17. |Új nap virrad|

784 37 60
                                    

Éles villanás

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Éles villanás. Becsapódó sárkánytüzek. Egy lángokban álló falu. Emberek sikoltozása. A háttérből egy hatalmas sárkány figyel — ám ekkor egy kisfiú ront rá, kivont karddal a kezében.

Végzek veled, te sárkány! Te irányítod a többit! Te okoztad a falu pusztulását! Ááá! — fut felé, ám vad harci üvöltése fájdalmas ordításba csap át.

A sárkány a fogaival lustán megragadja a fiút a karjánál, és könnyedén odébb hajítja, akár egy egyszerű krumpliszsákot. Megfordul és lassú léptekkel elcammog.

Megbánod még! — hörög a porban fetrengő fiú, és a vérző csonkot markolássza a válla helyén. A sárkány tőből letépte a karját. — Megkeserülöd, hogy elpusztítottad a világ legnagyobb sárkányölő faluját! — emelkedik fel a földről. — Már csak ezért is túlélem! — rázza a megmaradt öklét a távozó lény felé, majd térdre rogy, és köhögve visszahanyatlik a porba. — Úgy foglak kínozni, ahogyan te tetted velem — ígéri vészjóslóan.

Vált a kép. Mélyen és szélesen tátongó szakadék szélén áll az előbb látott, hatalmas sárkány. A lény keserves üvöltésébe beleremeg a föld. Próbál védekezni, de hiába — páncélos sárkányok tömkelege fúj tüzet felé. A sárkány lezuhan.

A következő képsoroknál a szakadékba szorult, kövek alá temetett sárkány feje fölött egy fekete hajú férfi köröz a lándzsájával, vad ordítások kíséretében. A sárkány számára nincs menekvés. Szemei tágra nyílnak a kétségbeeséstől, reszket, mint a nyárfalevél. Az őt ért megpróbáltatásoktól már alig él. Megadóan lehajtja óriási fejét. A férfi jobb lábával elégedetten rátapos.

Mostantól az enyém vagy — közli nyers, reszelős hangján. A fenséges lény szomorúan beletörődik sorsába.

Vakító fénysugár, és kitisztul a kép.

Lys a gnúvad igéző tekintetével találta szembe magát. Kezét még mindig a sárkány óriási fején nyugtatta.

— Mindent értek...

— Nem! — ordította Drákó. — Öld meg a Haddock-lányt! Gyerünk, végezz vele!

Ám már késő volt — a gnúvad nem hallgatott rá. Lysnek sikerült megszelídítenie a sárkányt.

— Hát, rendben... — A férfi eszelősen vicsorgott. — Győztél, Haddock-lány. Igen, te nyertél. Nem sikerült elvennem a sárkányaitokat, és bosszantó módon az életedtől sem tudtalak megfosztani... téged — búgta vészjóslóan. — De a sárkánymestert még megölöm!

Drákó teljes erőből Hablatynak ugrott — azaz ugrott volna, de Fogatlan résen volt. Egy jól irányzott plazmabombát repített a férfi felé, aki a lökés erejétől a tenger irányába zuhant. Ugyanebben a pillanatban a gnúvad jeget köpött gazdájára.

Fehér sikló - Így neveld a sárkányodat fanfictionWhere stories live. Discover now