N

39 5 0
                                    

   Dimineața, Victoria observă prezența mamei sale lângă ea în pat, lucru care o face extrem de confuză. Își dă silința în a nu o trezi și se grăbește să plece cât mai repede. Cum iese din casă, îl zărește pe Arthur.

   - Spune-mi că nu ai chef de ore azi, spune fata, parcă rugându-l să lipsească de la liceu.
   - Ai ceva în minte?
   - Cafea? Zâmbește lung și își încrucișează degetele.

   Cei doi ajung la Jenns unde îi așteaptă Monica de câteva minute.

   - Nu pot să cred că ai preferat cafeaua decât ora de literatură, râde Arthur în fața Monicăi.
   - Știi doar ce greu mi-a fost să aleg, îi răspunde la fel de ironic. În plus, vreau să aflu neapărat ce s-a întâmplat între tine și Jax - își mută privirea către Victoria -. Toni credea că v-ați certat.
   - Nici măcar eu nu știu ce ar fi trebuit să însemne seara trecută. Jax își schimba starea din oră-n oră. Dar nu mai încerc să-l înțeleg.

   Dintr-odată, Arthur primește un mesaj de la Power. Monica, curioasă din fire, vede de la cine l-a primit.

   - Uuu, parcă nu îți plăceau persoanele din West O. Îl lovește ușor cu cotul. Victoria se uită nedumerită la ambii.
   - Chiar așa e. M-a întrebat Power de tine, Victoria.
   - Telefonul meu a rămas fără baterie, spune-i că o sun diseară.

   Arthur transmite mesajul, iar Power îi răspunde cu o invitație la petrecerea de sâmbătă. Monica este, pe interior, în extaz, privindu-l încontinuu cu subînțeles. După câteva minute în care fata vede că el nu zice nimic despre asta, decide să preia inițiativa, dorindu-și ca cei doi prieteni ai săi să vină.

- Ce i-ai spus lui Power? Vii sau te mai gândești? Arthur o străpunge cu privirea. Monica îl ignoră. O, haide! Doar nu o să refuzi o asemenea invitație, nu?
- Despre ce vorbiți? Intervine Victoria.
- Power l-a invitat pe Arthur la petrecerea de lângă lac. Așa-i că ar trebui să accepte?
- Ooo... fata nu prea își găsește cuvintele. Sigur, dacă el dorește să meargă. Sunt convinsă că o să fie distracție.
- Dacă e ca data trecută, prefer să dorm.
- Nu fi atât de pesimist, îl încurajează Victoria. Chiar i-ai făcut o impresie bună lui Power dacă te-a invitat. Știi că nu are tocmai o preferință pentru cei din East Leve.
   - O să mă mai gândesc.

   Cei trei petrec ore bune la Jenns, urmând ca mai apoi fiecare să meargă acasă. Pe seara Monica se vede cu Toni, Arthur se chinuie să învețe la chimie, iar Victoria se pune în pat, evitând-o pe mama sa.

- Cât timp mai ai de gând să mă ignori? întreabă Maya care intră în camera fetei.
   - Cam cât m-ai ignorat și tu în trecut. E destul? răspunde ea flegmatic.
   - Ți-am zis de nenumărate ori că îmi pare rău pentru acea perioadă, Victoria. Regret enorm atitudinea mea de atunci și chiar am încercat să mă schimb. Uite, știu că nu poți să vorbești, încă, cu mine despre lucrurile care ți se întâmplă în prezent, dar vreau să fii conștientă că sunt mereu aici. Pentru tine. Apropo, ar trebui să înapoiezi acest hanorac.

