Martinus's synsvinkel
Vi var taget til Spanien. Der var dejligt varmt, og så sommer agtigt. Lyst og varmt. Det var rart at komme væk fra kulden, tristhed og grå Danmark. Idag skulle Line og jeg gå lidt rundt i byen. Senere skulle vi ned og bade. Stranden lå ca 200 meter væk.
Line stod og pakkede ud. Hun havde en kuffert med, to tasker og en lille håndtaske.
Jeg havde kun en kuffert og en rygsæk. Jeg gik hen for at hjælpe hende. Hun smilte. " Hvad med dine egen ting? Skal du ikke først pakke dem ud?"
Spurgte hun. Jeg kiggede overrasket. Havde hun ikke lyst til at jeg skulle hjælpe hende?Eller syntes hun bare det var best hvis jeg ikke pillede ved hendes ting?
Ligemeget. "Tjoo, det kan jeg da" sagde jeg.
Snart havde hun fødselsdag og hun ville blive 16. Vi skulle til Paris netop på hendes fødselsdag. Så vi kommer hjem til Jul. 5 dage efter tog vi til Paris med Marcus og Ninna.
Det var Marcus der forslog det.Vi tænkte at i aften skulle vi have en romantisk aften. Jeg havde bestilt bord ved en restaurant kl. 18:30.
Lines synsvinkel
Martinus var nu ret sød. Han ville hele tiden hjælpe. Og jeg havde en lille ting han ikke skulle finde i min kuffert. Eller måske lidt flere end en.
Altså det da altid rart når en vil hjælpe, men lige det her skulle han ikke finde.
Jeg havde fået pakket ud.Han sad på den ene side af dobbeltsengen. Og sad med telefon.
Kan vide hvad han lavede?
Jeg satte mig hen til ham. Han så op.
"Er du klar til at gå?" Spurgte han.
"Mmm" mumlede jeg. "Jeg tænkte på, vil du ikke ned til stranden nu?" Spurgte jeg. Han lagde sin telefon på sengebordet. "Det kan vi da godt" svarede han glad.
Først gik vi lidt rundt på kysten, og samlede sten. Kun de flotteste af dem.
Efter det fik vi badet lidt. Martinus er sådan en smule pjatte. Så det endte med vi lavede en slags vandkamp.Aften
Byen var smuk, med blomster i hvert et hjørne. Lugten af mad, og en afslappet stemning var omkring os.
Små børn løb rundt og legede.
Vi så nogle drenge spillede fodbold. Martinus kunne slet ikke lade hvert. Han løb hen til dem, og driblede rundt med deres bold. De grinte og sagde noget på spansk,
eller jeg forstod ihvertfald ikke havd der blev sagt, men det så ud som om de havde det sjovt.
Martinus gjorde tegn til at jeg skulle komme hen, for at hjælpe ham. Heller ikke jeg kunne lade hvert. Det så jo så sjovt ud.Vi havde spillet lidt bold med dem.
Så vinkede vi farvel. De så det slet ikke. Men spillede videre. De var omkring 12-13 år gamle.Jeg fniste lidt. Tænk han bare tog deres bold. Det var nu ret cute.
Vi kom tilbage til hotelværelset.
Der var stadigt lyst udenfor. Eller det var begyndt at blive mørkt. Gaderlygterne var tæt. Selvom solen stadigt skinnende. 'De tænder sikkert automatisk.' Tænkte jeg.
Kl var omkring 18, og vi gjorde os klar til at gå.Jeg havde været i bad, fordi jeg havde haft noget sand i håret. Det er så irreterne, efter det tog jeg noget make up på. Mit hår var i en lidt pjusket knold, men det sad stadigt på en flot måde. Den kjole jeg havde valgt var en meget fin en, til specielle arrangementer. Den var rød. Og en lille smule åben, oppe ved brystet. . ( sarkastisk ment- den er meget åben)
Martinus havde også meget fint tøj på, så jeg gik ud fra at det var noget specielt vi skulle. Han havde smoking på. Den var sort, hans slips var rødt. Og hans hår var som altid.
På restauranten fik vi vores bord. Det var som forventet meget fint. Sådan lidt dyrt i det. Jeg har ikke noget imod det, men jeg er mere til det mere almindelige. Uden at man skal tænke for meget på penge. Det her er jo simpelhen så sødt af ham. Jeg spiste alt op,
selvom jeg næsten ikke kunne propper mere i min lille mave.Han insisterede på at betale det hele.
Derfor kunne jeg ikke for mig slev til at bestille så meget. Hvis nu jeg ikke kunne spise alt, så ville det blive smit ud.
Det ville være spild af både mad og penge.Efter mad
Vi gik tilbage til hotellet. Stjerne var ikke til at se pga. Der var overskyet. En lille smule af måneskinnet strålede igennem skyerne.
Vi var på 5 etage. Det var den tredje højste. I alt var der 8 etager.Elevatoren var en smule langsom, så vi tog bare trapperne. Og så, er jeg ikke så glad for elevator. Ikke fordi jeg er bange for dem, men tanken om at stå i et lille rum, i jeg ved ikke hvor lang tid.
Hvis nu man sider fast. Ja det kunne jo være man fik lyst til at gå på Wc, og så kan man ikke det.Da vi kom ind på vores værelse, satte vi os med min Macbook. Vi så lidt af den serie som jeg er så besat af. Den hedder 'Gossip Girl'.
De talte godt nok spansk, fordi det var på Netflix. Og der laver den sproget om, når man kommer til et andet land.Det positive var at, der var Danske undertekster. Martinus har på 2 år lært så ret meget Dansk. Hvis man havde hørte efter. Var han så småt begyndt at snakke det flydende. Nogle få ord kende han ikke endu. Men det skal nok komme.
Efter et par Episoder blev det for kedeligt.
Martinus og jeg lå og hyggede lidt i sengen.
Jeg tog noget der havde lægget under puden,
Som før havde været i kufferten.
I stedet for at lægge og "hygge"
udviklede det sig til noget andet.Lyste blev slukket.
Jeg håber ikke dem inden ved siden af hørte noget. Vi var måske lidt for højlige. (Sarkastisk ment- vi var meget højlige)Efter det var klokken ca 22. Vi var trætte efter rejsen. Og trætter efter en lang dag.
Zzzz.
YOU ARE READING
Moving - Marcus og Martinus (afsluttet/retter fejl i den)
FanfictionDen her bog handler om, en piger som hedder Line. Som er meget stor fan af M&M, i den her bog, bliver en piges største drømme til virkelighed.