St. Andrew szigete nem lehetett nagyobb a Wayne-birtoknál. A barna, rusnya kis föld egyetlen pillantásra méltó része a közepén emelkedő szürke hegy volt, amit kemény falakkal és körbe-körbe világító őrtornyokkal kerítettek be. A Batwing még a sziget őreinek látótávolságán kívül a tenger alá bújt, Batman pedig búvárfelszerelése segítségével, köpenyét a járműben hagyva partra úszott. Ott csuromvizesen feltápászkodott és türelmesen megvárta amíg az Acélember elhelyezkedett mellette.
- Túl feltűnő voltál - mondta neki halkan - Legközelebb a repülő mögött repülj!
- Másokkal is ilyen kedves vagy, vagy csak nekem jár ki a speciális bánásmód? - kérdezte kuncogva Superman, majd a hegy köré épített erődre mutatott - A falakon belül lesz valahol Luthor barlangja.
- Igen, ezt sejtettem - jegyezte meg szarkazmustól fűszerezve Batman - Blokkolják a jeladómat, nem tudok külső segítséghez jutni.
- Megoldjuk ezt ketten is - az Acélember pacsira nyújtotta a tenyerét, amit Wayne egy sokat mondó pillantással elutasított.
A denevér a talpán, Superman néhány centivel a föld fölött lebegve, lopakodva közelítették meg a hegyet. A sárga, pásztázó fénysugarakat ügyesen kikerülték, majd közvetlen a falhoz simultak, egymástól hallótávolságra.
- Ha most akcióba lendülünk - suttogta Batman - Luthor tudni fogja, hogy jövünk érte.
- Nem hagyjuk elmenekülni.
Superman hátrahúzta könyökét, majd minden erejét beleadva, ököllel átütötte a betonfalat. Azonnal kiáltozás és fegyverropogás hallatszott, a lövedékek viszont lepattantak az Acélember sérthetetlen bőréről. Superman szimplán besétált, egészen a hegy mélyébe vájt kapuig, de Batman ezt nem tehette volna meg anélkül, hogy véres péppé ne lőjjék.
A denevérember kilőtte csáklyáját a fal tetejére és azonnal szembe találta magát egy döbbent zsoldossal. Bruce megragadta a katona géppuskáját és a tussal képen vágta tulajdonosát, majd egy jól irányzott rúgással kirúgta alóla a lábát.
Hallotta, hogy mögüle léptek közelednek és egy félfordulatot követően elhajított két batarangot. Az első az elöl haladó milícia vállába csapódott, a második a mögötte lövéshez készülő katona fegyverét ütötte ki a kezéből. Batman egy bukfenccel az előbbi előtt termett és egy határozott K.O. ütést mért a homlokára, társát pedig egy rúgással nekilökte az egyik őrtorony lámpájának.
A sötétet fegyverek tüze világította meg, szóval Bruce a lövedékek elől menekülve bebújt a jelzőfény mögé. Fél szemmel látta, hogy Superman is nekilát a zsoldosok elgyepálásának, amiért szótlanul is, de hálás volt.
Mikor a tüzelés abbamaradt kiugrott fedezéke mögül és csáklyáját egy pár méterre álló katona lábai közé lőtte, aki fájdalmában kislányosan nyüszögve összeesett. Batman felkapaszkodott az őrtorony tetejére és onnan két rohamosan közeledő zsoldos nyakába ugrott, akikről azonnal továbbpattant egy harmadikra, talpát egyenesen az arcának nyomva.
Egy sikítást hallott a háta mögött és az egyik katona, akiről azt hitte, rég kifeküdt, most ténylegesen ájultan terült el hála Superman erőteljes ütésének. Az Acélember a férfi fegyverére mutatott:
- Majdnem lelőtt téged - mondta Batmannek.
- Majdnem.
Közösen sétáltak a hegybe vájt nehéz acélkapuhoz. A Sötét lovag leguggolt elé és alaposan megvizsgálta, megmérve vastagságát, magasságát és tanulmányozva mechanikáját.
- Nehéz lesz ezen átjutni - jelentette ki végül sárga övében turkálva - Átrobbanthatnám, de nem tudhatjuk, hányan vannak a túloldalán. Legalább húsz perc lesz átvágnom, de van rá…
Az Acélember kieresztette lézerszemét és egy emberméretű lyukat vájt a kapuba. Batman elfintorodott, mire Superman elnevette magát.
- Ne morogj - tette a gothami lovag vállára a kezét - Majd legközelebb a te módszereddel csináljuk.***
Lex Luthor nyugodtan figyelte karosszékéből a képernyőin lenyűgöző küzdelmet nyújtó embereit és a köpenyes idiótákat, akik úgy harcoltak, mintha nem is halandók, hanem valamiféle istenek volnának. Mikor a csetepaté befejeződött, szomorúan sóhajtva feltápászkodott kényelmes ülőhelyéből és lesétált a kör alakú dolgozószobába. A hatalmas teremben nagyjából ötven embere dolgozott jelenleg is, piaci adatokat és híreket figyelve számítógépeiken, szuperfegyvereken és pszhiológia tanulmányokon dolgozva, melyeket felhasználhatnak különböző veszélyforrások ellen.
- Evakuálás parancs - kiáltott rájuk Luthor, mire a dolgozók azonnal felpattantak, hónuk alá csapták legfontosabb holmijaikat és elindultak a kijelölt kijárat felé - Valaki hozza ide a páncélomat! Értesítsétek a testőrömet! Tűntessetek el minden bizonyítékot!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BATMAN: Gotham lovagja
Hayran KurguEgy szörnyű éjszakán két lövés hasítja ketté Gotham városának csendjét. Thomas és Martha Wayne-t meggyilkolták, 12 éves fiúk, Bruce szeme láttára. A bűncselekmény gyökeresen megváltoztatja a fiatal árva életét, aki esküt tesz szülei sírjára és megal...