Päronglass

212 9 4
                                    


(Martinus POV)
Jag kände hur hela jag blev helt darrig och jag ville nästan börja gråta av skräck. Tänk om det händer nu. Tänk ifall det står på lappen döda dig eller din flickvän. Tänk ifall det står gör slut med henne. Tänk om det står att jag aldrig får vara nära henne igen. Oscar som hade fått oturen att få en sådan lapp där det stod "döda dig eller din flickvän" han döda sig själv framför ögonen på oss. Jag vill inte få en sådan lapp. Jag vill få en lapp som Arvid fick. På den stod det "ät päronglass eller vaniljglass". Men det lär ju jag inte få. "Mästaren" stoppade i handen i bruken men tog sedan upp den igen utan att ta med en lapp.
-Martinus, du kan väl ta upp den?
Jag nickade svagt och han kom fram med burken. Med min darriga hand tog jag ner den i burken och försiktigt tog jag upp en lapp. Jag vecklade ut den långsamt och läste vad som stod. På lappen stod det......

(Marcus POV)
Varför var Martinus så stressad? Nu måste jag städa upp efter honom. Hela badrummet var fyllt med olika saker som förut legat på hyllan fint och prydligt men som nu ligger över hela golvet . När allt var på sin plats igen så gick jag till Martinus dörr. Jag försökte öppna den men insåg ganska snabbt att den var låst. Så jag gick ner och hämtade en kniv så att jag skulle kunna öppna. Långsamt och försiktigt vred jag om låset och öppnade dörren. Natalie låg på sängen förmodligen medvetslös med ett bandage runt huvudet. Vad har Martinus gjort nu? Vad har han gjort? Jag måste prata sen med honom om hur Natalies hälsa påverkas så mycket av det här. Hon mår inte sådär jättebra och det syns på långa vägar.

_______________
Känner mig lite elak att jag inte berätta vad som stod på Martinus lapp, men det får ni veta i nästa kapitel :). Iaf Min nya bok som heter I Found You är publicerad och jag skulle bli så glad ifall ni kunde ta er lilla tid att gå och läsa den, puss puss❤️❤️❤️

I Love You (Uppföljare) ✔Donde viven las historias. Descúbrelo ahora