HWHA •27

703 87 9
                                    

-Jeon Jungkook | Adv0200-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-Jeon Jungkook | Adv0200-

+Stop the truth

_______________

Author's POV

"Apa? Salah ke?". Jungkook memandang Ryujin yang menutup kedua mata dengan tapak tangan.

"Salah". Balas Ryujin sambil cuba menahan dirinya dari tak buka mata.

"Kenapa? Macam tak pernah nampak sebelum ni". Perli Jungkook.

Ryujin menggeleng.

"Dah cakap lagi tu kenapa. Pergilah pakai baju. Penat saya nak tutup mata ni ha".

Jungkook yang hanya memakai tuala paras pinggang hanya diam dan mengambil baju untuk dipakai. Seusai memakai baju, dia baring diatas katil dan matanya melirik kearah jam.

5.30 p.m.

Dekat seharian mereka lakukan aktiviti.

"Malam ni ada barbeque". Spontan mulutnya berkata sambil membuka telefon. Ryujin memandang Jungkook hairan.

"Dah tu?"

"Tak payah nak buat tak tahu apa-apa. Aku tahu kau tak nak ikut. Tapi kau kena ikut juga".

"Tang bilanya saya kata tak mahu ikut? Barbeque kot, rugi lah saya tak makan. Jangan pelik lah kalau tengok saya macam raksasa kelaparan makan natang tu. Dan awak ni Jungkook-"

"Apahal dingin semacam?". Sambung Ryujin.

Jungkook diam tak menjawab. Sehinggalah dia menutup telefonnya dan mengambil posisi untuk tidur. Matanya dilelapkan.

Ryujin? Lagi peliklah dia dengan sikap Jungkook yang tetiba angin semacam. Pagi tadi bukan main sweet, sekarang ni dah kena sampuk hantu mami dok dingin je.


"Jungkook awak okay?". Bahu Jungkook digoyang.

"Erm". Gumam Jungkook. Hati Ryujin mula tak tenang dengan balasan Jungkook. Pelik pelik pelik!!

Tak boleh jadi ni!

"Woi JENGKUK baik awak cakap dengan saya sekarang kenapa awak totally changes 100% ni HA!". Bahu Jungkook digoyang lagi laju. Fuh bergegor katil tuh effectnya.

"Jangan kacau aku la!". Tangan Ryujin ditepis kasar. Tergamam Ryujin buatnya.

Tangannya mula menggeletar akibat ditengking Jungkook. Dia tahu, sekarang bukan masa yang sesuai untuk bergurau bodoh.

[C] Half Wife Half Agent | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now