Fuck han

211 10 0
                                    


(Martinus POV)
Mina skor tog jag av mig och ljudlöst gick jag upp för trappan och öppnade dörren till mitt och Natalies rum.
Hon låg ner i sängen med sin mobil. Hoppas att tjejen inte hade lagt ut den bilden. Men det lär ju hända någon gång.
-älskling du hade inte behövt gå
-Tänkte att ni skulle få vara själva
-Varför??
-Vet inte,  men har det hänt något??
-Ehem nej varför undra du??
-Du verkar nervös
-neeeeeej då du bara inbillar dig
-okej??
Av någon anledning stod jag kvar vid dörröppningen och jag kände Natalies blick på mig. Så snabbt stängde jag dörren och gick till sängen och la mig bredvid henne. Så att vi låg som den stora och lilla skeden.
Min mobil som låg i min bakficka började vibrera konstant. Jag såg hur Natalies mobil också började göra det men hon ignorerade allt det. Jag läste lite på notiserna och det var dm's från fans som skrev att jag var otrogen.
Jag fick smått panik och ryckte hennes mobil ur hennes hand.
-Vafan gör du?
-Äääää vänta lite bara
-Martinus jag vill ha min mobil
-vänta
Jag gick in på inställningar och stängde av notiserna från Instagram så att hon inte skulle märka. Sen så stängde jag ner inställningar och gick in på youtube igen där hon kollade på någon video.
-hit med min mobil
-här
Hon tog emot mobilen utan att ge mig något svar. Men då ringde hennes mobil. Det var något nummer som on inte sparat.
-Vet du vem det är??
Frågade hon mig då det var väldigt konstigt att någon har fått hennes nummer då den inte ska finnas någonstans på internet.
-Nope
Hon svarade och satte på högtalare.
-Vem är detta?
-Det är jag Lisa kommer du inte ihåg mig??, jag har bytt nummer!!
-omg hej!!!!!
Efter hon yttrat de orden så stängde hon av högtalaren.
Så jag hörde bara när Natalie prata.
-Jaa
-Men va?
-bredvid mig
-okej vänta lite
Hon ställde sig upp och gick utanför dörren.
Jag smög fram till dörren för att höra vad som sades. Egentligen borde jag inte göra så för det är respektlöst men det kändes som att dem prata om mig.
-Vänta va??
-vad menar du??
Jag hörde hur hennes röst plötsligt blev hackig.
-Snälla säg att du ljuger
-Mm okej....
-Jag ringer dig sen skicka bilden
-Puss hejdå
Jag hörde hur hon nästan sprang ner för trapporna och det var då jag snabbt öppnade dörren för att fråga varför hon gick. Men hon hade redan gått.

(Natalies POV)
Fuck han. Fuck hon. Fuck löftesringen. Fuck allt.
Jag öppnade dörren till Eira utan att knacka och två rädda personer sprang ner. Men båda slappnade av när dem såg att det var jag.
Men när Eira såg att jag inte var så glad utan mer arg så kom hon fram och krama mig.
-Marcus kan du gå?
Jag sa det så lungt jag kunde för att inte lägga all ilska på honom.
-Varför??
-därför
-Jag går inte förens du säger varför
-Okej är det säkert att jag ska säga??
Jag kände ilskan börja komma mer och mer samtidigt som Eira försökte lugna ner mig.
-jaa jag bryr mig om dig
-FÖR ATT DIN FUCKING BROR GER MIG EN FUCKING LÖFTES RING SEN GÅR HAN OCH KYSSER EN ANNAN PÅ MUNNEN!! HAN SÄGER INTE DET TILL MIG UTAN HAN LÅTER ANDRA SÄGA DET TILL MIG!!
-Det låter inte som honom
-Men det är tydligen honom
Jag såg hur både Marcus och Eira överraskande blev arga.
-Fyfan asså
Var det sista han sa innan han gick ut. Förmodligen gick han hem till Martinus.
-Vad var det jag sa?? Jag gillar inte den nya Martinus!! Jag tänker inte låta dig vara ihop med han. Jag älskar dig det är därför.
-Ja jag vet, älskar dig med
Vi gick tillsammans upp till hennes rum och bara gosade in oss i hennes säng och sedan satte vi på en film.

(Marcus POV)
Argt gick jag upp för trappan in till Martinus rum. Detta var sista gången han skulle röra henne och det var sista gången han skulle prata med henne.
Jag slängde upp dörren det hårdaste jag kunde. Jag hade tänkt att få en reaktion från honom men jag fick ingen. Han satt inte ens i sin säng eller vid skrivbordet. Jag kollade runt lite och såg att han satt vid fönsteröppningen medans fönstret var öppen. Hans ben var uppe vid ansiktet och hans armar var runt hans ben.
Han kan allvarligt inte tycka synd om sig själv nu.
-på riktigt du kan inte tycka synd om dig själv nu??? 
Jag fick inget svar tillbaka han fortsatte bara kolla på den vita fönster brädan.
-Vafan Martinus du kan inte ena dagen säga att du älskar henne och andra kyssa en annan tjej på munnen. Och även om det inte var "meningen" att kyssa henne så skulle du ha sagt till henne ,Hon skulle ha hört det från dig.
Jag fick ennu en gång inget svar och jag tänkte inte tvinga han att svara mig så jag gick in på mitt rum.

______________
Kommer någon ihåg Lisa?? 🤨😂❤️
Tycker lite synd om Martinus ändå för att han får all skit ☹️💕

I Love You (Uppföljare) ✔Место, где живут истории. Откройте их для себя