×Readers Aku menurun HAHAHAH kesah apa aku. Enjoy gaiss. Thanks sebab setia pada ff hanat ni
Author's POV
"Dah cari apa yang aku nak?". Soal Ryujin sambil duduk diatas sofa yang ada dibilik itu. Kakinya disilangkan.
"Dah". Ashley berdiri di sisi lalu menyerahkan fail kepada Ryujin. Ryujin tersenyum sinis lalu fail itu dibuka.
Data dan gambar yang terkumpul itu dilihat satu persatu.
"As I expected". Tangannya memegang satu gambar.
"Unnie kenal dia?". Soal Ashley.
"Sangat"
"Dia ni antara orang yang paling banyak melakukan jenayah. Polis pun tak dapat kesan dia sebab penyamaran dia sangat cekap"
"Hmm... Penyamaran yang sangat cekap ya?"
Ashley mengangguk.
"Good job Ashley. Lusa kau sediakan diri untuk ikut aku"
Ashley mengerutkan dahinya.
"Pergi mana?"
Ryujin tersenyum
"Jalankan misi of course"
***
9.30 a.m. Gaceul High School |
Tetiba teringin pulak nak tulis benda tu
" Ryujin". Panggil seseorang.
Ryujin yang baru menutup lokernya menoleh kebelakang.
Alangkah terkejutnya dia sampai buku dipegangannya hampir terjatuh.
"T-taehyung?".
Taehyung memandang Ryujin lalu tubuh yeoja itu dipeluk.
"W-woi, kenapa ni Tae?". Soal Ryujin sambil tangannya menepuk perlahan belakang Taehyung.
"Isk isk isk". Tersedu sedan Taehyung menangis dibahu Ryujin.
Dah lah namja. Menangis macam budak kecik. Tak cukup dengan tu, hingusnya disedut laju. Eeee
"Weh kau kenapa doh. Menangis macam budak takde gigi hilang gula-gula. Orang lain dah pandang kita lain macam. Aku tak mahu jumpa Sir Bambam lagi. Ha kau jangan-"
"Aku sakit Ryu..". Rintih Taehyung
"S-sakit? Sakit apa?".
"Semua"
"Semua? Apa kau ni?". Bahu Taehyung ditolak perlahan dan Taehyung meleraikan pelukan.
"Ohmy..". Membulat mata Ryujin apabila melihat lebam-lebam dimuka Taehyung.
"Siapa buat macam ni dekat kau. Cepat bagitahu aku"
"B-baekhyun....". Taehyung bersuara perlahan.
"Baekhyun? Lah, asal kau tak lawan balik? Agent apa kau ni? Aduh lemahlah kau ni". Rungut Ryujin sambil membelek muka Taehyung yang penuh lebam. Bibirnya pecah.
"Dia bawak konco-konco sekali. Ramai.. aku nak lawan balik susah. Dah lah aku seorang". Balas Taehyung dengan mulutnya masam mencuka.
Ryujin menurunkan tangannya dari muka Taehyung.
"Kenapa tak cari Yeri". Soal Ryujin
Taehyung terdiam.
"aku tanya ni. Kenapa tak cari Yeri? Kenapa cari aku? Tak silap aku, dia ada dalam kelas kalau kau nak cakap dia tak datang"
YOU ARE READING
[C] Half Wife Half Agent | Jeon Jungkook
Fanfiction"Buat mission ni dan kau dengan suami kau selamat-" Start: 3 March 2018 End: 30 July 2018 ___________________ ©sthyne2018√ Status: completed√ Highest ranking; #4 - jeonjungkook [270221] #1 - agent [070821]