6

434 24 7
                                    

Jeg sætter mig ned og begynder at spise mit æble.

Marcus, Martinus, Jake og Oliver rejser sig fra deres bord og går direkte mod mig. Jeg kigger ud over stranden. "Intet har ændret, fatter du det? Ingen af os kan ikke lide dig og kommer heller aldrig til det!" Siger Oliver og giver mig dræberblikket. Jeg nikker. De forsvinder ind i Jakes hytte, alle sammen.

Jeg sidder lige nu i min seng i hytten. Klokken er omkring halv fire om eftermiddagen. Martinus lægger i sin seng med sin MacBook og ser en eller anden film. Det generer mig egentlig ikke at han har lyd på. "Kommer du ikke over?" Spørg Martinus. Jeg kigger op. Han kigger på mig og smiler skævt til mig. Jeg ryster på hovedet. Han kigger på mig med et blik som siger -hvorfor?- "Dine venner vil komme ind og.. øh gøre nogle slemme ting." Siger jeg. "Det kun Marcus der kommer ind hvis der overhovedet kommer nogen." Siger Martinus. Jeg rejser mig stille fra sengen og går hen til ham og Marcus' dobbeltseng. Jeg sætter mig en halv meter væk fra Martinus. Han rykker helt tæt på mig og putter hans dyne over vores ben, og stiller MacBooken så den står på et af vores lår hver. Vi begge begynder at se filmen.

Jeg kigger hen på Martinus. Han.. sover? Han ser faktisk ret cute ud når han lægger der og sover. Hvad? Nej! Jeg sætter filmen på pause og lukker Martinus MacBook sammen. Jeg putter dynen om ham og rejser mig fra sengen. Jeg går ud på badeværelset, fordi jeg sådan et skal tisse. Jeg får tisset, vasket hænder og alt det der.

Da jeg kommer ud fra badeværelset, ser jeg at Marcus er kommer ind i hytten. Martinus sover stadig. "Har i set film?" Spørg Marcus. Jeg nikker stille. Jeg lægger mig i min egen seng og tager min mobil frem. Jeg lægger bare med den.

Marcus og Martinus er lige gået ned for at spise, men jeg er blevet her på værelset. Jeg vil ikke ned og blive slået af Jake og Oliver. Jeg sidder og ser Stranger Things på min mobil såå.

Der er en der prikker mig på benet, så jeg kigger op. Marcus står foran mig. Jeg tager den ene dut ud af øret. Altså den der til ens høretelefoner. "Der er dessert, hvis du vil kan du gå ned og tage noget i den store hytte." Siger han. "Uhm jeg har ikke lyst til det, men tak fordi du sagde det." Siger jeg og tvinger et lille smil frem. Han nikker og går ud fra hytten igen. Jeg ser videre på min serie.

Der er nogle der rusker i mig. Jeg åbner langsomt øjnene. Jeg må være faldet i søvn. Martinus står bøjet hen over mig. "Vi skal på natteløb med dem vi bor i hytte med, så kom." Siger han. Jeg nikker og sætter mig op. Jeg rejser mig fra sengen, tager sko og jakke på, snupper min mobil og går med Martinus ud fra hytten. Vi mødes med Marcus som står ved 'indgangen' af skoven.

"Vi skal den der vej." Siger Marcus og peger ud midt i skoven. "Sikker?" Siger Martinus. Marcus nikker. Vi går alle derind.

Det er helt mørkt nu, og jeg tror klokken snart er tolv. Jeg har en eller anden fornemmelse om at vi er faret vild. "Marcus, vi er midt ude i skoven og der er ingen stier, vi er jo faret vild!" Siger Martinus. "Nej nej, kortet siger vi er det rigtige sted." Siger Marcus, imens han kigger ned på kortet. Jeg kigger hen på kortet. Han har jo vendt det forkert? "Jeg tror du skal gøre sådan her." Jeg tager kortet og vender det om. "Nååår." Siger Marcus. Martinus sukker opgivende. "Marcus forhelvede, nu kan vi ikke komme tilbage." Siger Martinus. "Undskyld! Jeg havde ikke set kortet var vendt forkert." Siger Marcus og tager sin mobil op af lommen. "Min mobil er død, hvad med jeres?" Siger han og kigger på Martinus og jeg. Jeg finder min mobil frem. "Min er også død." Siger jeg og lægger min mobil ned i min jakke lomme igen. "Same." Siger Martinus.

