Take note: Imagine this story before clap era
***************
The8 Point Of View <Pov>
Aku bukan bisu. Aku bukan pengecut. Aku bukan tak ada perasaan. Aku bukan tak berhati perut. Tapi aku hanya tak sanggup.
Tak sanggup nak menegur Jun yang berada dihujung jendela sana. Dia asyik memandang jauh ke luar jendela. Tapi aku pasti mindanya melayang-layang entah kemana.
Alo jun ni kan buat haohao rasa bersalah ajelah ≧﹏≦ haohao nak buat apa ni?
Jun ni pun satu. Dia tak nampak ke aku ni? Aku bukan duduk jauh pun dengan dia. Seat tepi jendela satu lagi aje. Alahaii ke aku dah jadi halimunan?!! Wow ⊙▽⊙
Kalau aku betul-betul halimunan aku nak curi skrit pink Minggu. Lepas tu campak dalam pembentung. Boleh lah aku tengok Gebus menggedik dalam tubang najis tu ヽ(^。^)ノ
Boleh ajak ikan josh sekali ⊙︿⊙
Aku melihat Jun memandang jam di pergelangan tanganya. Sudah pukul 1:30 pagi. Tak sangka kitorang akan jadi macam ni. Biarlah~ ku berserah kepada takdir tuhan.
Tiba-tiba lagu I am Me terpasang di dalam bas yang kami naiki. Aku terasa nak berjoget dengan driver bas ni. Ratu gelek is back (>^ω^<)
Tapi, mujur ada Jun kat tepi
≧﹏≦ tak sanggup haohao nak mendua kan Junie hyungie~Tengah syok aku melayan lagu muahh muahh muahh muahh ni, hujung mata aku menangkap satu figura berpakaian serba putih di belakang Jun. Mukanya tidak kelihatan kerana rambutnya yang lurus memanjang menutupinya.
Dia tidak sedikit pun bergerak. Malahan tidak sedikit pun menoleh ke arah ku. Seperti boneka yang bernyawa.
Aku baru tau kat Korea terutamanya Seoul banyak hantu. So korang kalau ada niat nak stay korea baik fikir dulu lah. Kalau nak jugak, aku sarankan lepas mati lah ye.. Senang sikit korang nak berkomunikasi dengan diorang.
"Minghao shi minghao shi minghao shi"
Suara serak-serak seorang wanita tiba-tiba terdengar amat hampir ditelingaku. Ia terngiang-ngiang tanpa henti. Aku menoleh ke kenan dan ke kiri. Berusaha menghentikan suara ini.
"Isshh!! Serabut lah!! Aku nak balik Anshan, Liaoning pun susah!! "
Aku merapatka kedua belah kakiku ke dada. Kedua tanganku berusaha menutup kedua telinga aku. Sesekali aku menarik hujung rambutku sehingga beberapa helaian rambut aku gugur begitu sahaja.
Suara itu semakin menjalar masuk ke kepalaku. Terngiang-ngiang tanpa henti sehingga menimbulkan rasa sakit berdenyut.
Kedua iris mataku terasa ingin memutih. Kewarasan ku semakin menghilang. Aku mendongak keatas memandang bumbunh bas yang berwarna merah. Tapi aku hanya dapat melihat kegelapan.
"Encik!! dah sampai"
"Ahh!!- nae.. Kam-kamsahamnida aj-ajusshi"
Aku segera berlari turun tanpa ada niat sedikit pun untuk menoleh kebelakang. Tidak mahu melihat yoeja tadi lagi.
Kalau dia ikut aku balik China. Mati lah nak ⊙﹏⊙
Aku cepat-cepat memberhentikan larian ku betul-betul di belakang Jun. Asal hyung berhenti tiba-tiba ni -,- tak bagi salam lak tu -_- kalau aku langgar tadi dah masuk kubur kau ni
Jun kelihatan masih tidak perasaan dengan keberadaan aku. Dia sibuk memandang persekitaran Seoul yang sudah diliputi salji.
Tangannya tiba-tiba melepaskan pegangan pada beg roda. Dia melebarkan tangannya sambil mendongak kelangit.
Jun nak terbang? Tak nak ajak haohao ke (>^ω^<)
Dalam posisinya sekarang, aku dapat melihat air matanya mengalir perlahan. Dia terisak dalam sendu.
"H-hyung? Wae? " aku bertanya seraya menepuk bahunya perlahan. Dia tersentak dan cepat-cepat berpusing menghadap aku.
"Ming-minghao? B-buat apa kat sini?"
Nampaknya dia ni dah nyanyuk atau buta. Aku dari tadi dengan dia boleh tak perasan? Ini boleh mendatangkan marah! ㅋㅋㅋ
"Aniya.. Jun-ah wae? Ulgo sipji anha"
Rasanya nak menyanyi lak lahai -,- no haohao.. Bukan masa yang tepat!!
"Ak-aku tak nak pergi.. Ak-aku sayang ko-korang semua.. Ak-aku tak.. Tak sanggup nak pergi hikss ak-aku tak boleh hi-hidup tanpa korang.. Hao ak-aku rasa nak--"
Aku segera memeluk Jun tanpa membenarkan dia menghabiskan kata-katanya terlebih dahulu. Bahu aku mula basah akibat tangisannya. Dia menangis sepuas hatinya didalam pelukanku.
Aku mula berasa sebak. Melihat orang terdekat dengan aku menangis membuatkan hatiku bertambah terluka. Perlahan-lahan kristal bening mengalir dari kedua mataku. Aku cuba menahannya tapi gagal.
Kerongkong ku tersakit sakit kerana menahan tangisan. Aku memeluk Jun semakin erat didalm pelukanku.
Biarlah kami menangis. Biarlah air mata kami pergi dengan membawa kesedihan kami. Biarlah ia mencuci luka yang pedih dengan kesuciannya. Biarlah ia menjadi bukti kesakitan dan kesengsaraan kami malam ini.
Dan berharaplah tiada lagi tangisan yang memilukan di esok hari.
********************
Bukan salah chap. Cuma sambungannya. :) berapa member lagi tinggal?
GotNoFeel_
YOU ARE READING
[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]
HorrorA Sequel To Diary ~ Dalam Season lepas, seluruh warga dunia telah dikejutkan dengan khabar kumpulan boy group terkenal SEVENTEEN yang dikatakan telah koma atas sebab-sebab yang tidak dapat diberitahu secara detail. Selama beberapa minggu dunia muzik...