Matthew trekt een pruillipje als we voor de deur van Victoria haar appartement staan.
"Ik wil niet dat je weg blijft." Zegt Matthew.
Hij traceert mijn kaak met zijn vingers.
"Ik wil gewoon naast je kunnen liggen."
Ik kijk naar hem als hij zijn hand op mijn middel legt. "En je kunnen kussen."
Hij drukt zijn lippen op de mijne en drukt mij tegen de muur, zijn tong al spelend met de mijne.
Ik grinnik als hij mij loslaat. "Je gaat toch wel met je moeder een stuk wandelen? Het begint al langzaam koeler te worden."
Hij drukt nog voor heel even zijn lippen op de mijne. "Natuurlijk."
Ik knik. "Hoe lang... heeft ze nog?" Vraag ik zacht.
"Minder dan een jaar." Zucht Matthew.
Ik knikt en wil de negatieve gedachtes laten verdwijnen. Het is zo zielig voor hem.
"Liefje?" Ik kijk hem aan als ik knik.
"Ik bel je vanavond oké?"
Ik knik. Matthew glimlacht voordat hij voor een laatste keer mij kust. Een vederlichte kus alsof er iets aan de hand is.
"Ik ga je missen." Fluister ik.
"Ik jouw ook." Fluistert Matthew als hij me nog even in zijn armen neemt.
~*~
"Dus hoe is het tussen jullie?"
"We... zijn weer samen." Antwoord ik.
Victoria stikt bijna in haar ijskoffie als ik dat zeg.
"Wat!"
Ik neem rustig een slok van de mijne. "Ik hou van hem."
"Je bent gek, hij geloofde je niet!"
"Hij was echt zo hulpeloos." Breng ik op haar in.
Ik krijg een stuk donut naar mijn gezocht toegeworpen. "Ik durf te wedden dat hij het voor de seks deed."
"Vic overdrijf niet, als het Finn was zou je precies hetzelfde hebben gedaan. Als iemand die zo gebroken en misbruikt is door manipulatie zou je zoiets doen."
Victoria neemt een grote hap van haar donut, en nog een tot ze in een mum van tijd op heeft gegeten.
"Dit is jouw schuld," ze pakt nog een donut. "-ik ga hiervan stressen en dan eet ik meer. Als ik over een paar weken een kerstbal met fucking highlighter ben is het jouw schuld."
"Ik kan daarmee mee leven eerlijk gezegd." Grinnik ik.
We waren de volgende dag samen naar een café gegaan om bij te praten.
"Weetje ik vind dat ik je main bitch hoor te zijn, ik voer je."
Ik lach.
"Ja maar ik zie jouw niet mij zoenen en knuffelen."
"Nou ik kan je gewoon een serenade geven als je dat wil." Zegt ze schouderophalend.
"Ik denk dat Matthew je zal kielhalen." Snuif ik.
"Niet als hij mijn biceps ziet rawr."
We lachen beide als mijn telefoon gaat.
"Hallo?"
Victoria probeert me nog aan het lachen te maken door gekke gezichten te trekken.
Ik sla mijn hamd voor mijn mond als de vader van Matthew zegt: "Lucia is overleden."
Een uur eerder...
"Mam als je nu dood gaat." Mijn moeder pakt mijn hand vast.
"Ik heb mijn leven geleefd en heb jouw nu gelukkig gezien."
Tranen stromen over mijn wangen als ze haar trouwring afdoet. Het is de ring die van mijn overgrootmoeder is geweest.
"Op de bruiloft heb ik haar ringmaat gekregen en ik wil je vragen.." ze lijkt weg te vallen door even stil te zijn en haar ogen te sluiten.
"Vraag haar ten huwelijk."
Mam drukt de ring in mijn hand en sluit mijn vingers eromheen. Ik kijk naar mijn moeder die in het kussen wegvalt.
"Ik hou van je en onthoudt dat jij mij de beste laatste tijd van mijn leven hebt gegeven, ik ben trots op je."
En dan valt ze weg.
"Mam."
Ze reageert niet.
"Mam!"
Ik voel mijn vaders hand op mijn schouder. De klootzak wilde mijn moeder nog zien.
"Ze is er niet meer zoon."
En het voelt alsof ik breek. Ik stort gewoon in elkaar en Sienna is er niet om mij op te vangen.
~*~
Ik zit in stilte op de bank als de deurbel gaat. Mijn vader gaat naar de deur.
"Gecondoleerd."
Ik reageer niet op haar stem tot ze voor mij hurkt en mijn gezicht vast pakt. Ik begin gewoon te huilen en gelijk trekt ze mij in haar armen.
"Het komt goed Matthew, dat beloof ik."
A/N
EXTREEM kort hoofdstuk.
Druk druk druk.
Wie heeft mijn spotify playlist al opgeslagen? En wat vinden jullie? Er blijven nummers toegevoegd worden :)
Famke
JE LEEST
His Mess
Romance|| Vervolg Beautiful Mess || Matthew zijn leven is niks meer zonder Sienna. Hij beseft dat hij wat hij probeerde te redden erger heeft gemaakt en moet nu zichzelf aan elkaar lijmen om Sienna opnieuw voor zich te laten winnen. Het is een strijd met...