar entah sudah sejak bila berkawal didepan pintu utama Pledis Ent. Menghalang wartawan yang membanjiri bangunan Pledis Ent. sejak kelmarin malam.
Boleh dikatakan sepanjang jalan menuju Pledis Ent. di Gangnam, Seoul sesak dengan manusia sejagat. Manusia yang sibuk mengejar berita bagi kepentingan kerja mereka. Sibuk dengan duniawi yang sudah jelas hanya bersifat sementara.
"Nae! Saya akan uruskan secepat mungkin" wardah yang melanda agensi ini semakin menjadi-jadi. Dari satu masalah ke satu masalah yang lain. Kerja staff-staff agensi ini juga semakin banyak. Dengan kertas kerja yang semakin membukit, kertas-kertas berselerakan diatas meja dan pemandangan beratus orang wartawan diluar sana. Kalau bukan kerana mahu hidup, sudah lama mereka berhenti.
Penjaga kaunter yang sibuk menekan kekunci telefon kini terhenti dari kerjanya yang masih tersisa banyak. Pandangannya teralih ke luar pintu Pledis Ent. Fikirannya melayang-layang.
Krisis kewangan Pledis Entertainment kian memburuk dari hari ke hari. Segala jenis sumber kewangannya tidak dapat menampung hutang yang bakal menimbung.
Seperti kisah hidup terulang kembali, masalah yang sama beberapa tahun lampau. Di saat agensi sederhana ini hampir muflis. Berada di paras bankrupt dengan hutang yang membukit tinggi.
Dulu, CEO terpengaruh itu berjaya menyimpulkan kesimpulan. Dengan debut nya sebuah boygroup bernama Seventeen setelah sekian lama diasuh, agensi ini kembali berwarna.
Tapi kini sumber kewangan pula yang menyebabkan masalah?
**********************
"HAAAA SEKARANG KITORANG NAK KORANG DUDUK JE KAT RUMAH" suara salah seorang sunbae mereka dari boygroup Nu'est W itu terdengar lantang kerana suasana yang tiba-tiba sepi. Ren atau nama sebenarnya Choi Minki itu bercekak pinggang bersama ketiga yang lain.
Dk: asal lak tak boleh pergi? Agensi kitorang suka hati ahh~
Jr: ooooo gangster tak ada gigi eh kau sekarang
Dk: biasa hyung *sisir rambut guna jari* handsome tak? *sengih*
Baekho: handsome macam punggung Aron
Aron: apa masalah kau ni -_-#
Joshua: apa jadi kat agensi sampai tak boleh pergi ni?
Ren: ada lah sikit masalah yang korang tak perlu ambik tau~ huhu
Dino: eleh rahsia konon *jeling*
NuestW: apa dino?!
Dino: ........ EOMMA!!! *peluk Jeonghan*
Jeonghan: aku tau kau sayang aku~ mah aegi *usap kepala dino*
Jun:*pakai kaca mata bulat* besar dah anak kau ni ya hannie.. Kecik dulu selalu main ngan Samuel
YOU ARE READING
[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]
HorrorA Sequel To Diary ~ Dalam Season lepas, seluruh warga dunia telah dikejutkan dengan khabar kumpulan boy group terkenal SEVENTEEN yang dikatakan telah koma atas sebab-sebab yang tidak dapat diberitahu secara detail. Selama beberapa minggu dunia muzik...