Vicki Vale megigazította mogyoróbarna haját, lófarkát gumival összekötötte. Kézitükrében ismét leellenőrizte sminkjét, rúzsával újabb réteget kent ajkaira. Csábosan rámosolygott arcképére, majd fehér fogait kivillantva elvigyorodott. "Dögös vagy" bátorította magát "Minden oké lesz!" Rettentően izgult, legszívesebben elmenekült volna. Ez volt az első igazi, nagyszabású interjúja, ami főcímlapra fog kerülni. "Ne félj, te vagy a legjobb!" A vendégszoba ajtaja ekkor szélesre tárult, egy öreg férfi kukkantott be rajta:
- Miss Vale, Mr. Wayne most képes fogadni magát - mondta tiszteletteljes hangon.
- Köszönöm, Pennyworth - Vicki megigazította ruháját. Lehet, valami csinosabbat kellett volna felvennie, amikor ilyen neves emberrel találkozik, de már elkésett vele - Azonnal indulok.
- Természetesen - bólintott a komornyik - És nyugodtan hívjon Alfrednak.
- Rendben, Alfred - mosolygott rá kedvesen a riporternő.
Kilépett az ajtón és balra kanyarodva felbaktatott a hosszú lépcsősoron. Kívülről nézve is elképsztő volt a Wayne-birtok, de a ház belsejében leesett az álla belépésekor. Aranycsillár, drága szőnyegek, lovagi páncélok, széles, színes üvegablakok… méretre pedig akkora volt, hogy az ember aprónak érezte magát benne.
Vicki fürgén felsietett a lépcsőn, majd benyitott a nappaliba. Az öreg ajtó kissé nyikorogva mozdult meg. Odabent egy kandallóban vidáman ropogott a tűz, a plazma TV-ben a híradó képei lenémítva villogtak. A jókora, többnyire XVIII. századi freskók és porték alatt vörös kanapé terült el, ezen üldögélt Bruce Wayne, bíbor fürdőköpenyben, kezében egy pohár whiskyvel. Mikor a riporternő belépett arca egyből helyes félmosolyba húzódott és negédes hangon megszólította:
- Nohát, mióta alkalmaznak ilyen csinos pofikákat a Gotham Gazettenél? - hangjában volt valami furcsa él, valami természetellenes, de a nő nem tudta volna megmondani, mi.
- Jó reggelt kívánok, Mr. Wayne - köszönt udvariasan Vicki, telefonját mellére szorítva - Elnézést kérek, amiért ilyen korán az interjúkkal zaklatom.
- Ugyan, semmi gond - legyintett kuncogva a férfi, majd a vele szemben lévő fotelre mutatott - Kérem, foglaljon helyet! Nem szeretnék rossz házigazdának mutatkozni.
- Köszönöm szépen - hálálkodott a riporternő, miközben leült - Nekikezdhetünk?
- Természetesen - a riportalany hosszasan kortyolt whiskyjéből - Hallgatom, Miss Vale!
- Szóval - Vicki fellapozta jegyzeteit, közben telefonján elindította a hangrögzítőt - Kérem, megmagyarázná, pontosan mi történt tegnapelőtt?
- Tegnapelőtt? - gondolkodott el Wayne - Sült homárt ettem egyik privát éttermemben, majd… talán bort ittam hozzá?
- És mi a helyzet a toronnyal? - tudakolta kissé türelmetlenül Vale - Elég különös hírek jutottak a fülünkbe.
- Á, az üzlet - sóhajtott a milliárdos - Már megint itt tartunk! Akkor legyen, mesélek a betörésről, mert bizony az volt. Hatan voltak, közülük ötöt elkapott az a mihaszna Batman, de az utolsó, a vezetőjük meglógott. A banditák valóságos nyáltengert varázsoltak, úgy köptek, de így is csak annyival jutottunk előbbre, hogy a főnöküket "Deadshotnak" hívták.
- Mit vitt el? - kérdezte a riporternő - Hisz gondolom, valamit csak ellopott.
- Persze, persze, egy jelentéktelen apróságot - legyintett Wayne - Sajnos a projekt szigorúan titkos, így nem árulhatok el többet, ráadásul nem is igazán értek az ilyesmihez, tudniillik, nem az én ötleteim alapján történt a fejlesztés.
