Fakta

199 14 10
                                    

(Natalies POV)
Nu kommer säkert Martinus göra slut och hata mig efter det där men just nu kan inte jag tänka på det. Jag måste prata med Eira.
Jag gick hem till henne och knackade 4 hårda slag. Eira öppna och precis när jag öppnade min mun för att prata med henne så stängde hon dörren.
Jag tog ett andetag och gick till en okänd destination. Det är såhär jag tänker, jag går tills jag inte orkar längre.
Jag börjar tänka på allt, på hur jag skulle ha berättat till Eira istället för att ge Marcus en chans, Varför jag gav Marcus en chans och på vad jag sa till Martinus.
Tiden gick och nu var det mörkt ute. Och om det var mörkt ute nu så var det sent. Jag var hungrig men tänkte egentligen inte så mycket på det. Jag tog upp min mobil som varit på ljudlöst alla de här timmarna och inte förrens nu såg jag alla sms och missade samtalen från Martinus och några från Marcus.
Jag ignorerade dem och kollade på klockan istället, 01:31 var klockan. Jag trodde inte jag har varit ute så länge, det är överdrivet.
Långsamt gick hem där förmodligen Marcus och Martinus sover.
Långsamt öppnade jag dörren och det var av någon anledning tänt överallt i hela huset, För trött för att släcka lamporna???
Ljudlöst tog jag av mig mina skor och sen gick jag runt för att släcka.
Sen satte jag mig på trappan för att göra ett sista val idag. Ska jag lägga mig på soffan eller i sängen? Idag lägger jag mig nog i soffan.
Utan att byta om smög jag in till vardagsrummet som också var tänt.
Men soffan var inte tom,Där satt en orolig och stressad Martinus som hade ögonen på mobilen samtidigt som han skrev till en person. Jag tog upp min mobil och såg att den personen var mig, Han skrev till mig.

Prins😘👑

Prins😘👑
NATALIE
SNÄLLA
KLOCKAN ÄR TYP TVÅ PÅ NATTEN
SNÄLLA VART ÄR DU
SVARA NÄR JAG RINGER
SNÄLLA SÄG ATT INGET HÄNT DIG
NATALIE JAG ÄR OROLIG
SNÄLLA SVARA IALLAFALL SÅ ATT JAG VET ATT DU ÄR OKEJ

Han fortsatte skriva men jag la undan mobilen.
Jag ställde mig på sidan av soffan och kollade på han innan jag börja prata.
-Jag lever, kan du nu flytta på dig så jag kan sova här på soffan?
Snabbt vände han huvudet mot mig och jag såg ilska växa i hans ögon. Han spände sina käkben och ställde sig upp. Hotfullt gick han mot mig och sen ställde han sig väldigt nära mig. Jag backade långsamt men han följde efter. Jag började nästan bli lite rädd. Jag fortsatte backa och puttade bort han lite löst för att visa att jag just nu inte tycker om denna situationen.
Men då puttade han på mig så att jag ramla på golvet. Jag satte mig upp och kollade på han.
Han kollade fortfarande lika hotfullt på mig men nu med en liten glimt av ledsamhet.
-KOMMER DU IHÅG NÄR JAG KOM HEM SÅHÄR SENT? HUR RÄDD DU VAR??
Han skrek på mig och förmodligen väckte han Marcus då hans dörr öppnades.
-Aa
Sa jag med rädsla som översvämmade min röst.
-DU KOM OCH GRÄT OCH SLOG OCH SLOG PÅ MIG FÖR ATT DU VAR SÅ JÄVLA RÄDD EFTERSOM JAG INTE HÖRT AV MIG OCH JAG KOM SENT, HUR TROR DU JAG HAR
KÄNT MIG HELA DAGEN NÄR DU GÅR OCH SÄGER ATT VÅRAN RELATION INTE KOMMER HÅLLA OCH SEN FÖRSVINNER DU BARA?!
Jag svara inte utan fortsatte att kolla på honom skräckfullt.
-OCH SEN NÄR DU KOMMER HEM SÄGER DU BARA JAG LEVER KAN DU FLYTTA PÅ DIG?? VART FAN HAR DU FÖRRESTEN VARIT????
-ute
Viskade jag nästan fram
-HAR DU VARIT UTE HELA TIDEN UTAN JACKA?
-mm
Hans mun blev till ett o och snabbt ställde han sig på knä bredvid mig på golvet.
-Har du inte frusit?? Är du inte hungrig?
Jag skakade på huvudet då jag fortfarande var lika "rädd" från han just nu.
-Förlåt för att jag skrek på dig jag var bara rädd
Jag svara han inte.
-Förlåt för att jag putta dig också jag kunde inte behärska mig själv jag var verkligen rädd
Jag slängde mig från ingenstans in i hans armar och som han lätt besvarade.
-Jag vill inte förlora dig,Aldrig
-Det behöver du inte heller
-Men det jag sa förut är fakta jag önska det inte var det bara
-Natalie sålänge du älskar mig tillbaka så kommer vi hålla ihop
-jag älskar dig så oändligt mycket Martinus

_______
Kan ni snälla svara om ni vill ha en uppföljare eller inte?? Vill veta så att jag kan förbereda den isåfall❤️❤️❤️❤️❤️

I Love You (Uppföljare) ✔Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin