Mielőtt búcsút vennénk a történettől, szeretnék veletek megosztani egy-két kulisszatitkot a történettel kapcsolatban, ami talán érdekelhet titeket.
Nevek:
Honnan találtam ki egyes karakterek neveit?
Elárulom, hogy általában nem véletlenszerűen választottam, segítségemre volt jó barátom, a Google fordító.Lys:
Elsőként vegyük a főszereplőnket, Lyst, teljes nevén Lysande Haddockot.
A Lysande svéd szó, jelentése: ragyogó. Úgy gondolom, passzol hozzá.Bestefar, a gnúvad:
A Bestefar szó dánul azt jelenti, nagyapa. Hogy miért ezt a neved adtam a gnúvadnak?
Az igazat megvallva, több variáció között is vacilláltam, de ez hangzott legjobban. Mivel az általam kitalált nevekbe általában igyekszem belefoglalni az adott karakter jellemét, úgy gondoltam, ez illhet hozzá, mert miután a gnúvad Hibbant-sziget védelmezőjévé vált, tulajdonképpen olyasmi lett, mint egy jóságos, gondoskodó nagyapa — vagy valami hasonló. Mindenesetre, aranyosnak találtam neki ezt a nevet.Miért pont ezeken a nyelveken kerestem szavakat?
Azt hiszem, ezt nem nehéz kitalálni. A vikingek a skandináv népek közül kerültek ki, tulajdonképpen a mai dánok, svédek és norvégok őseinek tekinthetők.Százszorszép:
A húgomnak volt egy műanyag siklósárkány-figurája, aminek még évekkel ezelőtt kitaláltam a Százszorszép nevet. Később, amikor a történetet írtam, innen jött az ötlet a fehér sikló nevéhez. Valamiért úgy éreztem, a Százszorszép jól passzol egy siklósárkányhoz.Elza White:
Honnan származik Elza néni neve?
A White vezetéknevet azért adtam neki, mert angolul fehéret jelent, ezt a színt pedig a jósággal szokták társítani.
Az Elza pedig... öhm, őszintén? Fogalmam sincs, csak úgy jött. Van ilyen is.A pitypangtea:
A történetben szerepel a pitypangtea, mint ellenszer a fürgefullánkméreg és világréme-pára keveréke ellen. De miért pont ez lett?
Valójában többféle virágon is gondolkoztam. Mindenképpen teát szerettem volna ellenszerként, viszont kicsit különlegesebb növényből, de mégis olyanból, amit könnyű bárhol beszerezni. Így utánanéztem, miből lehet teát készíteni, és egyszer csak beugrott a pitypang. Hiszen az szinte mindenhol nő, miért ne létezhetett volna már a vikingek korában, Hibbant-szigeten is?
Alaposan, több forrásból is utánaolvastam az interneten, és valóban lehet belőle teát főzni — ráadásul állítólag még egészséges is.A medál:
Lys medálja fontos szerepet játszik a történetben. A hátulján a neve áll, az eleje pedig siklósárkányfejet mintáz. Ez a minta gyakorlatilag megegyezik a Pléhpofa övcsatján lévővel — innen ültettem át a szimbólumot a medálra.
Lys születésnapja:
Ha valakinek netalántán szöget ütött a fejében, hogy miért pont augusztus 19. lett Lys születésnapja, most megkapja a választ.
Az egyik legjobb barátnőm a családjával még hetedik osztályos korunkban kiköltözött Ausztráliába. Azóta is tartjuk a kapcsolatot, bár sajnos nem egyszerű a távolság és az időeltolódás miatt. Az ő születésnapja augusztus 19., ezért választottam Lysnek ezt a dátumot.
Egyelőre ennyi lett volna, több érdekesség most nem jut eszembe. Ha további kérdések merülnek fel bennetek a történettel kapcsolatban, ne tartsátok magatokban, bátran tegyétek fel kommentben vagy privát üzenetben, szívesen válaszolok.~ Sarah ~
YOU ARE READING
Fehér sikló - Így neveld a sárkányodat fanfiction
FanfictionLysande Haddock árvaházban nőtt fel, így egész életében ott lebegett a feje fölött a kérdés: Ki is ő valójában, hová tartozik? A huszonhárom éves lányt csupán különös, sárkány alakú medálja emlékezteti múltjának egy apró töredékére, valamint különös...