snapkarta

264 9 7
                                    


(Marcus POV)
Idag ska jag inte göra någonting mer än att ligga här i sängen med Eira och mysa. just nu dock sov hon bredvid mig och jag vill att hon ska vakna plus klockan var 13:03 så jag skulle nog väcka henne nu. Jag pussade henne några gånger och sa hennes namn men fick inget svar. Tillslut så skakade jag lätt på henne och äntligen vakna hon.
-vad vill du Marcus?
-Goddag
-vadå goddag?
-Eira klockan är ett på dagen.
Snabbt spärrades hennes ögon upp och fort gick hon upp ur sängen för att ta på sig gårdagens kläder.
-Varför väckte du inte mig?!?!?!
-vet inte, varför har du så bråttom?
-jag lovade pappa att vara hemma senast 12.
-kan du inte bara ringa?
-inte nu! jag ringer dig sen sa hon och pussade mig sedan sprang hon ut ur huset.

jag tog på mig kläder och sedan gick jag in till Tinus och Natalie för att kolla vad dem gjorde då jag inte hört någonting från dem idag. jag öppnade dörren och ingen av dem var där. det var väldigt konstigt då båda brukar säga till när dem går hemifrån. jag tog upp mobilen och ringde Martinus men han svarade inte så jag ringde Natalie, samma där,hon svara inte.... jag bestämde mig för att kolla  snapkartan för att kolla vart dem var. Båda var på samma plats och det såg ut som om dem var mitt i centrum.konstigt att ingen av dem svarade. jag såg även att Jacob var där så jag ringde honom. äntligen någon som svara!

-Vart är Martinus och Natalie??

-Marcus kom fort jag menar kom nu!!!!!!!!!!!

-vad har hänt?!

-dem två bråkar mitt i centrum där alla ser dem och vi ha försökt separera dem men det funkar inte

-Hur bråka,fysiskt?!

-Natalie slår och skriker på honom och han skriker tillbaka bara och försöker få Natalie att sluta,kom nu!!!!!!

-kommer!

snabbt tog jag på mig mina ytterkläder och sprang mot centrum försökande fundera på vad som dem kan ha bråkat om och varför det var så viktigt att dem skulle göra det i centrum. när jag kom till stan så såg jag en väldigt stor folkmassa och nästan alla hade mobilen uppe för att filma istället för att hjälpa. jag tog mig genom och där var Natalie och Martinus. Natalie såg helt förstörd ut och bara slog och slog Martinus samtidigt som hon skrek på honom och han försökte försvara sig. jag snabbt gick mot Natalie och drog bort henne samt skrek jag till alla "ALLA KAN GÅ!"

hon slutade inte gråta och Martinus försökte komma till oss men det enda jag skrek till honom var "MARTINUS GÅ HEM NU!" jag drog Natalie iväg mot toa så hon kunde lugna ner sig i lugn och ro. vad är det Martinus gjort för att hon ska må såhär dåligt. det enda jag vet är vad Natalie har berättat till mig och jag känner desamma med Martinus när han är runt henne, det är som om han säger hejdå till henne, som om det är sista gången dem träffas eller något. varför det är så vet jag inte.

 

I Love You (Uppföljare) ✔Where stories live. Discover now