-Jeon Jungkook | Adv0500-
+Really?
_______________
Author's POV
"Jungkook-ssi,". Bahu Jungkook dipegang.
"E-eoh? Eliz, ada apa". Air matanya dilap menggunakan belakang tangan. Nampak lemah dirinya kalau menangis dihadapan yeoja. Pantas dia menghadap ke arah Elizabeth.
"Are you okay?". Soal Elizabeth *cough* risau *cough*
"I'm okay. Don't worry". Jungkook cuba tersenyum.
Tanpa membalas apa-apa, tubuh Jungkook terus dipeluknya tanpa segan silu.
"Eliz, apa kau buat-". Jungkook cuba menolak badan Elizabeth tetapi yeoja itu mengeraskan badannya.
"Shh.. Jungkook, I tahu you tengah sedih sekarang ni. Calm down, I cuba nak tenangkan you. Tak ada niat lain". Ujar Elizabeth cuba berdalih. Akhirnya Jungkook mengalah.
Perlahan-lahan dia cuba memeluk yeoja itu. Tangannya selamat dilingkar dipinggang yeoja itu dan mukanya disembam dibahu. Air matanya mengalir sekali lagi. Kali ni lagi deras.
"Luahkan semuanya Jungkook. Selepas ini, tiada siapa lagi yang dapat bantu tenangkan you". Elizabeth tersenyum hambar.
Click! Click!
Dari jauh, Beberapa keping gambar ditangkap. Skrin telefon dilihat. Dia bergegas pergi sebelum sesiapa sedar kehadirannya.
Pelukan dileraikan. Elizabeth memandang kedalam mata Jungkook yang masih merah. Dia memerhati pula keadaan sekeliling. Memastikan keselamatan mereka lebih terjamin.
"Jungkook, dengar sini". Dia cuba memandang muka Jungkook yang tertunduk.
"Firstly, I nak minta maaf for all of this shit things". Jungkook mengangkat mukanya sebaik Elizabeth berkata sebegitu.
"A-apa? Kenapa kau minta maaf?"
"Jungkook, Ryujin kena culik dengan penjahat. You kena cari dia. Cepat". Tangan Jungkook ditarik.
"Wait what? Apa kau cakap ni? Macam mana kau tahu?".
"Okay okay! I'm so sorry, I-I... punca semua ni".
Jungkook mengerutkan dahinya tidak faham.
"I tolong mereka culik Ryujin. I-I yang pukul kepala dia sampai dia pengsan and now, dia dalam tahanan-"
YOU ARE READING
[C] Half Wife Half Agent | Jeon Jungkook
Fanfiction"Buat mission ni dan kau dengan suami kau selamat-" Start: 3 March 2018 End: 30 July 2018 ___________________ ©sthyne2018√ Status: completed√ Highest ranking; #4 - jeonjungkook [270221] #1 - agent [070821]