Big Brother 1.0.

74 3 0
                                    

  Szürke délután volt, az eső úgy zuhogott, mintha dézsából öntötték volna. A gyerekek halkan játszadoztak, csak egy fekete hajú kislány bámulta némán a víz játékát az ablakon.
- Selina, nincs kedved csatlakozni? - kérdezte egyikük a csendestől.
- Nincs - válaszolta Selina - Úgysincs rá időm. Nemsokára kezdődik a táncórám.
- Soha nem játszol velünk - panaszkodott az egyik fiú - Olyan vagy, mint… mint…
- Egy UFO - kiáltott az egyik gyerek és a többiek felnevettek.
- Ja, lehet - vont vállat a lány.
  Ekkor kinyílt a kis szoba ajtaja és Henry lépett be rajta. Rámosolygott a játszadozó csemeték csoportjára majd Selina felé fordult:
- Kiscica, kezdődik az órád.
- Megyek - huppant le az ablak küszöbéről a lány.

***

  Úgy tíz percen keresztül sétálhattak a zivatarban, Henry szorosan a nyomában haladt. Utálta ezt a férfit, ezt az árvaházi megbízottat, túl sokat vigyázott rá, túl sokszor tartotta szemmel, mintha porcelánból lett volna és bármikor összetörhetne. Pedig nem fog! Sokkal keményebb és okosabb volt a többi árvánál.
  Henry egy fordulónál balra kanyarodott, a rakpart felé. Selina bizonytalanul pislogott felé:
- A balett-terem a másik irányba van.
- Találtam egy rövidebb utat - győzködte Henry - Gyere!
  A lány elindult gondozója nyomában, keresztül egy pocsolyán. A férfivel átmentek egy alagúton, be egy sikátorba, majd egy sötét, üres zsákutcába, ahol egy kukán és néhány graffitin kívül semmi nem volt, egészen addig, amíg egy macska hangosan nyávogva elő nem bújt egy kidobott kartondobozból.
- Eltévedtünk - prüszkölt mérgesen Selina - Ez zsákutca. A másik irányba kellett volna mennünk.
- Dehogy tévedtünk el - Henry megsimogatta a haját - Nem, kiscica, épp jó helyen vagyunk.
- Elkések az óráról - toporzékolt a lány - Miről beszélsz?
- Annyira szereted a balettet - a férfi keze lejjebb vándorolt a vállára - Meg is hozta az eredményét. Csodálatos alakod van.
- Henry, fura vagy - húzódott hátrébb Selina - El fogok késni.
- Ó, az biztos.
  A férfi ekkor viperaként mozdult és letépte a lány kabátját. Selina felsikított és elesett, Henry pedig olyan erővel arcba vágta, hogy vér csordult ki az orrán. A fájdalom végighullámzott a testén és sírva kiabált segítségért. A férfi egyik kezével a földhöz nyomta, másikkal pedig serényen gombolta ki a nadrágját.
- Most megkapod a magadét, te kis ribicica - hörögte.
  Selina minden bátorságát összeszedve ágyékon rúgta. Henry összegörnyedt fájdalmában, ezért megismételte a mozdulatot és feltápászkodott.
  A férfi összeszedte magát és megragadta a lány egyik karját, aki viszont a másikkal épp elérte a fémszemetes tetejét. Teljes erőből meglendítette a karját és orrbavágta támadóját a kukatetővel. Henry elbotlott, Selina pedig sikítva rávetette magát. Lesújtott újra és újra, a férfi vére pedig kifröccsent újra és újra.
  Mikor Henry fejéből nem maradt más, csak egy véres pép, Selina elsírta magát. Az ismeretlen macska pedig vele nyávogott.

***

  A nő apró, puha léptekkel sétált ki a liftből és tátva maradt a szája.
  A barlang óriási volt, kis híján akkora, mint a villa felette. Az egyik platón a hírhedt Batmobil díszelgett, egy másikon pedig egy hatalmas számítógép, de az egyik sarokban még valamiféle emlékrészleg is álldogállt, mely tartalmazott egy össze-vissza varrt maszkot, egy jetpacket, egy kis pingvinszobrot illetve egy üvegkupolát, benne egy hevenyészett, kezdetleges batman-maskarával.
- Szóval - kérdezte - Ez lenne a híres-neves denevérbarlangod?
- Ne nyúlj semmihez - Bruce határozottan megindult a computer felé - Ne menj semmihez túl közel! És ne fecsegj!
- Ó, azt nehéz lesz megállni - kocogtatta meg az egyik falra helyezett batarangot Selina - Ki tud erről a helyről még?
- A komornyikom - mondta hűvösen Wayne, ahogy lehuppant számítógépe elé - Computer, aktiváld a BB 1.0 programot!
  A képernyő azonnal megváltozott, kifényesedett és több ezer élő adású kamerakép villant fel. Selina csodálkozva foglalt helyet egy közeli kiálló kő tetején.
- Ez mégis mi?
- A Big Brother 1.0. - magyarázta a férfi  - Egy különleges program, mellyel egész Gothamet megfigyelés alatt tarthatom.
- Hát így bukkansz rá mindig a bűnözőkre? - érdeklődött Selina.
- Nem - rázta a fejét Bruce - A BB-t csak néhány napja szerelték fel.
- Paranoiás vagy.
- Csak elővigyázatos - Wayne felé fordult a székével - Most beszélj! Mit tudsz a lila emberről?
- Honnan veszed, hogy nem csak bekamuztam az egészet? - csacsogott kuncogva Selina.
- Mert mindig ott voltál, ahol a Vörös Sisak - mutatott rá Bruce - Elég különös egybeesés, nem?
- Nos, igaz, ami igaz, valóban tudok ezt-azt - mosolyodott el kegyetlenül a nő - Kezdjük az elején! A lila ember már azóta jelen van, hogy börtönbe juttattad a Falcone-famíliát.
- Miért? - pattant fel a székéből Wayne - Ki ő? Mit tervez?
- Hohó, lassabban nagyfiú - kiáltott Selina - Nem tudom a nevét, se azt, hogy néz ki. Sőt, még csak hadiszállása sincs, a találkáit az embereivel mindig máshol rendezi meg.
- Hol lesz a legközelebbi?
- Nem tudom - tárta szét a karjait a Macskanő - De tudom, ki tudja. Mindig őt követtem, ezért értesülhettem az akcióikról. Ők elvégezték a piszkos munkát, én felmarkoltam a jutalmat.
- Mi a neve? - csikorgatta a fogát Bruce. Még a jelmeze nélkül is teljesen Batman volt - Ki a kapcsolat?
- Szerinted tudom? - dőlt hátra a nő - A lila ember mindig csak "Cuki jobbkéz"-nek hívta. De felismerem. Ha meglátom az arcát, vagy a járását, azonnal észreveszem.
- Akkor nézz a Big Brotherre - parancsolta Bruce - Ha meglátod, bökj rá!
  Selina egy percig figyelmesen vizsgálta a kamerákat. Iszonyat para, hogy valaki állandóan figyeli az utcákat, a műemlékeket, de még a játszótereket is. De mit is várt valakitől, aki éjjelente denevérnek öltözve ugrabugrál a háztetőkön?
  Aztán megpillantotta. Cilindert viselt és barna öltönyt. Mint mindig. A nő azonnal rábökött.
- Ő az - jelentette ki - Ez az a tag.
- Készülődj - pattant fel Bruce - A XXII. utcában van.
- Várj, ugye a Batmobillal megyünk? - kérdezte reménykedve Selina - Ugye?

BATMAN: Gotham lovagjaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora