-Jeon Jungkook | Adv0900-
+We meet again
_______________
Author's POV
Tombol pintu bilik dibuka. Elizabeth menghela nafas gementar. Wajah dua orang namja dihadapannya dipandang. Sekarang, apa yang perlu dia buat, alihkan perhatian mereka.
"Bos". Dia membuka mulutnya.
Seorang namja berpaling kearahnya dengan senyuman sinis dibibirnya.
"Aik? Baru reti nak panggil aku bos ni dah kenapa?". Soalnya.
Elizabeth mengetap bibir.
"Tak.. I saja je. Nak tengok jugak reaction you macam mana..".
"So.. ada apa datang sini? Ingatkan nak balik terus tadi. Busy sangat lah katakan. Ye lah, bakal isteri CEO-"
"Hey, I datang bukan nak dengar you berleter. Kat atas, budak tak guna tu panggil. Ada apa entah katanya". Bohong Elizabeth. Takkan nak cakap yang dia dah bersekutu dengan Jungkook pulak. Nahas je nanti.
"Iye.... ke.. setahu aku, kalau dia nak panggil aku ke apa, dia terus memekak nama aku. Ke.. kau tipu aku?". Kening sebelahnya diangkat.
"B-betul lah! Buat apa I nak tipu you?? Pernah ke I tipu you?? Pernah?? Waktu I jalan kat atas tadi dia suruh panggilkan you. Malas katanya. Ha dengan dia ni sekali!". Jarinya ditunjuk pada namja lagi seorang yang dari tadi hanya menunduk je.
Gelabah dia dibuatnya bila disoal macam tu.
"Ei, relakslah. Yang kau gelabah asal? Aku main-main je kan. Aku tahu lah yang kau tak pernah TIPU aku". Perkataan tipu itu sekali zzzzupp! Menusuk kalbu Elizabeth. Takut pula kalau dia terkantoi. Tak pelah. Tipu sunat.
Elizabeth terus diam.
"Dah ah. Woi jom ikut aku. Senyap je kau ni dari tadi asal". Kakinya menyepak namja tadi.
Namja tadi terus bangun dan berjalan keluar dari bilik. Yang dianggap bos itu pula hanya mengekori. Sampai disebelah Elizabeth, dia berhenti.
"Aku nasihatkan kau. Jangan buat kerja gila kalau tak nak mati awal". Terus dia melangkah keluar dan menghempas pintu bilik. Elizabeth tersentak. Dahinya sudah memainkan peranan untuk berpeluh.
YOU ARE READING
[C] Half Wife Half Agent | Jeon Jungkook
Fanfiction"Buat mission ni dan kau dengan suami kau selamat-" Start: 3 March 2018 End: 30 July 2018 ___________________ ©sthyne2018√ Status: completed√ Highest ranking; #4 - jeonjungkook [270221] #1 - agent [070821]