- Érthető - bólintott Vale - Mi a helyzet a WayneCorps többi projektjével? Mennyiben befolyásolta a betörés őket?
- Semmiben - vigyorodott el kissé erőltetetten a férfi, talán a whiskynek hála - A fejlesztések ugyanúgy haladnak előre, mint eddig! Természetesen végrehajtottunk néhány biztonságügyi változtatást, így többek között az áramellátást is megbütyköltük, de összesítve a Wayne Enterprises marad a régi Wayne Enterprises, amit Solomon ősöm megálmodott. Hát nem csodás, hogy ebben a rohanó világban valami mindig ugyanaz marad?
- De, valóban - hagyta rá Vicki. Volt valami különös a férfiban - Kissé térjünk el a rablás témájától…
- Hála az istennek - vágott közbe nevetgélve Wayne - Gyűlölöm az ilyesmit!
- Még korábban elbocsájtotta Michael Queens üzleti menedzsert - fejezte be Vale - Mivel indokolja a döntését?
- Olyan projektet indított a hátam mögött, amibe nem egyeztem bele - mondta a férfi - Szerintem teljesen reális ilyesmiért kirúgni valakit, nem gondolja?
- Lucios Foxra cserélte - folytatta Vicki - Miért pont őt választotta?
- Mr. Fox-szal barátok vagyunk - hagyta rá Wayne - Mielőtt félreértené, ezzel arra célzok, hogy megbízok benne. A WayneTech fejeseként meglehetősen okos döntéseket hozott és fejlesztései is meghozták a cég nemvárt sikerét. Úgy gondolom, ő a tökéletes ember erre a feladatra.
- Köszönöm a választ, Mr. Wayne - mondta a riporternő - Utolsóként egy kitekintő kérdést tennék fel: Mi a véleménye városunk újdonsült védelmezőjéről, Batmanről? Tele vannak vele a lapok, csak van valamiféle álláspontja.
- Ohó, hogyne - a whiskys pohár kiürült - Ez az… "igazságosztó" egy nagy humbug. Nem azt mondom, valóban ügyes munkát végez, sőt, hasznos is amit csinál, de a rendőrök dolga a mocskot feltakarítani. Ez önkényeskedés, és azt nem bírom.
- Hálás köszönet a válaszaiért - nyomta ki Vale a hangrögzítőt - És a rám szánt idejéért.
- Egy ilyen csinos hölgynek bármit - mosolygott azzal a jellegzetes grimasszal Wayne - Akár egy vacsorát is. Nincs kedve részt venni egyen?
- Nos, sok a munka, de… - Vicki kissé meglepődött a kérdésen - Mondjuk pénteken esetleg ráérek.
- Kiváló - csapta össze a tenyerét a férfi - Mit szólna nyolc órához?
- Nekem jó - húzódott felfelé a szája a riporternek is - Mondjuk az Iceberg Loungeban?
- Az egy kiváló hely - kacsintott Wayne, majd visszadőlt a fotelba - Akkor péntek, nyolc óra, Miss Vale!
- Viszontlátásra, Mr. Wa…
- Bruce. Hívjon csak Brucenak.
Mikor a nő után az ajtó becsapódott, a férfi idegesen kifújt egy csomó levegőt. Alfred szinte a semmiből termett ott egy nyugtató teával.
- Milyen voltam? - kérdezte Bruce vigyorogva.
- Hiteles - hagyta rá az inas - Bár jobb is lehetett volna. Bölcs döntésnek tartja ezt a randevút?
- Ha a médiát Batman ellenségei ellen tudom irányítani, az egy hatalmas lépés - magyarázta Bruce - Kizárólag ezért igyekszek Miss Vale közelébe férkőszni.
- Pedig már reménykedtem - motyogta alig hallhatóan Alfred.
YOU ARE READING
BATMAN: Gotham lovagja
FanfictionEgy szörnyű éjszakán két lövés hasítja ketté Gotham városának csendjét. Thomas és Martha Wayne-t meggyilkolták, 12 éves fiúk, Bruce szeme láttára. A bűncselekmény gyökeresen megváltoztatja a fiatal árva életét, aki esküt tesz szülei sírjára és megal...