   Îi întinde haina cu un ușor zâmbet, iar Victoria își ridică, mirată, privirea. E hanoracul lui Jax care a rămas la ea în urma ultimului conflict. Îl așază lângă pat și adoarme.
Dimineața se decide cu greu dacă vrea cu adevărat să meargă la liceu, însă este obligată, căci are test la chimie (materie pe care nu o înțelege și o urăște). Se uită câteva secunde lungi la hanoracul lui Jax care stă încă pe patul ei. Devine agitată și îl aruncă nervoasă pe jos, loc în care rămâne mult timp.
   Ajunge la liceu, se salută cu Arthur și Monica, urmând ca mai apoi să intre în sala de curs. Imediat cum o vede, Alexis îi aruncă o privire plină cu dispreț. Power, în schimb, merge lângă banca ei.

   - Nu m-ai sunat aseară.
   - Scuze, am uitat. Am fost destul de obosită. Era important?
- Voiam să te invit sâmbătă la petrecerea de pe lac. Victoria își mărește ochii, în semn de uimire, neștiind cum să o refuze.
   - Uhmm, nu cred că pot ajunge. Am planuri cu Arthur, spune ea fără să gândească.
   - Păi Arthur mi-a zis deja că vine. Victoria rămâne fără cuvinte.
   - Ăăă... da... adică... nu cu el... -este din ce in ce mai agitată- de fapt... A, da! Așa este! Mi-a spus că vine la petrecere, dar am uitat. Vezi? Ți-am zis că sunt obosită...
   - Păiiii, atunci vii? Victoria rămâne, din nou, blocată.
   - Nu cred că mă lasă părinții. Mi-au reproșat că stau prea mult plecată de acasă, dar dacă reuseșc să-i conving, o să fiu acolo.
   - Super, mă anunți.
- Oo, East Leve! Bine ai revenit printre noi! Se aude Dekko din spate.

Fata se întoarce ușor, dar întâlnește privirile tuturor ațintite spre ea.

- Din păcate, murmură Alexis.

Jax se preface că doarme pentru a evita contactul cu Victoria. Pentru prima oară în mult timp, nu are idee cum ar trebui să se comporte cu ea după cele întâmplate.
Ora de chimie se termină, Victoria iese prima din clasă pentru a nu fi nevoită să se întâlnească pe hol cu nimeni din West Over. Se îndreaptă fulgerător la dulap de unde își ia cărțile pentru următorul curs, urmând să coboare în curtea școlii, deși drumul până acolo îi va lua toată pauza.
Odată ajunsă, se întâlnește cu Arthur, iar amândoi decid să chiulească ora aceasta pentru a mai vorbi.

- Deci mergi la petrecerea lor, huh? Întreabă Victoria pe un ton, parcă, moralizator.
- Nu am vrut, dar se pare că Power are o putere de convingere extrem de mare -râde-. Vrei să vii?
- Doar nu am înnebunit de tot. După ce s-a întâmplat cu idiotul ăla, nu mă mai apropii de West Over prea curând.
- I-ai arăta că prezența lui îți este indiferentă dacă vei merge.
- Dar nu vreau să îi demonstrez nimic lui.

Ora de curs a început de câteva minute, iar cei din West Over fac orice altceva decât să fie atenți la profesor. Așa că, plictisindu-se, Jax se uită de jur împrejur până în momentul în care ochii săi o zăresc pe Victoria împreună cu Arthur, pe o bancă din curtea liceului. Rămâne blocat preț de câteva minute, apoi devine agitat, se mișcă necontrolat pe scaun, își trece mâna prin păr de nenumărate ori și analizează fiecare gest al amândurora. Alexis observă agitația lui și îl întreabă ce a pățit, însă Jax îi spune pe un ton nervos să-și vadă de treaba ei, după care se ridică cu scopul de a ieși din clasă. Se oprește la Power și îi șoptește la ureche: ,,Prietenul tău are prietenă.", și îi face semn spre fereastră. Chiar atunci când Power și-a întors privirea, Arthur o îmbrățișează pe Victoria în semn de consolare; lucru văzut și de Jax care se enervează și mai rău.

- Știți unde este eleva silitoare, domnule Midson? Strigă furios băiatul. Afară, pierde timpul cu fraierul din East Leve.

Iese, trântind ușa clasei cu putere.

Ria, West OverUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum