Ryujin's POV"Awak baru balik? Saya ada buatkan ke-"
"Aku nak mandi, tidur. Jangan kacau aku. Aku Penat". Jungkook terus melepasi aku. Coatnya dicampak kearah aku. Cepat je aku sambut.
HOI BIADAP PUNYA SUAMI!
"Tapi awak, hari ni kan-"
"Kau tak faham bahasa ke? Nak aku cakap bahasa lain?"
"Boleh jugak, awak pandai cakap bahasa apa je? Arab pandai? Turki? Pakistan? Ha Cina pandai tak. Nihao nihao.."
Haaa inilah contoh isteri mithali. Contohi aku gais
"Ey, dah lah. Makin penat aku bercakap dengan kau". Dia terus melangkah naik tangga.
"Ala tapi tapi tapi....". Tak sempat aku nak cakap, dia dah hempas pintu bilik kuat kuat.
"Tapi hari ni kan birthday awak..". Ujarku sayu. Hm nampaknya ada peluang tak tong sampah nak kenyangkan perut?
***
"Hoi tak pergi kerja er?". Badan Jungkook aku tolak perlahan. Biasanya macam ni dia dah berdiri tegak depan pintu office. Tapi ni still atas katil berdengkur.
"Tak". Sepatah keluar dari mulutnya.
Aku pun nak pergi sekolah dah ni. Mana tau si Jungkook ni bangun lambat je dah cipta rekod baru. Rupanya cuti.
"Okay, saya pergi dulu". Pipinya aku cium sekilas.
"Hm. Jangan menggatal dengan Jihoon tu. Kau tu miang mengalahkan kucing parsi. Tak pasal-pasal, aku tukar driver ambil orang tua je. Kau nak?"
"Eyy.. taknak saya. Tak payah nak dengki sangat. Jihoon oppa tu dah ibarat abang saya. Tak ada istilah nak miang dengan abang sendiri". Aku terus melangkah keluar dari bilik.
Panas je bilik tu aku rasa
***
Deng!
Pintu loker aku tutup lepastu kunci. Memastikan tidak berlakunya sebarang pencerobohan diGaceul.
"Weh Taehyung mana?". Soal aku pada Yeri yang alang alang lalu depan aku.
"Mana I tahu". Dia memutarkan matanya tak lupa bersama flip hair sekali.
"Eleh, dulu tergilakan sangat si Taehyung tu. Sekali kena tinggal baru padan sama itu muka". Aku pun layankan aja perangai si Yeri.
Masalahnya mana Taehyung ni??
"Adik!". Aku panggil seorang budak yang pakai cermin mata bolat, braces, skirt labuh. Fuh nerd! Wujud lagi spesies ni.
"Nae?"
"Kenal Taehyung tak?"
Dia mengangguk
"Kenapa?". Soalnya
"Ada nampak dia harini? Kat mana mana?"
"Rasanya.. tak de kott..".
"Ha, kalau ada nampak dia, inform kat aku tau. Kelas. 5-A-1"
"Okayyyy"
YOU ARE READING
[C] Half Wife Half Agent | Jeon Jungkook
Fanfiction"Buat mission ni dan kau dengan suami kau selamat-" Start: 3 March 2018 End: 30 July 2018 ___________________ ©sthyne2018√ Status: completed√ Highest ranking; #4 - jeonjungkook [270221] #1 - agent [070821]