10:30

1.9K 145 28
                                    

Olivia pov

Ik word wakker van mijn gsm die afgaat. Lauren verschijnt er op mijn scherm.

'hallo Lauren wat is er?'

'Het is As Ash Ashton, je je moet na naar het ziekenhuis ko komen' snikt ze. Ik leg af en doe snel een t-shirt aan. Het kan me niet schelen dat ik in mijn pyjama broek ga. Wat kan er met Ashton gebeurt zijn dat ze zo overstuur is. Hij is toch niet? Nee dat kan niet en dat mag niet! Ik spring op mijn fiets en rij zo snel als ik kan naar het ziekenhuis.

Ik klop op de deur van Ashton zijn kamer en open hem. Zijn moeder, Harry en Lauren zitten rond zijn bed met rode ogen. De apparaten zijn er niet meer. 'Is hij?' vraag ik zacht. Lauren knikt en omhelst me. Ik barst in tranen uit op haar schouder. Ik voel dat mijn schouder ook nat word.

'Er lag een brief op zijn bed met jou naam er op' snikt ze en geeft mij de brief. Ik steek hem weg in mijn zak. Die lees ik wel als ik alleen ben. 'Wat is er nu juist gebeurt?' vraag ik zacht aan de moeder van Ashton. 'Vannacht rond 10:30 is hij overleden' fluistert ze met tranen in haar ogen. Wacht! Ik ben hier weg gegaan tegen 10 uur. Dat bedoelde hij dus met ik zal je missen. Hij voelde het gewoon aankomen zonder dat hij ons iets zei.

'Ik heb daarjuist al gebekt voor een begrafenis. Ze is volgende week zondag' fluistert Anne. Ik knik. 'Ik zou graag hebben dat je ook komt.' 'Zal ik doen.' Er komt een verpleegster binnen. Een andere als gisteren avond. 'Ik zou moeten vragen om nog eens afscheid te nemen van meneer Irwin' vraagt ze lief. We knikken. Eerst nemen Harry, Lauren en zijn moeder afscheid. Daarna is mijn beurt. 'Ik ga je missen Ashie' fluister ik in zijn oor en geef hem nog een laatste kus.

My dream (bad) boy| ashton irwinWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu