Pléhpofát és Valkát igencsak váratlanul érte, amikor békés álmukból lányuk hangja verte fel őket.
— Anya, apa, ébredjetek! — rázogatta a vállukat Lys.
— Mit akarsz, Lys? — nézett rá álmosan Valka.
— Van fogalmad róla, mennyi az idő? — tette fel a jogos kérdést Pléhpofa. — Épphogy csak pirkad!
— Igen, de... vészhelyzet van — bökte ki Lys. — Jönnek. Nem tudom, kik, de rengetegen vannak — egy egész flotta.
Szülei szeméből rögtön kiröppent az álmosság.
— Micsoda? — pattant fel Valka. — És te mégis honnan értesültél erről ezen a korai órán?
— Ööö, hát... az a helyzet, hogy Százszorszéppel kicsit... kirándulni indultunk — szépített Lys.
Anyja kétkedő arccal nézett rá.
— Hajnalban? Legközelebb jobb hazugságot találj ki.
— Nos? — kérdezte várakozóan Pléhpofa.
— Jól van, na, bevallom, ködösítettem egy picit — ismerte el Lys. — Az igazság az, hogy Hablatyék után akartunk indulni. Most boldogok vagytok?
— Csöppet sem. Lys, megmondtuk, hogy itt kell maradnod! — mennydörögte szemrehányóan Pléhpofa. — Hablaty nem csak az öcséd, hanem a törzsfőd is! Teljesítened kell a parancsait!
— De várjunk... Fogatlan az alfa, ő sem engedte Százszorszépet elmenni, nem igaz? — érdeklődött Valka, nem kis kíváncsisággal a hangjában.
— De — ráncolta a homlokát Lys. — Ez furcsa. Nem is gondoltam erre.
— Egy sárkánynak sem szabadna ellenállnia az alfa utasításának. Annak idején a gnúvad még Fogatlanra is rá tudta kényszeríteni az akaratát, csak később tudott szabadulni tőle. Hogy sikerülhetett ez Százszorszépnek? — ámult Valka. — Ilyenre eddig még soha nem volt példa, kivéve a fiókák esetében.
— Nem... nem tudom — felelte zavartan Lys.
— Úgy látszik, mégiscsak létezik egy a kifejlett sárkányok között, aki minden esetben képes ellenállni az alfa akaratának — állapította meg Valka. — Hihetetlen...
— Tehát, annak ellenére, Lys, hogy Százszorszéppel meg lett nektek tiltva a sziget elhagyása... — tért vissza az előző témára Pléhpofa, de lánya félbeszakította.
— Igen, ez így igaz, és sajnálom. De meggondoltam magam, amikor megláttam a hajókat, úgyhogy apa, kérlek, ne kezdd a prédikációt. Most az a legnagyobb problémánk, hogy hívatlan látogatók közelednek a sziget felé.
— Igaza van — pillantott a férjére Valka.
— Jól van, menjünk ki megnézni — adta be a derekát Pléhpofa.
YOU ARE READING
Fehér sikló - Így neveld a sárkányodat fanfiction
FanfictionLysande Haddock árvaházban nőtt fel, így egész életében ott lebegett a feje fölött a kérdés: Ki is ő valójában, hová tartozik? A huszonhárom éves lányt csupán különös, sárkány alakú medálja emlékezteti múltjának egy apró töredékére, valamint különös...