Stage atau pentas. Tempat yang sudah sinonim dengan kata Concert dan penyanyi. Berdiri di atas pentas, dihadapan beribu-ribu pengemar musik adalah jauh dari kata senang.
Entah berapa juta keluhan. Entah berapa juta titisan peluh. Entah berapa kali penat dan berapa kali tangisan. Dan yang paling penting berapa juta pergorbanan dan usaha?
Seperti biasa, bernafas berat selepas habisnya sebuah lagu dengan peluh yang membasahi beberapa area badan. Penat? Ofcourse. Puas hati? Benar sekali.
Jadi bayangkan sendiri bagaimana jika concert sepanjang malam? Berapa buah lagu dinyanyikan? Berapa tempoh masa diperlukan? Berapa tenaga hilang?
Itu tak termasuk berdepan dengan beberapa peminat fanatik yang sanggup berbuat apa sahaja untuk mengambil perhatian mereka. Contohnya membaling phone dan objek-objek lain, berperangai seperti haters di fansign event, menggodam phone mereka untuk mendapatkan beberapa gambar pribadi, dan banyak lagi yang sudah dan akan berlaku seiring masa berjalan.
"Ughh" ketiga belas ahli Seventeen terduduk diatas pentas menghadap lapangan stadium yang kosong tanpa carat. Peluh-peluh membasahi badan sehinggakan rambut mereka kebasahan.
Microphone berwarna dipegang mereka dengan erat. Berpakaian kasual kerana mereka baru sahaja selesai raptai untuk CaratLand. Seperti tahun-tahun yang lepas, Caratland adalah salah satu event yang bermakna untuk carat dan Seventeen. Berlangsung selama 3 hari pastinya meriah dengan kehadiran carat dalam dan luar negara.
"Jom buat yang terbaik"
boboiboy galaxy hoooo.
Empat perkataan itu keluar dari mulut sang leader utama. Dia yang berada paling hujung hanya tersenyum tanpa melihat yang lain. Pandangannya lurus kehadapan memandang lapangan kosong seolah-olah ada carat disana bersorak untuk mereka.
"Nae coups!!" yang lain menyahut semangat dengan tangan keudara. Pandangan mereka yang tadi kepada S.coups sudah teralih ke hadapan. Tersenyum-senyum mengecapi kebahagiaan yang dirasai.
Peristiwa gila yang lalu tidak dipadam atau dilupakan. Hanya diterima setulus hati dan dianggap sebagai pengalaman.
Siapa sangka hidup ini seperti dunia? Kadang-kadang ditimpa hujan sehingga menyebabkan banjir besar. Kadang-kala panas membaham menyebabkan kemarau berpanjangan. Ada juga peristiwa gila yang menjadi ingatan semua. Juga pastinya ada kebahagiaan dibalik semua kejadian.
Kata pengkaji sejarah, sejarah tidak akan berulang. Jadi begitu juga hidup kita. Benda yang lalu pastinya tidak akan datang kembali. Masa yang lampau tidak akan pernah berpusing kembali. Peristiwa yang silam tidak dapat diubah dan kebahagiaan pula akan berubah kepada tangisan rindu.
Siapa sangka CEO yang hilang itu sebenarnya sebuah kesilapan. CEO yang gila itu pula hanya pelanduk dua serupa yang bermasaalah mental dan memerlukan bantuan. Jadi makhluk halus itu? Hati-hati ada mata-mata yang memerhati.
Hidup tak boleh diteka jadi kenapa berfikir boleh meneka cerita ini?
Hidup. Bukan selalu ada tempat bergantung. Kadang-kala kita jatuh tanpa sokongan. Jadi, jadikan kekosongan sokongan itu sebagai penyemagat diri sendiri. Buktikan kita boleh bangun tanpa bantuan mereka.
Kesunyian? Jadi tersenyumlah dalam tangisan. Fikirlah betapa tak masuk akalnya kehidupan ini. Fikirlah kehidupan yang menyedihkan ini. Fikirlah dan ubahlah.
"Caratduel saranghae"
"Yes. Nado saranghae"
**********************
I love you dont leave me alone. I'm here for you
But will you be there for me?
No. I'll be waiting for you.
Forever.
As long As there still hope.
As long as I believe.Seventeen and carat. I love you so much with all my heart ♥
A name of someone,
GotNoFeel_
YOU ARE READING
[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]
HorrorA Sequel To Diary ~ Dalam Season lepas, seluruh warga dunia telah dikejutkan dengan khabar kumpulan boy group terkenal SEVENTEEN yang dikatakan telah koma atas sebab-sebab yang tidak dapat diberitahu secara detail. Selama beberapa minggu dunia muzik...