19

284 19 5
                                    

(Alt hvad de siger på engelsk, skriver jeg på dansk)

Klokken er nu halv et, og jeg har snart snakket med Martinus i to timer. "Babyyyy?" Siger Martinus. "Tinuuuuus?" Siger jeg. "Om to uger kommer jeg til LA." Siger han. Mine øjne lyser op. "Gør du?" Siger jeg overrasket. Han nikker imens han smiler. "Vi skal i studiet og arbejde på nogle sange, men vi har også nogle dage hvor vi ikke laver noget, så der kan jeg være sammen med dig." Siger han. "Ihh, jeg glæder mig." Siger jeg. Martinus smiler bare stort.

"Hvornår begyndte du egentlig at kunne lide mig?" Spørg jeg pludselig. Martinus kigger overrasket på mig. "Hmm. Efter jeg hørte og så at du skar i dig selv, øhh." Martinus stopper. "Skærer." Siger jeg stille. Altså jeg gør det jo stadig. "Nej! Skar!" Siger han bestemt. Jeg ryster stille på hovedet og lægger mit hovede på puden foran mig. "Men jeg fandt ihvertfald ud af at du er verdens dejligste person." Siger Martinus. Jeg smiler stille.

~Næste morgen~

Jeg er seriøst mega smadret! Martinus og jeg talte til hvad, klokken halv fire igår? Hmm men det var ihvertfald hyggeligt.

"Hvorfor ser du så træt ud?" Spørg min mor, da jeg kommer gående ud i køkkenet. "Ja gad vide hvorfor." Siger Grayson. Min mor kigger på Grayson. "Martinus og hende snakkede til klokken tre eller sådan noget, og jeg kunne hører hele jeres samtale." Siger Grayson og blinker til mig. "Årh babe. Jeg elsker dig, baby. Årh Tinus jeg savner dig." Efterligner Grayson. "Ej stop." Siger jeg og dumper ned på stolen ved siden af min far. Jeg tager en bolle op på min tallerken og smører noget nutella på. Jeg begynder at spise den.

"Vi har snakket med en skole her i nærheden, og Madison, du kan starte imorgen." Siger min mor og kigger på mig. "Eastwood High?" Spørg Grayson. Min mor nikker. "Hey så skal du gå en klasse under mig." Siger Grayson og smiler skævt til mig. "Jaa." Siger jeg sarkastisk. Grayson sparker til mit ben. Jeg griner af ham.

Mens jeg står i køkkenet, banker det pludselig på. "Madison åben lige!" Råber min far inde fra stuen af. Jeg skruer låget på min flaske vand og fortsætter ud i gangen. Jeg åbner døren og en dreng på nok Graysons alder. "Hej?" Siger jeg. "Hey. Grayson bor her stadig, ikke også?" Siger han. "Jo." Jeg vender mig mod køkkenet. "Grayson!" Råber jeg. Efter nogle sekunder kommer han gående herud. "Yo hey Mike." Siger han og laver brohug med drengen som må være Mike. Ej det minder mig om Stranger Things.

~To uger efter~

Lige nu går jeg i byen sammen med mine veninder Hannah og Amina. Yes. Jeg har fået nogle veninder. Det var dem der viste mig rundt på skolen da jeg startede, og lige siden da har vi bare været veninder.

"Maddie, overvej lige dem derover." Hannah peger over på nogle drenge. Hmm de ser lidt bekendte ud. En af dem vender sig om. Det er Martinus?! "I kan godt huske da jeg sagde at jeg har en kæreste?" Siger jeg og kigger på pigerne. "Ja?" Siger de i kor. "Det er ham." Siger jeg. "Seriøst?" Siger Amina. Jeg nikker og kigger hen mod Martinus igen. Han kommer gående imod mig. "Hey babe." Siger han og trækker mig ind i et tæt kram. "Hejsa." Siger jeg og trykker ham ind til mig. "Jeg har savnet dig." Hvisker jeg i hans øre. "Ilm." Hvisker han i mit øre. Martinus trækker sig og giver mig et kys. "Sværger, den anden er cute." Kan jeg hører Hannah sige til Amina. "True." Siger Amina. Jeg griner stille. "Martinus, vil du med ind på..- Woaw." Marcus er kommet hen til os. Han står og kigger på Hannah. Jeg kan se Hannah begynder at rødme. Martinus skubber til Marcus og han vågner op af sin trance. "Eh ville du med ind på Starbucks?" Spørg Marcus, Martinus. Amina og Hannah kigger på hinanden. De forstår det jo ikke aha. "Hmm ja, skal vi spørge dem?" Siger Martinus. Marcus nikker. "Vil i med på Starbucks?" Spørg Martinus, pigerne på engelsk. "Oh, ja." Siger Amina. Vi alle begynder at gå mod Starbucks, og imens holder jeg Martinus i hånden.

