KP 31

95 8 0
                                    

Paris d. 26/12/19

Ninna, Martinus, Marcus og Line er taget til Frankrig. Der skulle de være i 4 dage.

Lines synsvinkel.

2 dage siden havde det været jul,  jeg fik den nye iPhone 12. Den lader op trådløst. Der er ikke længere nogen skræm. Man trykke ligesom ude i luften. Den virker som et hologram. Så fik jeg også de nye appel sko, hvis man hopper to gange, så flyver man 7 cm op.
Det er ret svært at flyve med dem, og jeg havde håbet at dette års appel sko, ville kunne flyve 10 cm. Men nej! Martinus havde samme slags appel sko, de var bare i sort. Lige nu sad vi i lufthavene, og ventede på vores fly. For vi skulle til Paris!!

Jeg havde fødselsdag om 3 dage. Det er dagen før vi tager tilbage til DK.  Jeg havde mere lyst til at blive i Paris til d. 1/1/20, men M&M's forældre ville genre fejre nytår med dem. Og Emma, som snart blev 12 savnede dem sikkert også.

Det nok kun mine forældre der er ligeglade med hvad jeg rende rundt og laver.
Ninna ville frivilligt gerne tilbage til Dk. Måske skulle jeg bare blive lidt i Paris slev?

Altså nytår i familien Lunderskov er ikke særlig speciel. Så why not? "Line vores fly er landet!" Råbte Ninna helt hyper. Jeg kiggede morgensurt på hende. Kl. Var ca 5 om morgenen. Og jeg var stået op kl. 3 for at gøre klar. Helt præcist kl 4. Kørte vi fra lille bitte Sønderjylland, til Billund lufthavn. Som med tiden var blevet gigantisk! KBH. Havde på kun 2 år fået 1 million flere indbygger. Det hele voksede sig støre og støre . Snart ville lille Dk. Ikke være så lille mere.

Nu var vi  ombord på vores fly. Og  jeg er faldt i søvn.

Marcus's synsvinkel

En søvnig Line og en træt Martinus lænede sig op af mine skuldre. Så skubbede jeg dem lidt til side, og holdte deres hoveder med mine hænder. De var godt nok trætte! "Martinus" sagde jeg højt og ruskede i ham. "Hvaaad?" Sagde han surt. Han så dumt på mig. "Ja, kan vi ikke lige bytte plads!?" Sagde jeg irriteret
" Hvorfor?" spurgte han.
"Øhh, din kæreste sover ligesom op af mig. " sagde jeg overbevisende. Han nikkede, og vi fik bytte pladser. Nu sov Line og Martinus op af hinanden.

Jeg sad yderst, så kom Line, Martinus og Ninna til sidst. Jeg kigger på Ninna, som savlede op af vinduet. Det så virkligt cute og skørt ud. Derfor tog jeg et billede af det.  Da vi landede lagde jeg det ud på Insta story.

Martinus's synsvinkel .

Marcus har lagt et mega pinligt billede ud af Ninna mens hun sov, på insta. Det nu ret cute, men ikke så smart, at han ikke spurgte om lov først. For nu havde Ninna og Marcus et "lille" skænderi.

"Du kan ikke bare lægge billeder ud af mig, uden at spørge om lov!" Lyder det inde fra værelset ved siden af. Vi har hotelværelserne nummer 37 og 38. Oppe på 11 etage.

De  væge her, er ikke særligt gode. Det værste er, at hvis man ligesom skulle have s*x, ja så kunne man høre det gennem vægen. Og hvis de så havde det!  Så var det endu værre .

Det blev ikke råbt mere inde ved siden af.
Jeg kunne  stadig høre stemmer, men de er sikkert venner igen.

Det banker på døren. "Hvem er det?!" Råber Line. Jeg åbner døren. " Det er Marcus og Ninna " råber jeg tilbage. Line mumler noget,  jeg hørte ikke havd hun sagde. Ninna og Marcus og Ninna ser ikke helt så glade ud, men heller ikke vrede. Noget midt i mellem.

"Hej, vil i med en tur i byen?" Spurgte Marcus. Han er en smule nervøs, det kunne jeg se.
"Vil vi det Line?" Spurgte jeg. Ninna så lidt irriteret på mig. "Hvis du vil" sagde Line, imens hun lagde noget tøj ind i skabet, ved
siden af  sengen. Line smilte. "Det vil vi da gerne." Svarede jeg, for os begge.
Jeg prøvede at beroliger Marcus, hvis jeg bare kunne få
øjenkontakt med ham, ville han sikkert blive god igen.

Eller det plejede altid at virker. Hvis man kigger afslappet med et smil på ham, så bliver han god igen, men lige nu stirrede han ned i gulvet. Så det var ikke muligt.

"Vi kommer om lidt, Line skal lige pakke det sidste ud" sagde jeg til dem. "Jer, men skynd jeg nu lidt, vi skulle helst nå bussen ik?" sagde Ninna på en pist måde.

Jeg nikkede og lukkede døren. Pyhaaa, Ninna
kunne godt virke skrap engang imellem.

"Ehh, det går over om lidt" sagde Line. "Hvad går over om lidt?" Spurgte jeg nysgerrigt.

"Jear, Ninna, hun er  altid en smule, hvad skal man sige...stresset efter et skænderi." Sagde Line, med et usikkert smil. Jeg kigge undrende. Det havde jeg aldrig lagt mærke til. 

Var det nu også det være at blive, så sur over et billede? Vi er jo på ferie, og skal have det sjovt.

" Det virker som om at Marcus ikke er særligt glad med Ninna." Line kigger forvirrer på mig. " Hvad mener du?"  Siger hun med krydsede arme.

"Jeg mener, han virker utilpas." Sagde jeg. Hun nikkede og tog en taske på skulderen. Den er hvid. Med et lille Day mærke. 

"Måske var Marcus bare lidt flov, og trist efter et skænderiet, jeg tror ikke der er noget alvorligt  I det, så ikke vær nervøs" sagde hun mens hun kiggede mig dybt i øjne og smilte sukker sødt. Jeg kunne ikke stå for det,  og vi kyssede.

Ved Eiffeltårnet

Line og jeg fik taget et billede hvor vi kyssede foran tårnet. Mens Marcus og Ninna fik taget er billede hvor de flettede fingre. 
Hvorfor mon de ikke fik er kysse billede, det er jo lidt noget alle par gør?!
Eller måske overreagerer jeg bare..?

Moving - Marcus og Martinus  (afsluttet/retter fejl i den)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora