Page 12.1 & 20

435 65 53
                                    

Take note: Imagine this story before clap era

****************

Beberapa ketika menghangatkan badan dalam tub mandi, akhirnya jejaka bernama Lee Seokmin itu selesai mandi. Dia mencapai tuala yang disangkut di hujung bilik air lalu mengelap tubuh badannya yang tegap. Tiada otot mahupun abs berkotak-kotak tapi ianya mampu membuatkan mana-mana carat memekik kegilaan jika melihatnya.

"Dk si kuda yang tampan..  Sudikah engkau menjadi kekasih hatiku selamanya?" Dk tersenyum menampakkan deretan giginya yang tersusun cantik pada cermin. Dia mengenyitkan sebelah matanya sambil membelek-belek mukanya sendiri. Mencari-cari jikalau ada cela atau kecacatan yang mampu merosakkan mukanya.

Setelah berpuas hati (selepas beberapa kali berjoget ke sana ke mari dengan highnote nya yang telah beberapa kali memecahkan cermin) Dk akhirnya keluar dari bilik mandi dengan lilitan tuala di pinggangnya. Tuala putih berjalur biru itu tergantung cantik di pinggang ramping Dk sekaligus menutup bahagian-bahagian tertentunya.

Dk mengambil sehelai baju berwarna pastel biru yang bercorak kartun dinosaur T-rex lalu memadankannya dengan seluar jeans yang terkoyak di bahagian lutut. Dia sekali lagi mengenyit mata pada pantulan dirinya sendiri sambil menyikat rambut ala-ala pelakon terkenal Shah Rukh Khan.

"Walaupun muka mu tidak ku kenal tapi lobang hidup mu tetap menjadi pujaan hatiku HAHAHAHAHAHAAHAHA!!"

Mempunyai personaliti yang cenderung kepada extrovert menjadikan Dk suka bercakap. Sehingga dia selalu bercakap seorang diri sambil tersenyum tidak tentu pasal. Jikalau bukan kerana dia mempunyai senyuman yang menawan, pastinya sudah lama orang mengecop dirinya sebagai orang gila sewel huehue.

"Eomma.. seokminie bosan..  Nak susu ㅠㅠ huwaaaa" lantaran kebosanan yang teramat sangat, Dk melemparkan dirinya keatas katil yang hangat. Dia memeluk bantal peluknya sambil berpusing-pusing tanpa sebab.

Tanpa sedar, katilnya tiba-tiba menjadi berat. Kedengaran perlahan bunyi khas orang menaiki katil. Tapi Dk masih berpusing-pusing. Dirinya berada dalam tahap kebosanan yang amat kritikal. Rasanya mahu sahaja dia menjerit sekuat hati di atas bumbung rumah tapi apakan daya. Dia seekor kuda bukan burung yang terbang bebas dilangit yang terbentang luas :V

"Nak susu ke Bang?"

"Huwaa nak ㅠㅠ" dengan sisa tangisan air mata Dk berpaling ke sisinya. Dia tersengih dengan amat kaku.

"Alahai janda mana pulak sesat bilik aku ni?" perlahan-lahan Dk kembali ke posisi asalnya tadi dia menelan ludah dengan kasar. Sepertinya jantung Dk tidak mahu berhenti berdegup dengan kencang.

Telinga Dk terasa ditiup seseorang. Gegendang telinganya berdesing kuat seiringan dengan jantungnya yang semakin tidak keruan. Nafasnya tiba-tiba sahaja sesak. Peluh dingin mula keluar dari celah-celah kulitnya membasahi badannya.

Pergelangan tangan Dk dicengkam lalu dielus kasar. Kuku-kuku yang tajam itu seperti mahu mengores tangan Dk sehingga mengeluarkan cairan pekat.

Dk cuba menepis tapi ketakutannya lebih kuat berbanding keberanian. Dk hanya meronta pelan. Kedua kelopaknya dari tadi sudah tertutup rapat dengan bibir bawah digigit kuat.

"Seokmin?"

"EOMMA HUWAAA KENAPA TINGGALKAN DAKU SEORANG DIRI HUAAA RUMAH NI BERHANTUIII HUWAAA ADA JANTU"

PPAP (ㅋㅋㅋ)

"Dah habis meroyan? Jom eomma carikan kerja baru"

Dk yang sudah terduduk itu cepat-cepat berlari menyambar jacket hitamnya dan terus mengikuti eommanya. Dia bergayut pada lengan kecil Mrs.Lee dengan manja.

[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]Where stories live. Discover now