Page 6

538 82 63
                                    

Take note: Imagine this story before clap era

YANG DAH GOODBYE STAGE DENGAN CLAP REMIX HARI NI BIARKAN AKU NANGIS KEJAP HUHUHUHU SEDIH TAU!! HAHAHAHAHA ㅠㅠ

********************

Seungkwan Point Of View <POV>

Lepas aku keluarkan semua air mata, aku mula kan perjalanan aku ke Jeju. Ingat nak stay korea dengan noona aku. Tapi lain kali lah. Aku nak nangis dalam pelukan eomma dulu~

Aku dan Woozi hyung ambil teksi ke Dong Seoul bus terminal. Kenapa dengan Woozi hyung? Sebab aku saja nak join dia. Boleh aje aku balik naik kapal terbang tapi biarlah aku habiskan masa dengan hyung aku dulu.

So kitorang sekarang dalam perjalanan ke Busan~ perjalanan ke busan ambil masa 5 jam 15 minit. Pagi esok kitorang sampai lah.

Seventeen cakap dekat aku jangan sedih sangat sebab perpisahan ni. Diorang cakap kitorang akan kekal selamanya. Bersama-sama. So

LETS DIVA BOO SHOW HIMSELF!

"HAHAHAHAHAHAHAHAHA"

"Kau apahal"

Aku menggosok kepala aku yang dipukul woozi hyung menggunakan IPhoneX dia. Sakit tau tak. Material dia besi bukan plastik!  High quality pulak tu. Dah lah canggih, cantik MAHAL!  Sebab je pukul kepala aku.

Amaran!  Ini bukan nak promote IPhoneX ye :)))) takde masa aku bukan diorang bayar pun puff *flip hair*

Aku nampak woozi hyung tersenyum walaupun keadan bus yang gelap gelita. Kitorang salin duduk bersebelahan. Bas ni hanya ada beberapa penumpang.

Dan sungguh sunyi sepi~

Aku sorang je tergelak kuat nak mampos~

Tanpa sebab lak tu ._.

WELL SIAPA KISAH??  HAHAHAHAHA BOO SEUNGKWAN RULE THE BUS!!

Baru aje aku nak bangun dan berjoget-joget sambil tayang bontot aku yang kenyal ni, Woozi dah terlebih dahulu jeling aku dengan jelingan yang amat mengerikan.

Oiii kau jangan bertukar jadi zombi!!  Ni bukan train to busan!!  Ni bus to busan tau!!  Aku tampor jugak dia ni -,-

Tapi takut lah nak tampar nanti bergegar bas kalau dia marah
ㅋㅋㅋ

Nampaknya woozi hyung dah tidur. Aku berkeputusan untuk simpan kedivaan aku untuk malam ni.

Mujurlah aku duduk di tepi jendela. Boleh lah aku tengok suasana malam bandar Seoul. Walapun dah malam aku boleh nampak salji putih memenuhi jalan. Tampak suci dan murni.

Aku tersenyum seorang diri. Rasa nak gelak pun ada. Entah lah aku rasa gundah gulana.

Nanti sampai Busan aku dah kena berpisah dengan Woozi hyung. Aku akan ambil feri termurah dengan harga 39000 won untuk ke jeju-do. MURAH LAH SANGAT CEKIK DUIT BETUL!!

HEY SVT PERNAH CAKAP KAT AKU TAU!!  KALAU BALIK JEJU TAK PAYAH NAIK FERI!!

SEBAB AKU KALAU MASUK DALAM AIR TERAPUNG WEH

tak guna betul -_- nak cakap body aku macam pelampung lah tu

Erghh tahan boo nanti kedut *tiru abang salleh* #upinipin

╯ 3╰

Apa?  Ingat Diva tak tengok upin ipin ke? ( ̄▽ ̄)

Ok back to the story~

Asyik aku duk membebel sorang-sorang sambil tersengih tak tentu pasal. Tiba-tiba dari kejauhan aku nampak sepasang mata merah duk tenung aku dari luar jendela.

Mata yang dari jauh kelihatan kecil lama-lama semakin membesar.

Takkan traffic light kot -,-

Aku mendekatkan muka aku ke kaca jendela. Aku tercari-cari mata merah tadi.

Tik tik

Jantung aku rasa nak gugur bila sepasang mata tapi siap dengan tumbuh badan lengkap muncul betul-betul depan mata aku. Sempat lagi makhluk ini mengetuk cermin membangunkan aku dari lamunan yang terasa nak matey.

Mata aku dan makhluk ini bertemu. Aku dan dia saling bertatapan. Jantung aku mula berdegup tak keruan. Deru nafas aku mula tidak teratur mengingatkan aku dan dia hanya dipisahkan oleh jendela. Seketika aku terasa seperti di awan-awanan. Perasan ini? Perasan ini?

"AHHHHHHHHHHHH AKU TAK BOLEH JATUH HATI KAT KAU!!  WOOZI HYUNG!!  ADA ZOMBIE TRAIN TO BUSAN!!!! HELP MEHH!!! "

Aku segera mengoncang badan kecil *ehem ehemm* pendek *EHEMM!!* woozi hyung sehingga dia terbangun.

"HYUNG AD--ADOIIIII WHY MEHH" aku memegang kedua pipi aku yang baru menerima tamparan dari woozi. Terasa pipiku sudah berbekas tapak tangan kecik nya. Ngilu uolss

"KENAPA KAU KENA IKUT AKU??!!  AKU BAGI MAKAN ZOMBIE TU BARU TAU" dia tidak berkata sambil bercekak pinggang didepanku. Tangannya menunding jendela. Makhluk itu masih ada.

Seketika hening menguasai. Para penumpang memandang seram.
Yang tadi ketakutan kerana amukan woozi kini terdiam tanpa suara.

"K-kau ap-apa ben--da ni?"

"AHHHHHHHHHHHHHH"

Saksikan lah di pawagan siri zombie korea terbaru. BUS TO BUSAN!!  Yang di bintangi oleh BOO SEUNGKWAN SENDIRI WAHAHAHAHAHAHAH

I LOVE YOU BOO AHHHH!!

*******************

Individual chapter so who's next?

Adakah gebus?

Adakah tenten?

Ke adakah ikan josh?

Which unit?

Hohiheha

Kbye

GotNoFeel_

[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]Where stories live. Discover now