Page 12

524 83 217
                                    

Take note: Imagine this story before clap era

****************

Dokyeom Point Of View <Pov>

I'm Dk~ siapa tak kenal aku HAHAHAHAHAHAHA ◑▂◑

Tau tak aku sedang buat apa sekarang? Cer teka sikit?










Bernafas ⊙▽⊙

Ke korang tengah buat apa?
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jam yang tergantung di dinding bilik aku sudah menunjukkan angka 3.40 pagi. Aku sedang bergelut dalam selimut tebal tanpa ada niat untuk beralih ke alam mimpi. Aku sudah sampai dirumaku di Yonginsi beberapa jam yang lalu.

Aku sengaja membuka jendela bilik ku supaya angin malam yang pastinya dingin memenuhi ruangan. So guys lepas ni tak payah ber air-cond sangat lah. Membazir!  Baik simpan duit untuk kahwin ( ͡° ͜ʖ ͡°) dengan aku

wkwkwk ㅋㅋㅋ

Dari katil, aku dapat melihat langit yang luas terbentang melalui jendela. Bintang yang bertaburan dilangit ditutupi awanan di beberapa tempat.

Bintang-bintang ini mengingatkan aku kepada kenangan lampau. Dimana kami semua duduk mengelilingi unggun api di malam hari. Dengan sebatang lilin pada tangan setiap orang dan membentuk bulatan sederhana besar.

Seventeen Project

Beberapa episodes kisah kami untuk debut yang membuktikan usaha dan bakat kami. Tapi siapa sangka semuanya berakhir begitu sahaja.

Kenapa aku bercakap macam nak bersyarah ni ._.

Wuhuuu~~~~ ingat lah wehh

Setiap pengakhiran sebenarnya adalah satu permulaan yang baru!

Berakhir dan bermula dengan kesedihan dan linangan air mata

Tapi

Mungkin juga bermula dan berakhir dengan kegembiraan dan gelak tawa

Kan? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Don't worry guys~ everything is under control ~ cehhhh (>^ω^<)

Pandai kan aku speakingWell Joshua hyung yang ajar..  Dia memang baik..  Comel lak tu..  Eyyy geram aku tengok meow
= ̄ω ̄=

Wehhh makin aku termenung ni semakin pagi lah ಥಥ kenapa begitu

Sebelum eomma aku datang mak start membebel dengan ayat dia "tak pandai nak tidur ke?" baik aku segera melelapkan mata.

OK SELAMAT MALAM A.K.A PAGI SEMUAAA AKU NAK TIDUR DULU!!  HUHUHU KALAU NAK JOIN MEHH AHH KITA TIDUR BERDUA ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dk point of view <pov> end

Seperti yang disangka Dk, eommanya perlahan-lahan menolak pintu kayu bilik anaknya. Dia tersenyum kecil sambil menatap Dk yang sudah tertidur nyenyak. Dengkuran halus dapat didengari. Lagi-lagi malam yang sudah lama menyepi.

Eomma Dk berganjak ke birai katil. Dia megelus perlahan dahi Dk dengan penuh kasih sayang. Anak-anak rambut yang menutupi muka Dk ditolak ketepi.

"Seokmin Ah..  Jangan putus asa.. Jangan lah bersedih.. Sentiasalah tersenyum ... Kerana senyuman mu dapat membuatkan orang turut tersenyum... Senyumanmu dapat mengubah dunia"

Satu kucupan hinggap di dahi Dokyeom. Eomma Dk tersenyum lagi. Sudah lama dia tidak dapat bersama dengan anaknya seorang ini. Hanya mampu melihatnya menjadi seorang dewasa dari jarak jauh melalui bantuan gajet semasa.

Memang eommanya tidak menghalang cita-cita Dk. Dia mengajar anaknya berdikari. Membiarkan dia mengejar cita-cita dan mencari rezeki sendiri.

Tapi bukan bermakna dia tidak menyayangi Dk. Bukan bermakna dia tidak mengambil berat. Hanya dia mahu yang terbaik.

Nasihati lah bukan menyakiti

******************

Dokyeom Point of view <Pov>

GOOD MORNING IJEEE WAKE UP AIPPP INI BUKAN BOO SEUNGKWAN!!!  ni teman seperjuangan dia.. Ya sama-sama berjuang sampai gila~ hohoho

Kebenaran tak pernah berhenti berjuang!

Aku mengeliat sambil menendang bantal pelukku sehingga jatuh ke lantai. Bergolek-golek macam hantu pocong~

Wehhh sini jap aku nak tanya
Kat korea ada hantu pocong ke ._.

Hantu gigi ada lah *sengih*

Aku menarik selimut berwarna biru lautku dan mengikat hujung selimut tersebut di leherku.

Bukan nak bunuh diri eh ( ͡° ͜ʖ ͡°)

aku segera berdiri diatas katil . Aku tersenyum lebar dengan sebelah tangan ke atas.

I BELIEVE I CAN FLY!!!

Tanpa berfikir panjang aku segera melompat terjun dari katil!

WIIIII I'M FLYING!! WII ヽ(^。^)ノ

"ADOII EOMMA!!!!! HUWAAAA" aku menjerit kesakitan. Tak guna!! Cam mana aku boleh terhantuk ni? -,- kacau je mood aku nak terbang!  Dah lama aku tak terbang macam dalam muzik video Adore U tu ><

Takpelah Dk yang penting aku nak pergi mencekik rumput-rumput di padang yang luas kejap~ nak rasa kesegaran rumput yang menghijau~

"TIME TO GO TO WAD BERSALIN EHHHHJHH MAKSUD AKU WAD GILA!!! "

Aku segera berlari macam cerita naruto sehingga selimut yang terikat dileherku berterbangan.

"WACHAAA ACTIONCAMEN!!  WAHAHAHAHAHAHA"

Aku tergelak seorang diri diatas tangga menuju ketingkat bawah sambil dab. Baru sahaja aku ingin menaikkan mood rumah ini tapi malangnya.. Asal takde orang ni (ಥ_ಥ)

Aku tercebik didepan cermin secomel yang mungkin. Well aku memang comel pun..  Mirebus yang ajar aku ≧﹏≦

Nampaknya aku keseorangan di rumah. Pasti eomma dan appa aku perlu mencari duit lebih mengingatkan aku sudah tiada kerja sekarang ni.

Takpelah aku nak pergi mandi kejap. Main dengan buih sabun ( ͡° ͜ʖ ͡°) HAHAHAHAHAHA gurau je lek ah -,-

****************

Jumaat ni nak jumpa Prk_HyoIn hohoho.. Semoga aku tak sesat :) kbhaii

Next chap?

GotNoFeel_                                   

[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]Where stories live. Discover now