G

35 4 0
                                    

   Primele zile de liceu trec relativ repede, fără întâmplări majore. Totuși, Victoria încă este privită cu ochi răi de majoritatea colegilor săi de la cursuri, însă Monica și Arthur au susținut-o de-a lungul fiecărei zi.

   Vineri, pauza de masă de treizeci de minute.

De când a început liceul, Victoria nu a mers niciodată la cantină pentru a evita certuri inutile cu grupul lui Power și se ducea la cea din partea celor din East Leve, doar că astăzi, pentru că prietenii ei nu au venit la ore, decide să ia prânzul aici. Nici bine nu ajunge că toată lumea începe să vorbească despre ea, totuși Power îi face semn să se așeze lângă ea și prietenii săi. Se simte încolțită și nu vrea mai multe altercații cu Dekko, iar faptul că ar refuza să stea la masă cu ei, ar înrăutăți și mai mult lucrurile. Dekko îi eliberează imediat un loc lângă el, poziționând-o față-n față cu Jax, iar în stânga având-o pe Power. Reacția lui Jax nu este una pozitivă atunci când vede că Victoria a îndrăznit să se pună la masă cu ei, iar pe deasupra, entuziasmul cu intenții ascunse al lui Dekko îi amplifică furia și mai tare.

- Doar nu-i pe bune asta, nu?! Cum naiba ai îndrăznit să te gândești măcar la ideea de a sta cu noi la masă?! Victoria se uită confuză în ochii lui. Ce aștepți? Ridică-te și pleacă!
- Alo, Jax! Ce naiba te-a apucat și pe tine? De ce reacționezi așa? Eu am invitat-o aici, așa că taci și continuă să mănânci. Intervine imediat Power.
- Da, Jax, las-o pe domnișoara din East Leve să se bucure de atmosfera din West Over! Adaugă Dekko râzând. Dacă ne-ar spune și numele ei, ar fi și mai bine primită!
- Mă mulțumesc cu atât, apreciez intenția, totuși!

Jax își pune mâna pe față nervos oftând de nenumărate ori.

- Ce e în neregulă, îmi poți spune și mie? Întreabă intrigată Power. Jax se uită la Victoria, apoi la Power.
- Mi se pare greșit ca cineva din East Leve să stea la aceeași masă cu noi. Când s-a mai întâmplat asta?!

   Victoria îl privește mirată și gânditoare în același timp. Oare de ce Jax nu a spus adevărul în legătură cu antipatia lui față de ea? De ce a ales să-și mintă prietenii?
Imediat cum pauza ia sfârșit, toți se îndreaptă spre sala de curs, la care profesorul se pare să întârzie. Cum celor din West Over nu le place să piardă timpul degeaba, Dekko vine cu minunata idee de a se juca o variantă ușoară de ,,Adevăr și provocare" pentru a se cunoaște mai bine. Jocul constă doar în împărtășirea unor adevăruri din viața fiecăruia, fără a încerca să se ascundă.

- East Leve, joci? Întreabă cu amuzament Dekko.

De parcă aș avea de ales, murmură Victoria.

Se formează un cerc restrâns, iar întrebările încep să curgă. Power este prima care sparge gheața.

- Jax, care este relația dintre tine și Alexis? Alexis fiind o tipă din grupul lor de prieteni de care, aparent, Jax este interesat.
- Suntem... buni prieteni, cred? Dă impresia că nici măcar el nu știe care ar fi răspunsul sincer.
- Suntem aproape împreună, intervine Alexis pe un ton impunător. Toată lumea o privește într-un mod ciudat.
- Ok, cine-i următorul? Adaugă Power.
- Jax, pune-i o întrebare lui East Leve. Spune Dekko.

Jax se uită lung, disprețuitor, micșorându-și ochii în semn de gândire, dar și de analiză în același timp. După câteva momente de așteptare, ideea care este sigur că o va face să răspundă împotriva voinței sale, îi vine în minte și o adresează ironic, cu un zâmbet larg, satisfăcător, arătându-și prima victorie din acest ,,război".

- Draga noastră nouă colegă... (face o pauză) Ai observat câteva apelative ți-am adresat, nu? Asta pentru că nu îți știu numele. Victoria anticipează întrebarea și devine agitată, dar înghite în sec și îl ascultă cu atenție pe Jax. Așadar, spune-ne, care este numele tău?

Victoria rămâne nemișcată și îl privește disprețuior pe cel din fața ei. Simte cum antipatia față de el crește intens din ce în ce mai mult, cu greu abținându-se din a nu-l lovi. Motivul pentru care nu le-a spus numele ei până acum este atitudinea barbară pe care toți din acel grup au avut-o față de ea, dar și felul hărțuitor al lui Dekko în aflarea lui.
Este liniște totală și toți sunt cu ochii pe adolescentă. Asteaptă un răspuns care, parcă, este de negăsit.
   - Victoria, spune ferm.
- În sfârșit... Victoria, trăsare Dekko.
- Rândul meu, preia ea din nou cuvântul. Jax, de ce nu spui tuturor motivul real pentru care nu suporți ca eu să fiu prezentă printre voi?

Ca o lucrare a destinului împotriva fetei, exact în acel moment vine cineva pentru a anunța că ora nu se mai ține și pot pleca acasă. Victoria îi mai acordă o ultimă privire pentru a-i transmite că se va apăra tot timpul, prin orice mijloc, așa cum face și el. Părăsesc rapid clasa, iar fata se oprește la dulap pentru a-și lăsa caietele.

- Merg până la baie, așteptați-mă jos, bine? Spune Jax către grupul lui, iar aceștia încuviințează.

Imediat ce coboară și nu îi mai vede, băiatul se îndreaptă fulgerător spre o țintă fixă. Nu baia, așa cum a zis, ci locul în care se află Victoria. Se simte agitația și furia din interiorul său. Ajuns la ea, trântește cu putere ușa dulapului. Adolescenta se sperie, rămânând nemișcată.

- Ai înnebunit?! Ce naiba te-a apucat?! Zice ea imediat cum își revine din șoc.
- Ce m-a apucat?! Întreabă el retoric cu ton ridicat. O apucă strâns de braț și o trântește de dulap. Orice joc ai încerca să faci, nu ți-ai ales bine adversarul. Să fie pentru ultima dată când vrei să mă faci să cad prost în fața prietenilor mei! Ai înțeles? Lovește cu pumnul ușa din metal, foarte aproape de capul fetei.

- Ești un idiot! Victoria îl împinge și îl plesnește zdravăn peste față. Cum îndrăznești să te comporți așa cu mine? Nu te-aș fi provocat dacă tu nu ai fi început cu întrebarea aia fără sens.

Jax este de-a dreptul surprins de gestul fetei. Nimeni nu a avut curajul să se impună în acest fel, în fața lui până acum. Sau dacă au încercat, au avut de suferit ulterior. O privește plin de furie, având intenția de a o brusca, însă, cu greu, se abține.

- O să mă rogi să te iert pentru asta, nu uita! Adaugă Jax, apoi pleacă.
- Nu mi-ai răspuns la întrebare, de ce le ascunzi adevărul? Strigă ea în urma lui.

Jax se oprește și se uită în gol. Îi răspunde fără să se întoarcă: ,,O să aflii în curând!"
,,... și nu o să-ți placă." - șoptește pentru sine în continuare.

Ria, West OverUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum