Ryujin's POVHarini aku masuk kesekolah dengan langkah yang biasa. Tak perlahan tak laju. Semua memandang aku dengan pandangan jijik
"Aku dengar ada orang tu kena cuci tandas namja blok E. Ehh kesian"
"Aku dengar tandas tu banyak hantu"
"Siapa yang masuk memang takkan keluar"
"Tulah, dah tahu lembik pergi cari pasal dengan Queenka kita"
"Nasiblah Taehyung oppa ada selamatkan Queenka kita.. kalau tak, memang bertambah teruk jawabnya"
"And yang menyedihkan, aku dengar diorang dah official! Tak dapat aku nak bagi coklat lagii"
"Tak mengapa, aku lebih rela Yeri jadi gf Taehyung oppa dari PENGGANAS opps! Maksud aku, manusia yang kurang lemah lembut"
Halamak, muka aku ni kau panggil pengganas habis Yeri tu apa?
Pembekal minyak sajat sedunia?
Mampus jantan tu lah nak official ke apa, bukan hal aku
KALAU SETAKAT TANDAS TU ADA MAKHLUK HEYY AKU TAK HERAN LAH
"Kerja mengutuk orang tu dah banyak pahala nak bawak masuk kubur ke?". Tegur seorang pakcik tukang kebun yang sedang menyapu halaman sekolah.
Perempuan yang bergosip tadi saling berbisik lalu memandang pakcik kebun tu dan aku silih berganti.
"Tengok tu dah hilang Taehyung oppa terus mental scandal dengan pakcik kebun"
Ok sabar Ryu, ini bukan tempat yang sesuai untuk rejam orang
Kalau aku tak sabar dah lama mulut perempuan tu aku gunting dan gantung kat muzium buat sejarah teragung
"HOI SEKEBUN KEBUN AKU NI KERJA CARI MAKAN HALAL LAGI KAU PE TAU! MULUT DENGAN GINCU TEBAL 10 INCHI GIGI KUNING SETAHUN TAK GOSOK ADA HATI NAK KUTUK AKU! EY BLAHLAH AKU SULA GUNA BATANG PENYAPU NI KANG ADA YANG BERTAMBAH BESAR BIBIR JEBER TU!"
berserta dengan laungan pakcik kebun tu, mereka ketakutan lalu cepat-cepat beredar.
Aku pula hanya memandang kearah pakcik kebun tu.
Macam kenal
"Jaehwan?"
"Lyn"
Mende siot makhluk ni buat kat sini?!
"Kau buat apa kat sini??". Soal aku sambil menghampiri nya.
Dia menoleh ke kiri dan ke kanan memerhati seandainya ada orang.
Dia kembali memandang aku lalu menanggalkan misai palsunya.
"Aku tanya apa kau buat kat sini??"
"Kau kena denda cuci tandas ke lyn?". Soalnya tanpa menjawab soalan aku.
"Ya mana kau tahu?"
"Aku datang ni nak awasi kau je. Kan kau dengan Kevin dah tak satu group"
"So?"
"Bos paksa aku jaga kau ah! Kevin tu dah masuk hal lain dah. Dia tak ada kena mengena dengan kau"
"Bagus lah..". Bisik aku perlahan
"Apa dia??"
"Tak ada apa"
"Kau ada masalah dengan Kevin ke Lyn?"
Aku diam
"Oklah Jae, aku nak masuk kelas dulu. Thanks untuk tadi"
Baru sahaja aku berpaling tetapi lengan aku ditahan.
YOU ARE READING
[C] Half Wife Half Agent | Jeon Jungkook
أدب الهواة"Buat mission ni dan kau dengan suami kau selamat-" Start: 3 March 2018 End: 30 July 2018 ___________________ ©sthyne2018√ Status: completed√ Highest ranking; #4 - jeonjungkook [270221] #1 - agent [070821]