KP 9

188 12 0
                                    

Jeg stod op og alt var som det altid havde været. Koldt og jeg lignede en zombie. Jeg orkede ikke skole. Det enste lys der nu var tilbage, var Ninna. Hvis Ninna ikke troede på mig. Ville det være som at stikke en dolk i ryggen på mig. Bus turen gik forfærdeligt. Jeg blev skubbet til. Og jeg sad lige ved siden af Katrina og Sarah. En Dreng som gik i 9 klasse sagde " jeg skal fandme ikke siden tæt på en tyv". Han sad bag mig. Så flyttede sig. Og mange begyndte at fnise. Mens Sarah gav mig et blik, der fortalte mig. ( Ahah du er et kæmpe nul!). Bussen stoppede og jeg var den første til at løbe ud. På gangen stirrede folk. Jeg prøvede at ignorere det. Men jeg kunne stadig følge deres blikke i nakken. Helt nede for enden af gange var min klasse. Inde i klasse var der igen der kaldte mig en tyv, eller gav mig et ondt blik. Nej, de viste godt jeg ikke gjorde sådan nogle ting. Mange af pigerne kom hen og krammede mig. Der var rygter over hele skolen. Jeg havde det forfærdeligt. Uden Martinus føltes det så tomt. Det var en underlig fornemmelse. Jeg savnede ham utroligt meget.

Min lære kom til tide i dag. Han startede timen, med at fortælle, det som var sket mellem Sarah og jeg.
Og nu skulle det ikke tages op mere. Jeg blev

ret såret over at de ting som var sket her på der sidste. Og en tåre gled ned af min kind.
Luna så den tåre der var på min kind. " Er du okay? Jeg følte mig en smule flov. " ja det er fint" Hviskede jeg. Mens jeg tørrede tåren væk.

I frikvarter gik jeg ind i A. De fleste kendte mig også der inde. Jeg smilte forsigtigt. Ninna kom og vi snakkede længe om havd jeg skulle gøre. Den enste rigtige var at benægte det. Og ignorer Sarah.

Hun havde en pointe med det. Jeg skulle bare forsætte som nu. Sarah havde fået mega meget skæld ud. Det var hende som havde putte alle de ting ned i min taske.

Men jeg kunne umuligt få folk til at stoppe med
det de nu gjorde. For ca 3 år siden, gik jeg på en anden skole. Sammen med Sarah og hendes veninder. I 7 skulle vi gå i skole sammen igen. Jeg husker ikke så meget fra den gang. Men jeg husker at vi hadet hinanden. Og det gør vi stadig. Jeg gik med til den lille plan Ninna og jeg havde lavet. Det var enligt bare at forsætte som jeg nu engang gjorde. Jeg skulle slet ikke give hende noget opmærksomhed. Jeg skulle bare holde mig fra hende. Hvis hun gjorde mig noget. Ville hun få skæld ud. Ikke jeg.

En uge efter

Marcus og Martinus ville komme hjem i nat.
Kl var 00:07 og jeg sad på insta. Ninna var også hjemme hos mig. Min mor og far sov for længst. Jeg havde planelangt at snige mig hen til drengede og over overnatte sammen der sammen med Ninna.

Tidligt morgen ville deres forældre tage afsted med Emma til en koncert med Arina grande. Drenge ville heller være hjemme og slappe af. Det var nemlig weekend. Vi havde planlagt det sådan her.

De ville skrive når Ninna og jeg skulle komme. Så ville Martinus komme og låse op. Og så sniger vi os op på værelserne. Ninna skulle sove inde hos Marcus. Mens jeg skulle sove hos Martinus. Det var sjovere hvis vi alle kunne sove sammen, problemet var der manglede en madras til Marcus. Så han skulle sov i seng, og Martinus i sin. Ninna fik en besked. Hun så glad ud. " hvem er det?" Spurgte jeg nysgerrigt. " ikke nogen" svarede hun hemmeligheds fuldt. Da hun mindst forventede det. Snuppede jeg hendes telefon ud af hænderne. "Hey!" Næsten råbte hun. "Shhh, mine forældre sover!" Viskede jeg højt. Det var Marcus, de skrev sammen. " ser frem til å sove med deg i kveld❤️" havde Marcus skrevet. " Jeg kan ikke vente med til at se dig❤️." Havde hun svaret. "Nurghhh" hviskede jeg. Vi havde ventet i ca 2 timer nu. Og klokken var 02:012. Vi var trætte og gabte. Jeg tog vores nødsituation pose frem, der var en masse cola i. cola indholder en koffein. Ligesom i caffe. Ikke so meget. Men en smule.
Vi drak Cola, Så vi kunne holde os vågen. Trætheden var noglelunde væk. En besked var kommer fra Martinus. Det var nu!
Vi listede ned af trappen. Med nogle tasker. Jeg havde lagt en seddel på bordet til mine forældre. Der stod ' vi er gået en tur.' Mine forældre vågnede normalt kl 12. Så når de så den, ville de tro vi næsten lige var vågent, og så var gået en tur. Ninna bankede på døren. Martinus åbnede, han hilste og tog i mod de ting jeg bar. Jeg gik ind til Tinus og hun gik ind til Mac.

(Dem der ikke ved det,
Tinus - Martinus Mac - Marcus )

Ninnas sys's vinkel

Jeg kom op af trappen. Line gik ind til Tinus. Marcus stod i døråbning til hans værelse. Han smilte.Han er er sød mod mig. Vi havde ikke snakke så meget sammen før han tog af sted. Men jeg håbede at i nat ville føre til noget romantisk . han havde hjulpet med at ligge mine ting på plads. Efter det. Gik vi over til Martinus og Line. De sad og snakke sammen i hans seng. Han havde en arm rundt om hendes skulder. Og de puttede sammen. Det var mega cute. Han havde et vindue lige ved sin seng. Man kunne kigge ind i Lines hus. Tænk hvis han stalked hende?
Jeg satte mig på Lines madras med Marcus. Han gav mig massage. Imens lavede vi S P eller K. Det var super sjovt.

Vi passe på med ikke at snakke for højt. Ca kl 3 gik vi tilbage til Marcus's værelse. Marcus syndes at jeg skulle sove oppe i hans seng, den var okay stor. Jeg nikkede. Og han tog min dyne op i hans seng. Da jeg skulle til at tage min pude, snublede jeg over madrassen og fladt ind i Marcus's arme.
Vi grinede lidt, så stod vi et øjeblik og kigge hinanden i øjne. " Jeg er forelsket i deg" sagde han.

Moving - Marcus og Martinus  (afsluttet/retter fejl i den)Where stories live. Discover now