×Aku terminat lagu tu
Ryujin's POV
"Ryu balik dulu ommaaa". Aku memeluk omma Jeon lama sambil mencium pipinya sekilas.
"Iyaaa.. omma akan rindukan lawak hambar Ryu". Balas omma dan aku tergelak kecil.
"Jungkook, bawa kereta elok-elok. Kalau Ryujin accident disebabkan kook, omma takkan maafkan kook!". Kata omma tegas. Tapi aku dapat detect nada risaunya disitu.
Uish sayang sangat omma dekat aku ya
"Ye lah. Ryujin Ryujin Ryujin. Kalau Kook mati sebab accident pun tak de siapa kesah". Jungkook memuncungkan mulutnya.
Alololololololooooo shian diyee. EH MESTILAH AKU KeSAHH. dia luka sikit pun aku dah macam separuh nyawa.
Eh melebih pulak en
Pinggangnya aku cubit. Kemudian dia memandang aku.
"Gedik kan". Ujar aku
Dia memutarkan matanya keatas. Eh jolok kang biji mata tu
"Aduduhh.... sini anak ommaaa". Omma mendepakan tangannya. Lalu Jungkook memeluk omma dengan muncungnya.
"Kook pun jaga diri. Omma sayang Kook".
"Kook pun sayang Omma". Balas Jungkook.
Aduyaii sweet odo. Cer dengan aku
'Kook pun sayang Ryu'
AsDFGHJKLQWERTYU imaginasi aku terlalu tinggi. Ok Ryujin, rendahkan sikit angan-angan tu. Kau takkan dapat layanan seharom itu
Bunga yang layu~ pada musim luruh~
"Ryu".
Aku menoleh kebelakang
"Oh..jamkamman". Balas aku. Dia menganggukkan kepala.
"Jungkook, saya nak cakap sekejap dengan Wonwoo oppa okeh. Kejappp je". Pinta aku
"Hm". Amboi bang macam tak ikhlas jer. Jealous ke.
"Jom". Aku meneleng kepala kearah taman belakang rumah. Dia hanya menurut.
***
"Serious duh Wonwoo. Aku syak diorang ekori aku. Malah aku rasa macam setiap masa diperhatikan. Aku risau la".
"Jen nak risau apa? Jen kan kuat. Lawan jelah mereka tuh". Balas Wonwoo.
Aku menggaru kepala yang tidak gatal.
"Aku bukan risau diri aku. Aku risaukan Jungkook. Adik kau. Suami aku". Terang aku sambil menjeling sekilas Jungkook yang berjalan masuk kedalam kereta.
Wonwoo mengetap bibir lalu mengangguk faham.
"Dia ada waktu tu?". Soalnya.
Aku mengangguk
"Siap dia tumbuk lagi orang tu. Aduh, gila lah. Aku tak nak Jungkook terlibat dalam benda ni. Cukup aku seorang je. Aish eottokkhae..". Aku buntu.
Kenapa timing selalu tak tepatt
"Macam mana kalau diorang lakukan sesuatu yang kita tak jangka pada Jungkook? Semestinya B.E akan ambil tindakan untuk cederakan Jungkook tak pun- alamak, jangan lah cakap yang B.E sanggup bunuh suami aku. Andwae andwae andwae". Aku menggigit kuku sambil tangan sebelah mencekak pingggang.
YOU ARE READING
[C] Half Wife Half Agent | Jeon Jungkook
Fanfic"Buat mission ni dan kau dengan suami kau selamat-" Start: 3 March 2018 End: 30 July 2018 ___________________ ©sthyne2018√ Status: completed√ Highest ranking; #4 - jeonjungkook [270221] #1 - agent [070821]