HWHA •40

776 78 19
                                    

*Aku tak janjikan happy ending okay

*Aku tak janjikan happy ending okay

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-Jeon Jungkook | Adv1500-

+Open your eyes

_______________

Ryujin's POV

Sudah dekat empat bulan Jungkook tidak sedarkan diri. Bohonglah kalau aku kata aku tak rindu dia. Kaki aku pun sudah sepenuhnya sembuh. Tak ramai yang datang melawat.

Sekadar omma, appa, Hani dan Jimin yang datang sesekali. Aku dapat berita yang Wonwoo sudah menetap terus di Australia. Cerita antara dia dan Jungkook terus menjadi rahsia yang aku tak tahu sampai sekarang.

Seperti biasa, rutin harian aku. Aku kucup tangan dan bibirnya sekilas.

"Jungkook, hari ni genap empat bulan awak tak sedarkan diri. Awak tak rindukan saya ke? Kesian lah dekat saya, sorang-sorang dekat rumah yang besar gedabak tu. Jihoon oppa pun jarang ada sebab jaga omma dia yang tengah sakit dekat Busan. Kesian omma dia awak. Ada sakit jantung sampai kena buat pembedahan dekat luar negara. Tapi dia tak mampu. Saya bantu dia sikit-sikit. Minggu depan, diorang pergilah ke US. Saya tumpang gembira kalau pembedahan tu berjaya".

Aku basahkan seluruh badan Jungkook dengan kain lap. Sesekali aku mencalitkan sedikit sabun untuk menghilangkan bau hospital yang melekat pada badannya.

"Awak tak nak bangun tengok saya ke? Saya rindu nak dengar awak marah saya, membebel memanjang, menyakat tak habis, cemburu tak bertempat..."

Senyap.

Aku menghela nafas berat.

Selesai lap badannya, aku basuh besen dan kain didalam tandas. Saat aku keluar, alangkah terkejutnya aku bila mesin talian itu berbunyi laju.

Tit tit tit tit!

Cepat-cepat besen tadi aku letak tepi. Aku menuju kearah Jungkook.

Panik.

Itu je yang mampu aku ungkap keadaan aku sekarang.

"J-jungkook.. sabar kejap". Aku menekan butang untuk memanggil doktor. Mesin terus menerus berbunyi laju. Aku dah gabra tak tentu.

[C] Half Wife Half Agent | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now