His Mess: 24 | Matthew

1.6K 86 27
                                    


De toon die ze gebruikte was
kwaad, agressief maar voornamelijk teleurgesteld.

"S-"

"Nee Matthew."

Ik kijk heel even naar haar voordat ik mij weer op de weg focus. Ik wil mijn hand op haar bovenbeen leggen maar ze slaat hem weg.

"Raak me niet aan."

Eenmaal thuis negeert ze mij compleet en gaat op de rugleuning van de bank zitten.

"Baby, het spi-"

"Niks baby, ga zitten." Zegt ze koel.

Ik slik en luister naar haar. Ik ga zitten op bank en rust mijn ellebogen op haar knieën.

"Matthew wát heb ik gezegd over pushen over dingen die IK niet wil?" Vraagt ze.

"Dat je dat niet wil." Antwoordt ik.

"Dus wat doe jij! Jij trekt mij me naar mensen die een compleet andere identiteit voor mij hebben gemaakt, eentje die ik niét ben. En jij zei dat je het niet erger zou maken maar toch heb je het erger gemaakt! Je maakt mij oprecht boos Matthew!"

"Het spijt me."

"Dat zeg je elke keer en elke keer verneuk je het weer. Ik krijg er echt genoeg van!"

"Ik wil ge-"

"Je wilt dat alles perfect is maar dit is de realiteit Matthew! Dit is niet jouw perfecte wereld! Hier word ik uitgescholden voor zwerver en slet en maak jij het erger!" Roept Sienna.

"Sienna.."

"Nee Matthew." Ze kijkt even weg.

"Sienna ik wil dat iedereen op dezelfde manier naar je kijkt zoals ik naar je kijk." Zeg ik.

"Realiseer je dat je dromen hebt die je niet kunt realiseren. Mensen hebben mij een reputatie gegeven en je kan niet iets veranderen in iemands gedachten." Snauwt ze.

Ik zucht en kijk naar de grond. Mijn ogen schieten omhoog als Sienna naar buiten staart. Haar blik is gekwetst, boos en verdrietig. Ik wil gewoon dat mensen zie hoe zij is, hoe de echte Sienna is.

"Weetje je kan echt gewoon weg gaan, ik wil je gewoon niet zien." Zegt Sienna.

Ze duwt zichzelf van de bank en loopt naar de gang. Ik sta direct op als ik de garderobe open hoor gaan en het gerinkel van metalen kleerhangers.

"Sienna je gaat niet weg." Zeg ik.
Sienna doet haar jas aan. "Je kan echt opflikkeren nu, laat me gewoon met rust."

"Beloof me dat je terugkomt. Je zei zelf dat ik je niet mocht verlaten, dan mag jij mij ook niet verlaten." Zeg ik zacht.

Ik ga tussen haar en de voordeur staan. Haar blik is dodelijk.

"Ga. Aan. De. Kant."

"Beloof me dat je niet weg gaat." Herhaal ik.

Sienna wil mij aan de kant duwen maar ik veroer mij niet.

"Sienna." Zeg ik nadrukkelijker.

"Matthew test me nu niet." Zegt Sienna.

Als ze mij opnieuw wil wegduwen pak ik haar pols vast maar ze slaat mij vol tegen mijn kaak. Ik laat direct haar pols los en kijk haar recht in de ogen.

"Ga." Zeg ik zacht.

Sienna haar ogen zijn geschrokken door haar eigen actie maar ze loopt daarna de deur uit.

Die avond lig ik naar het plafond te staren, wachtend tot Sienna thuis komt. Al de gehele dag is ze weg, niks van zich laten horen. Mijn kaak is langzaam blauw-paars aan het worden.

Ik draai mij op mijn zij en sluit mijn ogen.

~*~

De volgende morgen hoor ik de voordeur open en dicht gaan. Snelle voetstappen klinken door de gang. Na een slapeloze nacht  wil ik weten waar ze was. Ik was dood ongerust en heb haar meerdere keren proberen te bellen.

Zodra ik de deur opentrek slaat Sienna de deur dicht. Ik loop direct naar de deur en klop aan.

Sienna doet open en wil de deur in mijn gezicht dichtslaan.

"Waar was je?"

"Ergens."

"Wáár was je?" Vraag ik opnieuw.

"Érgens."

Ik kijk haar nauwer aan. "Als je niet verteld waar je was wordt ik kwaad."

"Je weet hopelijk dat je nu aan het pushen bent?" Kaatst Sienna terug.

Ze haalt mij het bloed onder mijn nagels vandaan. Echt waar.

"Test me nu niet." Zeg ik.

Dit zeggen we vaak tegen elkaar.

"Of anders?"

"Sienna i swear to god, stop er fucking mee! Ik wil weten waar je was want je bent alsnog mijn verloofde! Was je bij een andere man?"

"Hoe durf jij zoiets van mij te vragen nadat je zo hebt gedaan gisteren! Weetje Matthew als jij zo graag mensen wil pushen dan maar niet met mij!"

Sienna doet de ring af en reikt hem naar mij.

"Zoek iemand die wel wil dat hij je pushed maar ik zal nooit diegene kunnen zijn. Ik ben niet diegene die voor jouw is voorbestemd."

A/N

Ik had zaterdag zoveel likeur op dat ik All i want for Christmas heb lopen zingen op een marktplein.

Famke

His MessWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu