Part 10

624 27 2
                                    

Aimi memilih baju blaus berwarna pink muda, dipadankan dengan seluar slack berwarna putih. Tudung pula bawal crepe putih yang dipin di kedua dua belah bahunya. Mekap cukup sekadar bedak, dan lipstik pink.

Aimi memusing dirinya dihadapan cermin. Setelah berpuas hati, dia melangkah keluar dari biliknya.

Walaupun secara luaran dia tenang namun dalam hati hanya Allah yang tahu. Khuatir apa yang akan berlaku di pejabat nanti. Hatinya berdebar debar.

"Ibu, lawanya ibu hari ni." Puji Aathif yang tengah menjamu sarapan di meja makan bersama Farah.

"Hari ni je ke ibu lawa? Hari hari lain ibu tak lawa ke?" Aimi mengambil tempat di sebelah Aathif.

"Eh, tak! Tiap tiap hari ibu lawa. Ibu kan ibu Aathif. Mesti la lawa.." Aathif tersengeh macam kerang busuk.

"Amboii, manis mulut Aathif ya. Nak bodek ibu ke?", Farah menyampuk.

"Mana ada. Betul la. Ibu lawa. Aunty Farah jeles ehh?" Aathif mengangkat keningnya.

"Yelah. Aunty ni siapa la kan. Aunty sedar diri.." Farah mula membuat drama sedih.

"Hihihi..Aunty pun lawa la." Farah mengusap kepala Aathif.

"Habis kan makanan tu, Aathif. Kita dah lewat ni." Tegur Aimi. Aathif menghabiskan nasi goreng di dalam pinggannya.

**********
Dengan berdebar debar Aimi melangkah menuju ke biliknya.

'Jangan la terserempak dengan Rafiqin. Jangan laa...', bisik hatinya.

Hatinya lega apabila kakinya sudah menjejaki ke biliknya tanpa sebarang masalah. Aimi melabuh punggungnya di atas kerusi di meja kerjanya.

Tuk! Tuk! Tuk!

Pintu biliknya diketuk. Perasaan leganya mula hilang. Aimi menarik nafas.

"Masuk!" Jerit Aimi.

"Aimi". Sekali lagi dia lega apabila Fatin yang melangkah ke dalam biliknya.

"Kenapa Fatin?" Soal Aimi.

"Encik Faris pesan kalau Aimi dah sampai, dia suruh Aimi pergi jumpa dia di biliknya."

Aimi mengeluh. 'Aduh! Habis lah aku', gumam Aimi.

"Aimi? Awak okay? Awak tak sihat lagi ke?" Soal Fatin apabila melihat muka Aimi berkerut.

"Eh..tak. Saya okay. Dah sihat dah pun. So ada apa apa lagi?"

"Hermm..semalam Encik Rafiqin ada cari Aimi."

"Ohh..okay. Terima kasih, Fatin."

"Saya keluar dulu." Aimi mengangguk kepalanya lalu Fatin berlalu pergi.

Dengan perasaan malas Aimi bangun dan membuka langkah ke arah bilik Faris.

**********
Tuk! Tuk! Tuk!

"Masuk!" Kedengaran suara dari dalam bilik menyuruhnya masuk. Dengan lafas Bismillah Aimi melangkah masuk. Setelah pintu ditutup, Aimi menghadap Encik Faris.

"Encik Faris nak jumpa saya?" Soal Aimi. Matanya melilau melihat sekitar bilik Faris.

"Jemput duduk. Awak jangan risau Rafiqin tak ada. Dia outstation hari ini."

Tidak semena mena Aimi menghela nafas lega. Dia menarik kerusi lalu duduk. Faris hanya memerhati tingkah laku Aimi.

"Lega Rafiqin tak ada hari ini?" Aimi membatu dengar soalan Faris.

"Eh? Ah..apa?" Aimi tergagap. Faris tersenyum manis.

"Lain awak sekarang kan. Saya sikit pun tak cam awak." Aimi menunduk kepalanya. Faris menunggu respond Aimi tetapi tiada.

Dia milikku.Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang