His Mess: 1 | Matthew / Sienna

2.7K 122 16
                                    

"Botkanker?" Vraag ik opnieuw

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Botkanker?" Vraag ik opnieuw.

De dokter knikt opnieuw.

Ik laat mijzelf achter in de stoel zakken. Ik moet het nieuws mij laten bezinken. Ik wrijf door mijn haren.

"En chemotherapie?" Vraag ik.

De dokter kijkt naar mijn moeder. "Zal het proces pijnlijker maken, we zullen uiteindelijk moeten amputeren."

"U snapt dat ik mijn ledematen liever behoud?" Zegt mam.

Ik zucht. "Wat kunnen jullie doen om mijn moeder te helpen?" Vraag ik.

"Chemotherapie is alsnog het meest voor de hand liggende maar we kunnen op uw moeder een nieuw medicijn gebruiken."

Ik knik.

"Wat zijn de kosten?"

Het hele gesprek gaat mij voorbij en ik ga weg.

Ik pak mijn telefoon en bel de enige die mij daadwerkelijk begrijpt.

"Dit is de voicemail van Sienna, spreek iets in na de piep."

"Hallo Sienna, ik ben net uit het ziekenhuis en de uitslag was positief... mijn moeder heeft botkanker. Een erge vorm." Vertel ik tegen haar voicemail.

Ze leest of luistert niks meer van mij maar toch kan ik mijn hart luchten bij haar.

Verslagen hang ik op en gooi mijn telefoon in mijn bijrijdersstoel. Ik sla op het stuur en de claxon gaat af.

"Fuck!"

5 maanden geleden hoorde ik haar stem voor het laatst en nog steeds kan ik niks zonder haar. Mijn moeder heeft kanker en ik kan bij niemand mijn hart luchten. Sienna is de enige.

Ik start de moter en rijd naar de rugbyveld op de campus. Tijdens de rit moet ik mezelf vermannen. Ik kan niet slap aankomen.

"Sneller Sienna!" Roept de atletiek trainer

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Sneller Sienna!" Roept de atletiek trainer.

De pijn in mijn benen is hoog maar ik blijf doorgaan in de zomerzon. De zomervakantie is begonnen en ik hoef nooit meer hem te zien. Ik ga naar een andere studie.

His MessWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu