29 Kasım 2017
Wattpad'de öyle bir gurup var ki al birini vur ötekine denecek türden. Birisi popüler olabilmek adına bir cinsi aşağılar, bütün saygınlığını yitirir ve milyonları başına toplarken diğeri de bunu yapanları eleştirir ve sözde gerçek, has edebiyat adına bunlara ders verip egosunu tatmin eder. Tuhaftır ki bu tip insanlar bunu tüm iyilikleriyle yaptıklarını savunurlar. Edebiyatı savunuyorlar, küçük vatandaşlarımızın beyinlerinin yıkanmasına engel olmak istiyorlar ve kadını aşağılayan bir kesimi oluşumdan silmek istiyorlardır.
Daha sonrasında çizilen portre ise tamamen farklıdır. Karşı tarafa, yani edebiyatı paramparça eden popüler kişiye, karşı adamlarını toplar ve onları üstüne saldırtır. Artık diğerinin kitabında küfredenler mi dersiniz tehdit eden mi dersiniz, ne ararsanız vardır. Oradan müthiş bir ego tatmini sağlandıktan sonra karşı taraftan çekilinir. Bir süre beklendikten sonra karşı tarafta bir saldırı yapar ve eleştirmen(!) olan taraf bu saldırıdan sonra tekrar popüler yazarımızın üstüne yürür. En sonunda bu siber zorbalıktan bıkan popüler yazar da sessizliğe gömülür. Hesabını kapatır ve Wattpad'in sularından gemisini çeker. Siber zorbalıkla ve Gerçek Edebiyat adına alınan bu kutlu zaferden sonra eleştirmen(!) hemen koşarak kendi kitabına gider ve şunları yazar: "Ayağınızı denk alın! Bakın ne oldu benimle inatlaşana! Umarım doğru yolu bulmuştur." şeklinde özetlenebilecek bir yazı yazar. Ya da daha da az tehditkar ama daha çok ego tatmin eden bir şekilde "Biz gerçek edebiyatın, ahlakın savunucularıyız! Bu ahlaksızları da Wattpad üzerinden silip atacağız!" yazılabilir. Bu konuda seçenekler boldur, seçin beğenin alın.
Bütün bunları yaptıktan sonra kendisini iyilik meleği, popüler yazarı da şeytan olarak tasvir eden eleştirmen(!) yoluna devam ederek kendisine yola döndürecek yeni kimseler bulmaya çalışır. Ne o, ne okuru bunun adının eleştiri değil zorbalık olduğunu kabul etmek istemez, hatta belki de bilmiyorlardır bile. Şayet edebiyat bilinçleri olsaydı yazdıkları o tuhaf kitapların, sözde eleştirdikleri popüler tecavüz kitaplarından bir farkının olmadığını kolayca farkedebilirlerdi. Eleştiri bir edebi türdür ve aynı zamanda bilimsel kriterleri vardır. Bunları bilmeden eleştiri yazdığını zannetmek ve kendini gerçek edebiyat kalesinin tek gerçek savunucusu saymak tam anlamıyla abesle iştigaldir. Ne yapılan "şey" eleştiridir ne de siz gerçek edebiyatı savunuyorsunuz.
Sizler sadece eli kalem tutan, kalemle zorbalık yapan siber zorbalarsınız. Bununla da eleştirdiğiniz(!) popüler yazarlardan farkınız yok.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Soruşma
Non-FictionBu çalışmada her telden çalan deneme yayımlanacaktır. ''Aytmatov'un sürekli kullandığı bir sözcüğü çok sevdim yalnız: soruşmak. Tartışma, kertleşme, kavrayıp sevmek gibi çok yanlı, zengin anlamlar taşıyor.'' Tomris Uyar-Gündökümü 1, 1 Ekim 1975