Ryujin's
Seriouslah Taehyung ni, dia kata belah kiri, aku masuk belah kiri tak da apa pun?
Tak pernah pernah dia sampaikan maklumat salah? Tipu sunat agak agak lah
Titttt...
"Ashley, aku nak mintak tolong kau,"
"Yes unnie I know. Serahkan pada saya. Unnie patut patah balik dan ambil lorong kanan"
"Lorong kanan? Jap jap tapi Taehyung kata-"
"Faster unnie, nanti terlambat"
"Okay, btw thanks Ashley. I will treat you CFK"
Tittt..
Aku matikan earmic yang menghubungkan aku dengan Ashley. Dengan langkah yang pantas, aku patah balik dan mengambil lorong kanan.
Ternyata benar.
Teressa dah siap sedia untuk ditikam. Pantas aku menolak tubuh sasa milik assassin itu. Pergh laki ni berat siot
"Tch- pengacau". Lelaki itu bangun dari jatuhnya lalu mengacukan pisau kearah aku. Teressa pula dah terduduk dibelakang aku. Bodoh lari la
"Ketepi. Jangan ganggu urusan aku"
"Aku takkan kacau urusan kau kalau bukan tugas aku".
"Aku dah bagi kau peluang, tapi kau sia siakan peluang tu"
Tanpa banyak kata, dia terus menghunus pisau beberapa kali kearah aku. Laju aku mengelak tetapi disebabkan sekarang aku semakin kurang mendapat latihan, akhirnya hunusan yang ke 5 terhiris pada lengan kiri aku.
"Akh-"
Tak boleh jadi ni. Disebabkan dia terlalu agresif, aku terpaksa mengambil tindakan. Aku menendang tangannya yang memegang pisau membuatkan pisau itu terseret lebih kurang 4 meter dari dia.
"Sh*t". Carutnya.
Dikesempatan ini, aku menolong Teressa bangun.
"Lari dan cari tempat selamat". Arah aku. Dia mengangguk laju dan berlari lemah ketempat yang dia rasa selamat.
"Woahh, kau perempuan rupanya". Lelaki itu berkata teruja sebaik sinaran bulan tepat pada muka aku.
"But jantina tak akan tukar aku jadi belas kasihan-". Dia mengesat bawah bibirnya.
Aku berfikir sejenak. Apa yang patut aku buat dengan dia.
Dan dimana Taehyung?
"Hati-hati!". Jeritan Teressa yang tidak jauh bergema membuatkan aku berhenti dari lamunan. Lelaki itu sudah memegang pisaunya kembali.
"Kau nak aku tamatkan riwayat kau hari ni?". Ujarnya sinis.
Aku tidak menjawab.
Dia semakin galak menghunus pisau. Dan aku mengelak.
Tittt...
"Yah Ashley apa patut aku buat ni. Report polis?"
"No! Jangan unnie! Bahaya! Rahsia kita akan terbongkar. Better unnie lengahkan masa untuk lemahkan dia-"
YOU ARE READING
[C] Half Wife Half Agent | Jeon Jungkook
Fanfiction"Buat mission ni dan kau dengan suami kau selamat-" Start: 3 March 2018 End: 30 July 2018 ___________________ ©sthyne2018√ Status: completed√ Highest ranking; #4 - jeonjungkook [270221] #1 - agent [070821]