Jeg bestiller en Chai latte og de andre bestiller noget te tror jeg. Vi sætter os derefter ned ved et bor og mærkeligt nok begynder Hannah og Marcus at snakke utroligt hurtigt. Jeg sidder bare og snakker med Amina og Martinus.

Vi har lige fået vores drikkelse. "Maddie, Chloe." Siger Hannah pludselig. En af dagene kom jeg til at spilde min mad ud over den populæreste pige på skolen, ved navn Chloe. Så hun hader mig og vil 100% gøre et eller andet mod mig. Jeg skynder mig at gemme mit hovede ind til Martinus. Hannah forklarer det med Chloe.

Martinus tager pludselig min Chai latte og tager en tår. Istedet for, tager jeg hans te og tager en tår. Uhh det smager godt.

"Kan i to ikke lige kysse?" Siger Marcus og de alle tre holder deres mobiler frem. Jeg drejer mit hovede mod Martinus og laver trutmund. Han laver også trutmund og trykker sine læber mod mine. De andre for taget billeder og lægger det sikkert ud på deres Snapchat.

Vi er lige kommet hjem til Hannah, med Marcus og Martinus. "Maddie kan du ikke tage nogle Chips?" Spørg Hannah. Jeg nikker og finder nogle Chips frem, fra hendes skab. De andre er gået op på Hannahs værelse, men Martinus er blevet her nede sammen med mig.

"Heyy jeg vil have et kys." Siger Martinus, da jeg skal til at gå op af trappen. Jeg lægger min hånd om hans nakke og trykker mine læber mod mine. Hurtigt, udvikler han det til et blidt snav. Jeg trækker mig. "Vi skal også op til de andre." Siger jeg og tager hans hånd. Han følger med mig op af trappen. Hele vejen op af trappen, kan jeg mærke Martinus kigger på min numse. Inden vi går ind på Hannahs værelse, skal Martinus selvfølgelig lige give min numse et klem.

"Nåå, hvorfor tog det så lang tid?" Siger Marcus og blinker. "Ja Martinus?" Jeg kigger på Martinus. "Hallo, vi kyssede bare." Siger Martinus. "You know, i ved godt vi har overvågning her, ikke?" Siger Hannah. "Det behøver du ikke at tjekke." Siger Martinus. Jeg sætter mig ned i Hannahs kæmpe sækkepude. Martinus skal selvfølgelig sætte sig ovenpå mig. "Du vejer." Siger jeg halvkvast. "Jaja." Martinus lægger sig til rette, så hans hovede lægger ved mine hals. Vi lægger bare og snakker.

"Liam og Noah har spurgt hvad vi laver, så hvad laver vi?" Siger Amina og filmer rundt på os. "Jeg bliver mast af Martinus." Siger jeg. "Udover det, æder vi Chips." Siger Hannah og holder Chips posen op. Lidt efter, beslutter vi os for at se en film. Martinus og jeg bliver læggene her og de andre bliver der hvor de er.

Filmen er ret kedelig såå. Jeg lægger bare og nusser Martinus i håret. Vent, jeg kan da flette hans hår? Jeg begynder at
flette en fransk fletning i hans hår og den bliver ret pæn efter min mening.

"Maddie din knogle er irriterende." Siger Martinus og trykker på min hofte. "Hvad har min knogle gjort dig?" Siger jeg. "Den gør ondt fordi den stikker lige op i min ryg." Siger Martinus og vender sig om på maven og lægger sit hovede med min hals.

- Forgive me Where stories live. Discover now