HWHA •14

767 95 4
                                    


Author's POV

Drrrrtttt

Telefon yang elok berada diatas meja itu bergetar menandakan ada orang yang menelefon.

Jungkook yang sedang menaip hasil kerjanya di komputer, mencapai telefon itu lantas mengangkat tanpa melihat nama pemanggil.

"Yabussa-"

"Jungkooookkk! Tolong I!". Suara pekikan yeoja kedengaran.

Jungkook menjauhkan telefon dari telinganya lalu melihat nama pemanggil.

Unknown

"Siapa ni?". Soal Jungkook.

"Ni I! Elizabeth! Jungkook, you kena tolong I!". Sekali lagi yeoja itu memekik membuatkan Jungkook akan menjarakkan telefon dari telinganya. Boleh pekak buatnya.

"Tolong apa ni?". Balas Jungkook. Tangannya tak henti dari menaip dikeyboard. Kerja banyak lah kata kann.

"Kereta I kena langgar! Bumper nya remuk teruk. I dah takda sesiapa lagi nak minta tolong selain you Jungkook. Please help me". Rayu Elizabeth.

"Bumper je? Tayar ok no problem kan? Bawalah pergi bengkel. Apa susah"

"The problem is, takkan lah I nak drive kereta remuk ni pergi bengkel? Cuba you fikir, malulah I orang tengok! Lagi-lagi I ni dah dapat status model-"

"Orang lain drive tak tengok pemandu dia pun. Tengok jalan je. Diorang tak minat nak accident. Cuba awak rasional sikit? Aishh".

Makin stress Jungkook apabila perangai yeoja itu mula menggedik tak bertempat. Bertambah lagi dengan kerjanya.

"But Jungkook, I really need your help. Please?"

Jungkook menggaru kepalanya

"Haish, okay. Send your location. Kejap lagi saya sampai". Jungkook terus end call.

Badannya disandarkan pada kerusi. Sesekali rambutnya dikusutkan.

Serabut!

Kunci kereta dicapai lalu dia meninggalkan pejabat secepat mungkin. Tak mahu banyak lagi kerja bertunggak.

***

Ryujin's POV

"Weh". Bahu aku disenggol Taehyung.

Aku yang sedang mengikat rambut gaya bun, memandang Taehyung.

"Bende"

"Kau ni betulke reti buat kek? Kau jangan sampai dapur aku tebakar sudah. Nak buat surprise konon. Eh aku takut tau tak. Macam mana kalau tetiba meletup asdfghjklllqwerty"

"Hamekau". Mulut dia aku sumbat dengan kain lap. Ee mesti kotor kan

"Aku ni suri rumah. Aku tahulah. Aku akan pastikan dapur kau ni tak terbakor mahupun meletup". Kain lap itu Aku campak kedalam sinki. Dia meraba-raba mulutnya.

"Ish kau ni. Dah lah kain lap tu mak aku selalu buat lap tepi-tepi dapur gas. Celah celah dia lagi, dan kau menyumbat je-"

"Dah-dah. Membebel mengalahkan Mas Idayu. Kalau bebel je panjang, sampai bila pun kerja Tak jalan". Kata aku sambil betulkan apron yang tersarung dibadan.

"Nak aku tolong?". Soalnya apabila lihat aku terkial kial ikat tali apron dibelakang.

"Ha cepat-"

Dia pergi kebelakang aku lalu tolong ikat kan.

"Jadi penembak terhandal. Tangan pun pendek macam mana". Bebelnya

[C] Half Wife Half Agent | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now