Ryujin's POV
"Cepat lah sikit bersiap. Lembab"
Aku yang sedang mengenakan lipbalm memandang sekilas Jungkook melalui pantulan cermin.
Dia bersandar kat dinding tu je ke dari tadi
"Awak pergilah tunggu dalam kereta dulu. Rajin sangat tunggu saya kenapa". Balas aku sambil menutup penutup lipbalm lalu diletakkan diatas meja solek.
"Yeoja semua sama je. Tch". Dia berdecit lalu keluar dari bilik.
Eleh tak suruh pun jadi sweet nak tunggu-tunggu bagai.
"Okay.. tepuk-tepuk bedakk then siapp!"
Dengan pantas aku mencapai beg tangan lalu turun kebawah.
Kunci pintu semua-
Weh kasut mana kasut?
"Jungkook! Awak ada nampak tak kasut saya??". Laung aku kuat supaya didengari Jungkook. Bunyi enjin kereta diluar pagar. Hmm
"Kat tepi pintu lah!". Sahutnya
Aku melihat ketepi pintu
Ya ampunnn... natang apa dia ni-
"Bukan kasut sekolah lahh! Kasut saya!"
"Carilah dalam rak kasut! Aduh lembab!".
Hm iya aku lembab
"Ouh , here you aree..". Tersengih aku melihat kasut gucci yang menetap elok dalam rak kasut. Kasut itu aku capai lalu pakai.
Siap pakai, aku berlari keluar sepantas siput je mampu. Pagar rumah aku kunci.
Bam!
"Lembab". Perkataan pertama Jungkook selepas aku masuk kedalam kereta.
Gais cer kira berapa kali dah dia panggil aku lembab harini?
"Ya ya, saya tahu". Aku hanya mengiakan sahaja sehingga mata aku tertumpu pada-
Mata aku membesar
"OHMAIII KENAPA DENGAN DASHBOARD NI AWAKK. PENYEK MACAM LEMPENG JE NI". aku meraba-raba Dashboard itu dengan risau.
"Entahlah. Haritu ada orang tu mengamuk, ditumbuknya dashboard tu. Sawan gamaknya". Balas Jungkook sambil menurunkan handbreak lalu memulakan perjalanan.
"Lahh yeke... alamakk kesiannya dia..". Aku mengusap dashboard itu dengan penuh kasih sayang.
"Kejamnya orang tuu.. tumbuk lah benda lain. Haish kesian dashboard ni jadi mangsa keadaan. Saya bersimpati untuk awak". Sambung aku lagi sambil mengangguk anggguk.
Jungkook pandang aku
Aku pandang dia
"Apa". Soal aku.
Dia palaukan soalan aku dan kembali fokus pada pemanduan.
Aku pula kembali memandang dashboard tu.
TAK MENGAPA DASHBOARD! AKU AKAN MENUNTUT BELA!
Haih, gila betul orang tu
***
Author's POV
Tok tok tok
"Ommaa, Ryu datang nii!". Laung Ryujin sambil mengetuk pintu rumah Puan Jeon.
"Yuhuw aye datangg! Bentarr,". Sahut Puan Jeon dari dapur. Tangannya dibasuh lalu dilap pada hujung baju.
YOU ARE READING
[C] Half Wife Half Agent | Jeon Jungkook
Fanfiction"Buat mission ni dan kau dengan suami kau selamat-" Start: 3 March 2018 End: 30 July 2018 ___________________ ©sthyne2018√ Status: completed√ Highest ranking; #4 - jeonjungkook [270221] #1 - agent [070821]