Epilógus - Lottiék esküvője pt.2

379 25 11
                                    

Mosdóra hivatkozva osonok vissza Lotti szobájába, hogy megtudjam nézni a tesztet, amíg ők a bejáratnál várakoznak. Amikor belépek a fürdőbe, egyből a mosdókagylóhoz lépek, ahol ránézek az eredményre. Ajkaim mosolyra húzódnak, majd egy gyors kézmosás után, máris kifelé veszem az irányt, hogy csatlakozhassak hozzájuk.

- Rendben lányok, készen vagytok? - nézek Pankára és Évire, akik mindketten a saját kosarukat szorongatják, ami meg van töltve gyönyörű virágszirmokkal. 
- Igen. - kiáltják egyszerre, majd el is indulnak. 

- Lassabban. - szól rájuk Maja, ők pedig lassítani kezdenek a tempón. 
- Így jó Mami? - szól hátra Évi, mire az anyukája helyeselni kezd. Meghalljuk az esküvői dal kezdő akkordjait, majd befelé kezdjük venni az irányt.  

- Köszönöm, hogy itt vagytok nekem. - suttogja Lotti, miközben két oldalról fogjuk közre és az oltár felé sétálunk vele. 
- Ez a legkevesebb. - suttogja vissza Maja, én pedig elmosolyodom. 

- Menjünk, és adjunk téged is végre férjhez. - suttogom, majd elindulunk a gyerekek után. Lotti észre sem veszi, hogy az oltárhoz érünk, csak amikor Ádám megfogja a kezét.  Leülök Lotti mögé, hiszen én vagyok tanúja. Még hátra nézek gyorsan a vállam fölött, de felesleges aggódnom. Boti édesen alszik Apukája ölében, miközben Panka az öccse kezét szorongatja, és Apukájának dől. A szertartás elkezdődik mi pedig figyelmesen hallgatjuk az anyakönyvvezető minden szavát. Hamar haladunk így mintha csak pár perc telt volna el, amikor az anyakönyvvezető felteszi a várva várt kérdést. 

- Kijelenti-e Ön, Vadász Lotti, hogy az itt jelenlévő Nagy Ádámmal házasságot köt? - teszik fel a kérdést először Lottinak.
- Igen. - válaszol határozottan, az anyakönyvvezető pedig Ádám felé fordul.
- Kijelenti-e Ön, Nagy Ádám, hogy az itt jelenlévő Vadász Lottival házasságot köt?
- Igen. - kiáltja Ádám, amin mindenki nevetni kezd.

- Egybehangzó 'igen' kijelentésük alapján, a Magyar Köztársaság családjogi törvénye értelmében kijelentem, hogy Nagyné Vadász Lotti és Nagy Ádám mostantól házastársak. Először a feleséget szeretném kérni, hogy aláírjon. - mondja az anyakönyvvezető, és felénk fordítja a könyvét. Lotti remegő kezekkel sétál az asztalhoz, majd aláírja. Szemei könnyesek. 

- Kérsz egy zsepit? - kérdem, ő pedig bólint egyet. Benyúlok a ruhám zsebébe, majd kezébe adom  a tárgyat. Miután mindenki aláírt, jött az első hitvesi csók, amely annyira jól sikerül, hogy többen is bekiabálták, hogy menjenek szobára.  Mindenki visszaül a helyére, majd a szertartás folytatódik a szülő köszöntéssel. A férfiak egy üveg bort kapnak, míg a hölgyek egy hógömböt, amelyben egy közös kép szerepel Ádámról és Lottiról, amikor Ádám eljegyezte Lottit. 

- Kedves Házaspár. Kívánom Önöknek, hogy a mai nap öröme, és boldogsága kísérje házsséguk hétköznapjait. Kívánom hogy mindazt érjék el a közös életükben, amire a mai napon eredményteljesen vágynak, és amit elterveztek.Kedves férj, vigyázzon feleségére, hogy mindig ilyen boldog legyen, mindig ilyen szép legyen. Ezt úgy éri majd el, hogyha fáradtan hazaér a munkából, akkor nem alszik el előbb éjszaka mint azt oly gyakran tette házasság előtt. Kedves  feleség, teremtsen olyan otthont, olyan légkört, melybe a férj mindig szívesen tér haza. Ez az Ön feladata lesz, elrakni az apró kis tárgyakat a lakás különböző pontjairól mely megtöri szeretett férje harmóniáját.Kedves Fiatalok, kívánom Önöknek, hogy sikerüljön életükben mindaz, amit elgondoltak, amit elterveztek, és ilyen boldogok legyenek életük végéig. - fejezi be mondanivalóját végül az anyakönyvvezető. A vendégsereg mind Lottiék köré gyűlik, hogy mindenki gratulálhasson az ifjú párnak, már éppen indulnék én is, amikor Maja kapja el a kezem, és rángat odébb.

Lost SoulsDonde viven las historias. Descúbrelo ahora