Vi beslutter os for at sætte os ned og jaa snakke og sådan. Jeg sidder op af et af træerne, Martinus sidder ved siden af mig og Marcus sidder overfor os. Marcus og Martinus snakker, jeg sidder bare og piller ved mit ærme.

"Marcus? Martinus?" Er der nogle der råber. Drengene rejser sig hurtigt op. Jeg rejser mig også op. Der er nogle der kommer gående mod os. Det er selfølgelig Jake og Oliver.. "Ew.." siger Jake da han ser mig. Jeg kigger bare ned i jorden. Marcus og Martinus begynder at snakke med Jake og Oliver. De begynder at gå, så jeg følger bare ligeså stille efter.

Vi endelig kommet hen til hytterne. Da jeg kommer ind i min hygge, lægger jeg mig bare direkte ned i min seng.

~Næste morgen~

Jeg vågner ved at en mobil eller noget ringer. Jeg åbner stille øjnene. Det er min mobil der ringer? Jeg tager op i hånden og ser det er min storebror Grayson der ringer. Jeg tager den. "Gray klokken er lort om morgenen, hvad vil du?" Siger jeg træt og gaber. Jeg lægger mærke til at Marcus og Martinus allerede er vågne. De kigger herover. "Klokken er halv tolv." Siger Grayson med et grin. "Jaja." Mumler jeg. "Men jeg ville sige at jeg kommer hjem til jer på tirsdag." Fortsætter Grayson. Min dag er lige blevet reddet. "Gør du?" Siger jeg overrasket. "Jaa, vi skal også holde min fødselsdag." Siger Grayson. "Ej hvor nice." Siger jeg. "Nå uhm jeg må gå, jeg skal hen til Jason." Siger Grayson. "Vi ses." Siger jeg, inden han lægger på. Jeg lægger min mobil tilbage på bordet og trækker dynen godt om mig.

Der er selfølgelig fest i aften fordi vi skal hjem i overmorgen såå. Jeg har bare tænkt mig at blive i hytten, så kan de andre bare feste uden mig.

Marcus og Martinus er igang med at gøre sig klar til at tage hen til festen. "Sikker på du ikke vil med?" Spørg Martinus. Jeg nikker. De får gjort sig færdig, og går derefter ud af hytten.

Jeg kan se igennem vinduet at alle fester inde i den store hytte. Der er diskolys og man kan høre det høje musik. Festen har nok været igang i omkring to timer. Det ser egentlig ret hyggeligt ud. Jeg kan se at Martinus og Malthe, en af hans venner, kommer ud fra den store hytte. Martinus når knap nok ned af trappen, inden han brækker sig. Heldigvis er det inde i en busk. Ugh han ser helt dårlig ud. Det er han så også aha. Jeg kan se Martinus siger noget til Malthe og Martinus begynder at gå mod vores hytte. Jeg sætter mig hurtigt i min seng. Døren åbner og Martinus kommer ind. Han ser helt færdig ud. "Arg." Siger han og tager sig til panden. Jeg rejser mig fra sengen og går stille hen til ham. "Skal jeg gå hen og spørge om en pille?" Spørg jeg. Han nikker. Jeg tager hurtigt mine sko halvt på og åbner døren. Jeg smiler til Martinus inden jeg går ud, men han ser det ikke. Jeg går ned til den store hytte, og finder hurtigt Henrik. Jeg spørg ham om en pille, og han finder en. Jeg tager også en flaske vand med. Bagefter det går jeg ned til hytten igen.

Da jeg kommer ind i hytten, ser jeg at Martinus er igang med at skifte. Han står kun iført nogleå løse shorts som går ham lidt før knæene og ja bar mave. Jeg lukker døren, og dér lægger han mærke til at jeg er kommet ind i hytten. Han trækker hurtigt en t-shirt over hovedet. Jeg tager mine sko af og rækker Martinus vandet og pillen. Han sluger den med en tår vand og lægger sig derefter ned i sin seng. Jeg sætter mig på sengekanten af hans seng. Han smiler til mig, og jeg gengælder det.

- Forgive me Where stories live. Discover now