HWHA •23

697 86 6
                                    


: Am I?

Author's POV

Suasana didalam dewan makan itu riuh dengan bunyi tepukan tangan setelah ucapan daripada CEO Jeon's Company aka Jeon Jungkook selesai berucap.

Jungkook turun dari pentas sambil matanya meliar mencari seseorang. Siapa lagi kalau bukan Ryujin. Hatinya dari tadi tak tenang even ketika berucap sekalipun.

"Heyya Jungkook. Where is your wife bro? Kata nak sambut malam ni? Tak jadi ke?". Jimin menyambut Jungkook yang sudah duduk dimeja makan mereka.

"Aku tak tahulah Jimin. Serious aku rasa tak sedap hati sekarang. Perlu ke aku cari dia?. Tapi nanti ada tetamu khas yang perlu aku jumpa-"

"Cari dia Jungkook. Dia lagi penting berbanding tetamu khas tu. Pasal benda yang kita dah rancang ni, ada baiknya kita cancelkan. Kau jangan risau. Aku akan uruskan semuanya". Potong Jimin.

Jungkook berfikir sekejap.

"Hey Jungkook. Lama tak nampak you! I dengar sekarang you- eh eh you nak pergi mana?". Kata kata Elizabeth terhenti apabila Jungkook bangun dari duduknya. Tangan Jungkook ditahan.

"Aku nak cari adik aku. Aniy- isteri aku". 
Terbeliak biji mata Elizabeth apabila Jungkook berkata sedemikian.

"Isteri? Siapa isteri you?"

"Tak payah buat bodoh lah Elizab*tch. Kau sendiri kenal siapa isteri dia". Jimin menyampuk apabila yeoja itu tiba tiba menyemak.

"Oh no, you tak maksud kan.. adik you, Ryujin kan?". Elizabeth meneka.

"She is not my sister. She is my wife and mine". Tangan Elizabeth cuba dilurutkan dari pergelangan tangannya tetapi yeoja itu menahan tidak mahu melepaskan.

"You, I baru je datang and you nak pergi? You tak kesiankan I ke?". Elizabeth bernada simpati membuatkan Jimin rasa nak lempang je yeoja itu sampai terputus kepala dari badannya.

"Lepaskan tangan dia pompuan. Ada jugak aku potong guna kapak satgi". Marah Jimin yang kini geram.

"Eliz, please. Let me go. Aku perlu cari dia. Emergency". Balas Jungkook yang cuba menahan marahnya.

"Ugh okay fine! But before that..". Elizabeth cuba mengeluarkan sesuatu dari handbagnya.

"Take this. Kunci bilik kami. Mana tau dia dah kunci bilik and something wrong happen ke or.. i don't know. Boleh you buka guna kunci ni". Elizabeth meletakkan kunci bilik milik Ryujin dalam genggaman Jungkook.

Jungkook mengangguk.

"Thanks". Jungkook segera keluar dari dewan makan itu. Elizabeth yang melihat kelibat Jungkook yang semakin hilang, perlahan lahan mengukir senyuman sinis.

"I will let you go this time. Another time, I won't". Bisik hati syaitannya.

Jimin yang melihat senyuman sinis Elizabeth mula syak sesuatu. Dia syak kalau apa apa yang terjadi, semua angkara Elizabeth tak guna tu.

***

Jungkook melangkah laju mencari nombor bilik yang tertera pada kunci ditangannya.

0508

Dia sudah pening berjalan menggunakan jalan yang sama. Disebabkan suasana malam, dia sukar untuk melihat nombor chalet dengan jelas.

"Aish! Mananya chalet ni! Boleh pulak main mainkan aku". Dia pusing sekali lagi dan akhirnya dia terjumpa satu chalet yang bercahaya.

[C] Half Wife Half Agent | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now