Deel 28

809 23 3
                                    

Ik hoor het fluiten van de scheidsrechter, de wedstrijd is afgelopen. Snel ren ik naar Sophie die op de bank zit. Ze staat op, knuffelt en zoent me. We hebben gewonnen en ik heb gescoord. Ineens hoor ik achter me geschreeuw. Een paar meiden uit het team van de tegenstander staan te schreeuwen. "Iewl, een pot! En dat heeft mij aangeraakt!", Hoor ik een van de meiden zeggen. "Het zou verboden moeten zijn" zegt nog een tegenstander. Hun aanvoerder roept ze bij elkaar en wordt boos op het team. "Doe eens normaal! En nu allemaal je bek dicht!" Roept ze naar haar team. Langzaam maar zeker stoppen de meiden met dingen zeggen en lopen het veld af. De aanvoerder komt naar mij toe en bied haar verontschuldigen aan. Ik geef haar een hand en bedank haar. Dan voel ik ineens nattigheid in mijn nek. Een van de tegenstanders liep langs en heeft tegen me aan getufd. De tranen drukken achter mijn ogen.

Na een tijdje te hebben gepraat met de aanvoerder, loop ik samen met Sophie naar de kleedkamer. Als ik de kleedkamer binnenkom, zie ik dat iedereen met elkaar aan het fluisteren is. Ik kuch en iedereen kijkt naar mij. "Zijn jullie gay?" Vraagt Lisa. Ik knik en Sophie zegt: "ja". Dan staat Lisa op en loopt naar ons toe. Het ziet eruit alsof ze  heel boos is. Het lijkt net of ze mij een klap gaat verkopen. Ze trekt ons in een knuffel en feliciteerd ons, terwijl iedereen begint te juichen. "Dat moet gevierd worden!" Roept Maaike terwijl ze de muziek aanzet.

Zij is perfect (Girlxgirl)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu