Ryujin's POV
"Jjang!"
Dua pinggan omelet aku hidangkan diatas meja. Fuh. Bau menusuk hidung umph.
Jungkook yang baru turun dari tangga dengan baju kerja yang sudah siap dipakai aku lihat.
"Awak mari sarapan. Saya dah siap masak-"
"Aku dah lambat nak pergi kerja. Suruh Jihoon hantar kau pergi sekolah". Katanya sambil berjalan kearah pintu utama.
Aku melihat kearah jam.
Natang apa lewat masuk tempat kerja pukul 6.30?
"Awak! Tunggu kejap!". Aku terkedek-kedek mendapatkan nya yang dah siap pakai kasut.
Tali lehernya aku betulkan.
Handsome suami aku.
"Tie senget. Hehe"
Dia hanya membiarkan sahaja tanpa banyak suara.
"Okay siap. Kerja elok-elok tau. Muah". Aku cium pipi dia sekilas. Tangan pula acah-acah lap habuk dekat bahu.
Nasiblah dapat suami hati batu macam ni.
***
"Nah untuk kau".
"Dia tak makan lagi?". Kata Taehyung aka bestfriend forever alone aku.
Huluran bekal ditangan aku diambil.
"Dia kata dia lewat nak pergi kerja. So.. that's it"
Taehyung ni kawan baik aku sejak darjah satu lagi. Entah macam mana boleh stay dengan aku sampai sekarang. Dia salah seorang ejen dalam group aku.
Maklumat yang dia bagi sentiasa tepat. Tu keistimewaan dia.
Dia ramai peminat tapi dia tak layan langsung. Katanya malas nak fikir pasal masa depan lagi lah apa. So dia memang pilih untuk alone sampai sekarang.
"Siapa hantar kau?"
"Jihoon lah. Siapa lagi. Dia tu memang tak ah nak hantar aku. Katanya keretanya kena disamak lepas aku naik. Apa aku ni mughallazah sangat ke"
"Jihoon driver kau tu? Dia masih setia kerja dengan suami kau ke? Sanggup eh dia"
"Entah. Dia tu dah lah masih muda. Boleh aje diterima kalau interview mana-mana uni. Aku pun tak tahu kenapa dia sanggup sekadar jadi driver je"
"Muka comel jadi driver je rugi"
"Ceit. Kau je bajet handsome. Odo". Kepalanya aku tolak sehingga terhangguk kedepan.
"Kau-"
"Dah jom masuk kelas. Nanti Saem marah jangan salahkan aku".
Aku terus berjalan meninggalkan dia dibelakang.
Aku bukan apa
Tak sanggup dah telinga aku mendengar mulut dia membebel.
Panggilannya aku buat bodoh.
***
Jungkook's POV
"Wahh.. awal masuk kerja!"
"Lambat salah, awal salah. Yang kau ni main terjah masuk bilik aku dah kenapa. Takde dah sikap hormat".
Jimin kembali kepintu lalu diketuk pintu buat kesekian kalinya.
YOU ARE READING
[C] Half Wife Half Agent | Jeon Jungkook
Fanfiction"Buat mission ni dan kau dengan suami kau selamat-" Start: 3 March 2018 End: 30 July 2018 ___________________ ©sthyne2018√ Status: completed√ Highest ranking; #4 - jeonjungkook [270221] #1 - agent [070821]