78 gånger

300 10 1
                                    


(Natalies POV)
-Älskling jag ska gå men kommer tillbaka om 1 timma max 4
- så du är hemma runt 4 senast
-Aa
-okej
Han pussade mig och gick sedan iväg. När det gått 5 minuter så gick jag till lådan. Jag skaka lite lätt på den och kände att den var olåst. Jag öppnade den och ingenting låg där inne. Han måste ha flyttat på det som var där inne. Fan. Om jag var Martinus vart hade jag lagt en sak jag inte vill att andra ska få se.
****
Det känns som att jag har letat i evigheter och ändå har jag inte hittat något. Jag la mig i sängen och tog upp mobilen. Klockan är 9:48. KLOCKAN  ÄR 9:48 MARTINUS SKULLE VARIT HÄR FÖR 7TIMMAR SEDAN. Jag gick fort in i appen där man ringer och ringde Martinus. Sammanlagt hade jag ringt  78 gånger utan svar. Jag smsade tusen gånger utan svar och snabbt gick jag in till Marcus för att se ifall han har hört av Martinus.
-MARCUUS
-VAD HÄNDER NATALIE???!!!?!!?!?
-H-A-AR D-U-U-U-H- Ö-Ö-Ö-R-R-R-T-T-A-V -M-A-A-A-R-R-T-I-N-U-S???
-shhh Natalie lunga ner dig kom här
Jag gick fram till honom gråtandes och han omfamnade mig. Mina tårar bara rann och rann men slutade efter en stund.
-så berätta vad som hänt nu Natalie
-Vad är klockan nu?
-10:30
-okej Martinus gick och han sa att han skulle vara hemma senast 4 jag har ringt och smsat honom men jag får inget svar.
-Han kommer säkert snart, Vi kan gå ner fixa popcorn och kolla på en film
-okej
Vi gick ner och fixade popcorn.
Sen gick vi till tv-rummet och satte på Netflix.
-Vilken film Natalie?
-frost
Han skrattade och nickade sedan satte han på filmen. Tiden gick och jag blev mer och mer rädd. Tänk om något hänt honom. Nu hade vi kollat på 4 filmer ingen av oss sov och klockan var 3:13 på natten. Hela jag darra av rädsla av att han inte kommit än. Marcus försökte lunga ner mig men lyckades inte. Från ingenstans öppnades dörren och en dyngsur Martinus kom in. Jag sprang fram mot honom och mina tårar bara forsades. Istället för att krama honom så slog jag honom om och om igen på bröstet. Han försökte få mig att sluta men jag kunde inte. Han hade skrämt livet ur mig. Marcus kom och drog mig bakifrån och jag bara kollapsade när mina händer lämnat hans bröst. Jag satt på golvet och grät hela själen ur mig kändes det som. Marcus försökte lunga mig men det gick inte. Han lät mig hela natten vara rädd till döds utan att ringa mig eller ge mig ett tecken på liv.
-VART VAR DU???
-ute
-JAG HAR RINGT DIG HUNDRA GÅNGER OCH SMSAT DIG OCH DU SVARAR INTE.
-kom Natalie vi går upp och lägger oss
Marcus drog upp mig och vi gick in i hans rum. Han bäddade in mig i hans säng och sedan somnade jag nästan direkt.

I Love You (Uppföljare) ✔Where stories live. Discover now